  • 11. Data: 2015-05-08 15:35:20
    Temat: Re: obesrane garażowe wrota
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" mif1km$3gu$...@n...news.atman.pl

    > Może tego nie wiesz, ale ona właśnie mieszka w garażu, a przynajmniej tak pisała.

    Raczej pisała o lokatorstwie i własności.
    IMO nie może być zarazem lokatorem garażu i właścicielem tegoż garażu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2015-05-08 15:39:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sonn" 554b39c3$0$44042$b1db1813$7...@n...astraweb.com

    > Raz mieszka w garażu, raz u rodziców. Pewnie jak jej starzy mają dość to ją
    wywalają do garażu ;)

    IMO Stokrotka nie należy do grona tych, którzy
    wołają (po próżnicy tak zwanej?) liCHFa!!! Mnie
    z tego grona wyeliminowała nędza. IMO Stokrotkę -- także.

    Być może teraz Stokrotkę stać na zakup mieszkania, ale...
    Czas minął... Już za późno... No, chyba że kolejny raz
    Franio skoczy w górę... ;)

    BTW -- krzykacze także modernizują ortografię. :)
    Nie dajmy się jednak zwieźć -- Stokrotka była
    prekursorem reform ortograficznych, nie oni. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2015-05-08 18:18:10
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > mego garażu
    > lokatora lub najemcy
    >
    > To garaż Twój, czy jedynie jesteś lokatorem?
    > Może jesteś lokatorem w mieszkaniu (i może
    > nawet członkiem spółdzielni), ale garaż
    > jest Twoją własnością?

    Nie garaż nie jest wykupiony na własność, na moje szczęście,
    jest spóldzielczy, mój.
    Dlaczego na moje szczęście: bo nie odpowiadam za odśnieżanie,
    naprawianie, ubezpieczenia i inne duperele i nie duperele.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 14. Data: 2015-05-08 21:02:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Stokrotka" miinl2$6jj$...@u...news.interia.pl

    > Nie garaż nie jest wykupiony na własność,

    Czyli nie jest Twój. Jest spół_dzielczy.
    Nie jest wspólny -- komunistyczny i nie jest Twój. ;)

    > na moje szczęście, jest spóldzielczy, mój.

    Nie jest Twój. Twoje jest tylko prawo korzystania. ;)

    > Dlaczego na moje szczęście: bo nie odpowiadam za odśnieżanie,
    > naprawianie, ubezpieczenia i inne duperele i nie duperele.

    Przypomnę Ci -- nie reformujesz obecnie pisowni
    zaprzeczenia 'nie' stojącego przed rzeczownikami.

    Napisałbym -- odświeżę, ale 'od-' ma różne znaczenia:

    odsłużyć -- służyć
    oddłużyć -- zadłużyć
    oddać -- dać -- podać
    odzyskać -- zyskać -- pozyskać
    odwrócić -- zawrócić

    -=-

    odświeżyć -- uczynić nieświeżym?

    -=-

    IMO na szczęście masz garaż, bo obecnie zdecydowana większość
    samochodów parkuje pod chmurką niezgodnie z prawem a taka
    niezgodność może zostać skwitowana grzywną sięgającą 3 tysięcy plnów. :)

    Przy okazji oferuję:

    -- tanie projekty przyblokowych parkingów
    -- oraz tanie projekty taniej przebudowy związanej
    z budową przyblokowych miejsc parkingowych.

    Niestety -- płatność przed otrzymaniem gotowego projektu. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2015-05-08 21:11:02
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    e tam...

    mój kolega jak wracał do domu w bloku, znalazł takie cacko na
    wycieraczce przed mieszkaniem swojego sąsiada pijaka... dlaczego, bo
    zapił i żona go nie wpuściła do domu...

    tak więc można? można!

  • 16. Data: 2015-05-08 21:13:47
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:mij18n$qhs$1@node2.news.atman.pl...

    > "Stokrotka" miinl2$6jj$...@u...news.interia.pl

    > Nie jest Twój. Twoje jest tylko prawo korzystania. ;)

    Troszkę więcej, niż prawo do używania.
    Zasadnicza są 3 podstawowe formy własności:
    własnościowe, spółdzielcze i lokatorskie.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 17. Data: 2015-05-08 23:58:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Stokrotka" mij1u5$s56$...@u...news.interia.pl

    > Troszkę więcej, niż prawo do używania.

    Masz jeszcze prawo do płacenia podatku od nieruchomości? ;)

    > Zasadnicza są 3 podstawowe formy własności:
    > własnościowe, spółdzielcze i lokatorskie.

    Lokator jest więc właścicielem najmowanego lokalu? ;)

    -=-

    Twoim słownikiem jakaś sprzątaczka podtarła swą dupę
    (najwyraźniej idąc w ślady SSR Marty Kiszowary) więc
    posłużę się innym źródłem...

    Lokator (prawo)

    Lokator -- pojęcie prawne, dotyczące mieszkańców, zdefiniowane
    w ustawie o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy
    i o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 21 czerwca 2001 (Dz. U. z 2014 r. Nr 0,
    poz. 150).

    Obejmuje wszystkie osoby, mające tytuł prawny (wynikający z umowy lub
    aktu urzędowego) do zajmowania lokalu mieszkalnego, inny niż prawo własności.
    --> Lokatorami nie są więc właściciele i współwłaściciele lokalu.
    W praktyce najczęściej lokatorami są najemcy, ale należą do tej grupy
    również osoby zajmujące lokal na podstawie umowy użyczenia (nieodpłatnie),
    osoby uprawnione do zamieszkiwania z mocy przepisów (małżonek, dzieci)
    czy spółdzielcy (niezależnie od istnienia odrębnych regulacji dotyczących
    spółdzielni, które mogą mieć pierwszeństwo przed zasadami ogólnymi dotyczącymi
    lokatorów).

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Lokator_(prawo)

    Małżonek może być lokatorem?...
    Mąż jest właścicielem a żona lokatorem?
    W małżeństwie nie ma wspólnoty majątkowej? ;)

    Nie twierdzę, że zawsze jest, ale czy można powiedzieć, że z reguły nie ma?

    Osoby uprawnione do zamieszkiwania? Raczej garaż odpada. Rozumiem,
    że niektórzy Twoi rozmówcy mieszkają w garażu (skoro Ciebie o to
    podejrzewają) ale chyba zamieszkują garaże bezprawnie... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2015-05-09 00:05:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "platformowe głupki" mij1o5$qkh$...@n...news.atman.pl

    > mój kolega jak wracał do domu w bloku, znalazł takie cacko na wycieraczce przed
    mieszkaniem swojego sąsiada pijaka... dlaczego, bo
    > zapił i żona go nie wpuściła do domu...

    Znalazł czy zostawił? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2015-05-09 03:50:17
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Masz jeszcze prawo do płacenia podatku od nieruchomości? ;)

    > Lokator jest więc właścicielem najmowanego lokalu? ;)

    Coś w tym stylu. W tej samej spułdzielni są i mieszkania i garaże,
    albo na zasadzie najmu- lokatorskie, albo spółdzielcze.
    Spółdzielcze jest bliżej tego własnościowe.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 20. Data: 2015-05-09 15:07:49
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > "platformowe głupki" mij1o5$qkh$...@n...news.atman.pl

    > Znalazł czy zostawił? ;)

    W jednym wątku spotkały się "gwiazdy" usenetu. Tym samym poziom grupy
    prawo gówniano wzrósł.