  • 1. Data: 2008-10-31 12:24:04
    Temat: "Lewy" przegląd techniczny samochodu
    Od: "pierwiosnek" <p...@o...pl>

    Witam,
    znajoma chciała kupić samochód używany, dość stary. Ponieważ w trakcie jazdy
    próbnej nie spodobało jej się jak auto hamuje, więc podjechała na stację
    diagnostyczną celem sprawdzenia hamulców. Okazało się, że absolutnie nie
    nadają się do dopuszczenia samochodu do ruchu (odchylenie, którego górna
    wartość wynosić powinna 30% sięga powyżej 50%). Samochód ten 10 dni
    wcześniej miał wykonany przegląd na innej stacji, która potwierdziła
    pieczęcią dopuszczenie do ruchu. I tu pytanie: co zrobić ze stacją, która
    stwierdziła poprawny stan pojazdu? Właściciel samochodu upiera się, że to
    nie był tzw. "przegląd za flaszkę" i że nikt na stacji nie uprzedził go, że
    hamulce są w niewłaściwym stanie: czy może on pozwać stację? Z jakimi
    szansami na odszkodowanie?
    Pozdrawiam,

    pierwiosnek

  • 2. Data: 2008-10-31 12:45:44
    Temat: Re: "Lewy" przegląd techniczny samochodu
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "pierwiosnek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > niewłaściwym stanie: czy może on pozwać stację? Z jakimi szansami na
    > odszkodowanie? Pozdrawiam,
    > pierwiosnek

    Nie rozumiem. Przecież to nie jest problem kupującego. Wysyła sprzedawcę na
    drzewo i koniec rozmowy.
    Lub kupuje auto w takim stanie technicznym jaki jest i naprawia na własny
    koszt.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 3. Data: 2008-10-31 13:24:42
    Od: "pierwiosnek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > drzewo i koniec rozmowy.
    > Lub kupuje auto w takim stanie technicznym jaki jest i naprawia na własny

    Tak, tak, kupująca zrezygnowała z zakupu, ale mnie ciekawi jaka jest
    rzeczywista odpowiedzialność stacji, która wystawia papierek o dopuszczalnym
    stanie pojazdu, podczas gdy nie jest to prawda?
    Pozdrawiam,

    pierwiosnek

  • 4. Data: 2008-10-31 13:28:19
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 31 Oct 2008 14:24:42 +0100, pierwiosnek napisał(a):

    > Tak, tak, kupująca zrezygnowała z zakupu, ale mnie ciekawi jaka jest
    > rzeczywista odpowiedzialność stacji, która wystawia papierek o
    > dopuszczalnym stanie pojazdu, podczas gdy nie jest to prawda?

    Zapewne można rozważyć odpowiedzialność karną -- poświadczenie nieprawdy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 5. Data: 2008-10-31 13:42:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Tak, tak, kupująca zrezygnowała z zakupu, ale mnie ciekawi jaka jest
    > rzeczywista odpowiedzialność stacji, która wystawia papierek o
    > dopuszczalnym stanie pojazdu, podczas gdy nie jest to prawda?

    a ty naprawde wierzysz w to, ze ten gosc nie zaplacil za przeglad i o niczym
    nie wiedzial??
    chyba nie jestes az tak naiwny

  • 6. Data: 2008-10-31 13:46:25
    Temat: Re: "Lewy" przegl?d techniczny samochodu
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "pierwiosnek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, tak, kupuj?ca zrezygnowała z zakupu, ale mnie ciekawi jaka jest
    > rzeczywista odpowiedzialno?ć stacji, która wystawia papierek o

    Jak udowodnisz, że nie była to prawda w dniu przeglądu?
    I tutaj masz odpowiedź.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2008-10-31 13:47:34
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > a ty naprawde wierzysz w to,

    Idź na grupę pl.soc.wiara ;))
    Tutaj ważne są dowody w sprawie, a nie czyjeś przekonanie.

  • 8. Data: 2008-10-31 13:47:48
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "pierwiosnek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak udowodnisz, że nie była to prawda w dniu przeglądu?
    > I tutaj masz odpowiedź.

    Tak jest przez 10 dni może wiele się zmienić w stanie technicznym ;)
    --
    Maluch

  • 9. Data: 2008-10-31 13:49:23
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Tutaj ważne są dowody w sprawie, a nie czyjeś przekonanie.

    a o jakich wasc dowodach prawisz, bo ja tu takowych nie widze

  • 10. Data: 2008-10-31 13:51:11
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Tak jest przez 10 dni może wiele się zmienić w stanie technicznym ;)

    I nie tylko w wyniku naturalnego zużycia podzespołów z powodu eksploatacji
    pojazdu.
    --
    Maluch