eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › obowiązek sprzedawcy - umożliwienie sprawdzenia towaru?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 22

  • 1. Data: 2005-09-08 18:46:09
    Temat: obowiązek sprzedawcy - umożliwienie sprawdzenia towaru?
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    Kupiłam ciśnieniowy ekspres do kawy. Ekspres nie został sprawdzony w
    sklepie. Na miejscu gwarancja nie została podbita przez sprzedawcę. Przy
    pierwszym urochomieniu w domu okazało się, że ekspres jest niesprawny.
    Sprzedawca poinformował, iż konieczny jest proces reklamacyjny, czyli
    naprawa towaru po podbiciu gwarancji. Nie chce wymienić towaru na nowy.
    Co proponujecie?
    Czy sprzedawca nie ma obowiązku umożliwienia sprawdzenia sprzętu na miejscu
    i czy w związku z tym fakt, iż na miejscu nie podbijają gwarancji oznacza,
    iż klient ma możliwość sprawdzenia towaru w domu i w razie usterki wymiany
    na nowy?
    Dzieki
    Łukasz



  • 2. Data: 2005-09-08 18:50:35
    Temat: Re: obowiązek sprzedawcy - umożliwienie sprawdzenia towaru?
    Od: "Maria" <m...@n...pl>


    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dfq0t8$k3t$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Kupiłam ciśnieniowy ekspres do kawy. Ekspres nie został sprawdzony w
    > sklepie. Na miejscu gwarancja nie została podbita przez sprzedawcę. Przy
    > pierwszym urochomieniu w domu okazało się, że ekspres jest niesprawny.
    > Sprzedawca poinformował, iż konieczny jest proces reklamacyjny, czyli
    > naprawa towaru po podbiciu gwarancji. Nie chce wymienić towaru na nowy.
    > Co proponujecie?
    > Czy sprzedawca nie ma obowiązku umożliwienia sprawdzenia sprzętu na
    miejscu
    > i czy w związku z tym fakt, iż na miejscu nie podbijają gwarancji oznacza,
    > iż klient ma możliwość sprawdzenia towaru w domu i w razie usterki wymiany
    > na nowy?
    > Dzieki
    > Łukasz
    >
    Przy kupnie nie podbijają gwarancji celem sprawdzenia, czy sprzęt jest
    dobry, jeśli nie to do zwrotu. Ten sprzedawca widocznie gdzieś widział, że
    sprzedając sprzęt nie podbijają gwarancji, tylko nie wiedział dlaczego, bo
    widocznie nie musiał reklamować.



  • 3. Data: 2005-09-08 18:55:30
    Temat: Re: obowiązek sprzedawcy - umożliwienie sprawdzenia towaru?
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>


    > Przy kupnie nie podbijają gwarancji celem sprawdzenia, czy sprzęt jest
    > dobry, jeśli nie to do zwrotu. Ten sprzedawca widocznie gdzieś widział, że
    > sprzedając sprzęt nie podbijają gwarancji, tylko nie wiedział dlaczego, bo
    > widocznie nie musiał reklamować.
    >


    Tylko z czego to wynika? Z konkretnego przepisu czy z praktyki przy
    sprzedaży?



  • 4. Data: 2005-09-08 19:04:13
    Temat: Re: obowiązek sprzedawcy - umożliwienie sprawdzenia towaru?
    Od: "MAGDALENA FABISZDUDCZAK" <d...@n...pl>

    raczej z praktyki

    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dfq1fb$762$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > > Przy kupnie nie podbijają gwarancji celem sprawdzenia, czy sprzęt
    jest
    > > dobry, jeśli nie to do zwrotu. Ten sprzedawca widocznie gdzieś widział,
    że
    > > sprzedając sprzęt nie podbijają gwarancji, tylko nie wiedział dlaczego,
    bo
    > > widocznie nie musiał reklamować.
    > >
    >
    >
    > Tylko z czego to wynika? Z konkretnego przepisu czy z praktyki przy
    > sprzedaży?
    >
    >



  • 5. Data: 2005-09-08 19:05:55
    Temat: Re: obowiązek sprzedawcy - umożliwienie sprawdzenia towaru?
    Od: "Seba" <s...@...wp.pl>

    >
    > >   Przy kupnie  nie podbijają gwarancji celem sprawdzenia, czy sprzęt jest
    > > dobry, jeśli nie to do zwrotu. Ten sprzedawca widocznie gdzieś widział, że
    > > sprzedając sprzęt nie podbijają gwarancji, tylko nie wiedział dlaczego, bo
    > > widocznie nie musiał reklamować.
    > >
    >
    >
    > Tylko z czego to wynika? Z konkretnego przepisu czy z praktyki przy
    > sprzedaży?
    >
    Z praktyki. Wyjaśnij to sprzedawcy i powinno być ok.

    Pozdr.
    Seba


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 6. Data: 2005-09-08 20:30:36
    Temat: Re: obowiązek sprzedawcy - umożliwienie sprawdzenia towaru?
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > Kupiłam ciśnieniowy ekspres do kawy. Ekspres nie został sprawdzony w
    > sklepie. Na miejscu gwarancja nie została podbita przez sprzedawcę. Przy
    > pierwszym urochomieniu w domu okazało się, że ekspres jest niesprawny.
    > Sprzedawca poinformował, iż konieczny jest proces reklamacyjny, czyli
    > naprawa towaru po podbiciu gwarancji. Nie chce wymienić towaru na nowy.
    > Co proponujecie?
    > Czy sprzedawca nie ma obowiązku umożliwienia sprawdzenia sprzętu na
    > miejscu
    > i czy w związku z tym fakt, iż na miejscu nie podbijają gwarancji oznacza,
    > iż klient ma możliwość sprawdzenia towaru w domu i w razie usterki wymiany
    > na nowy?
    > Dzieki
    > Łukasz

    poczytaj na stronie federacji konsumentow, niezgodnosc towaru z umowa, nie
    wiem, czy ma obowiazek, ale jesli robi problemy ze sprawdzeniem sprzetu to z
    wszelkimi reklamacjami napewno bedzie robil problemy :)


  • 7. Data: 2005-09-08 20:55:43
    Temat: Re: obowiązek sprzedawcy - umożliwienie sprawdzenia towaru?
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    > Co proponujecie?
    > Czy sprzedawca nie ma obowiązku umożliwienia sprawdzenia sprzętu na
    > miejscu
    Ciekawe jak to sobie wyobrazasz, kawke ma Ci przygotowac ??



  • 8. Data: 2005-09-08 22:03:30
    Temat: Re: obowiązek sprzedawcy - umożliwienie sprawdzenia towaru?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lookasik wrote:

    > Czy sprzedawca nie ma obowiązku umożliwienia sprawdzenia sprzętu na miejscu

    ROTFL

    Jak sobie wyobrażasz sprawdzenie takiego sprzętu na miejscu?

    Może jeszcze maszynki do mięsa chciałabyś testować u przedawcy?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)


  • 9. Data: 2005-09-08 22:16:04
    Temat: Re: obowi?zek sprzedawcy - umożliwienie sprawdzenia towaru?
    Od: n...@h...pl (Nina Liedtke)

    On Thu, 8 Sep 2005 22:55:43 +0200, "Artur" <a...@i...pl> wrote in
    article <dfq8e8$fjb$1@atena.e-wro.net>:

    > > Co proponujecie?
    > > Czy sprzedawca nie ma obowiązku umożliwienia sprawdzenia sprzętu na
    > > miejscu
    > Ciekawe jak to sobie wyobrazasz, kawke ma Ci przygotowac ??

    Wody nalać, do prądu podłączyć i pokazać, że wrzątek wylatuje tym
    końcem, którym powinien ;>

    Nawet jak swego czasu kupowałam czajnik elektryczny od Ruskich, na
    bazarze przy Uniwersamie, to sprzedawca nie widział problemu w
    zademonstrowaniu, że działa. Nalał do niego wody z butelki, podłączył do
    przedłużacza użyczonego z sąsiedniej budy i wszystko było jasne.

    Reasumując: nie wiem, czy sprzedawca ma taki obowiązek. Ale jaki to
    problem zrezygnować z zakupu, gdy zanosi się na to, że mamy wydać swoje
    ciężko zarobione pieniądze na urządzenie, o którym nie wiadomo, czy
    działa?

    Nina
    --
    Antonina Liedtke ____________________________ ______ _ ___
    http://hell.pl/nina/ ________________________ \`.,'/ _____ / |/ <_>__ ___ _
    Jabber: nina(at)jabber.wroc.pl ______________ /_ _\ ____ / / / _ Y . `/
    You can logoff, but you can never leave _______ \/ _____ /_/|_/_/_//_\_,_/


  • 10. Data: 2005-09-08 23:09:51
    Temat: Re: obowiązek sprzedawcy - umożliwienie sprawdzenia towaru?
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Lookasik napisał(a):

    > Sprzedawca poinformował, iż konieczny jest proces reklamacyjny, czyli
    > naprawa towaru po podbiciu gwarancji. Nie chce wymienić towaru na nowy.
    > Co proponujecie?

    Absolutnie nie podbijać, bo wtedy wpakujesz się w naprawy. Niezgodność
    towaru z umową i tyle

    MAc

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1