  • 1. Data: 2008-10-31 13:05:19
    Temat: jak skonstruować umowę
    Od: AdamRog <l...@p...onet.pl>

    Witam,
    mam następujący problem:
    Wysyłam do Anglii towar i potrzebuję umowy gwarantującej zapłatę przez
    kupującego płatności. Umowa ustna została skonstruowana tak, że płatność
    20% zaliczka a reszta w ciągu 14 dni od odbioru towaru.
    Nie znam klienta, więc chciałbym podpisać z nim umowę dającą jakąś
    gwarancję. Wiem, że jego firma w razie czego jest wypłacalna.
    Czy są jakieś wzory umów, ewentualnie co należałoby umiescić w takiej
    umowie?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-10-31 13:26:23
    Temat: Re: jak skonstruować umowę
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "AdamRog" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gwarancję. Wiem, że jego firma w razie czego jest wypłacalna.
    > Czy są jakieś wzory umów, ewentualnie co należałoby umiescić w takiej

    Moim zdaniem ustaliłeś wyjątkowo niekorzystne dla siebie warunki. Żadna
    umowa Cię nie ochroni.
    Geeralnie proponuję byś poczytał sobie Incoterms i wybrał jedną z metod tam
    opisanych.
    A najlepiej EXW - powszechnie stosowaną.
    Czyli zapłata z góry i towar do odbioru u Ciebie.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 3. Data: 2008-10-31 16:47:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Oct 2008, AdamRog wrote:

    > Czy są jakieś wzory umów

    IMHO *jeśli*, to takie:
    http://weksel.pl/

    Tam masz też przepisy - mają ponad 70 lat :)

    pzdr, Gotfryd