  • 1. Data: 2004-07-10 23:20:24
    Temat: nowy program komputerowy - jak skonstruować licencję
    Od: "rgx" <r...@p...onet.pl>

    Cześć.
    Jestem programistą debiutantem. Udało mi się stworzyć (mam nadzieję)
    wartościowy program. Chciałbym go komercyjnie rozprowadzać. Potrzebna jest
    jednak do ustalenia licencja którą powinien przestrzegać przyszły użytkownik
    aplikacji. Nie mam w tym temacie w ogóle doświadczenia.
    Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć na następujące pytania: ?

    1. Czy zakładając że chcemy aby nasz program był użytkowany na identycznych
    zasadach jak jakiś inny program (np Microsoft-Word), czy możemy skopiować
    licencję wyświetlaną podczas instalacji tegoż programu i użyć tekstu tej
    licencji w naszym programie instalacyjnym, twierdząc że chcemy aby nasz
    program był chroniny tak dobrze jak MS Word ?

    2. Czy można skonstruować licencję w następujący sposób:
    "Licencja na użycie tego programu jest identyczna z licencją na używany system
    operacyjny".

    3. Gdzie na sieci można znaleźć jakieś cenne uwagi nt. konstuowania licencji.

    Z góry dzięki
    Rgx

  • 2. Data: 2004-07-11 08:42:23
    Temat: Re: nowy program komputerowy - jak skonstruować licencj
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > licencji w naszym programie instalacyjnym, twierdząc że chcemy aby nasz
    > program był chroniny tak dobrze jak MS Word ?

    przeciez autorem licencji jest microsoft i chocby prawo autorskie na to nie
    pozwola.

    > 2. Czy można skonstruować licencję w następujący sposób:
    > "Licencja na użycie tego programu jest identyczna z licencją na używany
    system
    > operacyjny".

    kazdy system ma inna licencje, totalny bezsens. Zrobiles program a nie
    potrafisz kilku zdan wymyslec?
    Zaisntaluj sobie kilk programow poczytaj, zrob skladaka (z tych punktow
    ktore Cie interesuja) i "wsio"

    > 3. Gdzie na sieci można znaleźć jakieś cenne uwagi nt. konstuowania
    licencji.

    konstruowac to mozesz samochod z klockow lego

    google.pl

    > Z góry dzięki
    > Rgx

    nie ma za co

    Ps.
    Nie zapomij o ZUSie :)

  • 3. Data: 2004-07-11 20:36:33
    Od: "rgx" <r...@p...onet.pl>

    > przeciez autorem licencji jest microsoft i chocby prawo autorskie na to nie
    > pozwola.

    no tak. Ale jeśli licencja stwierdzała by że:
    "Nie wolno Ci kopiować programu"
    to czy ja, również nie pozwalając na to muszę to ująć w inny sposób ?
    np:
    "Kopiować Ci programu nie wolno"
    Jeśli napiszę w jednakowy sposób, to co ?, złamię prawo autorskie ?
    Jeśli mi chodzi o to aby dokłanie chronić program jak MS Word, to moja
    licencja powinna być identyczna z tą z MS worda. Czy też mam zmieniać
    szyk zdań, zamieniać zdania na gramatycznie niepoprawne, albo jak w
    przytoczonym przykładzie , na brzmiące co najmniej dziwnie. (?)

    > system

    > kazdy system ma inna licencje, totalny bezsens. Zrobiles program a nie
    > potrafisz kilku zdan wymyslec?

    potrafię, tylko nie chcę mi się. Chcę iść po najmiejszej możliwej linii oporu.
    Poza tym program jest przeznaczony na jeden konkretny system operacyjny

    > Zaisntaluj sobie kilk programow poczytaj, zrob skladaka (z tych punktow
    > ktore Cie interesuja) i "wsio"
    czyli jednak można kopiować fragmenty i zlepić do kupy...

    pozdrowienia
    rgx.

  • 4. Data: 2004-07-12 09:46:52
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

> [...]
    > szyk zdań, zamieniać zdania na gramatycznie niepoprawne, albo jak w
    > przytoczonym przykładzie , na brzmiące co najmniej dziwnie. (?)

    to jest autorski teskt microsoftu, masz tyle milionow softu, sciagnij
    cokolwiek, poczytaj i poskladaj,
    chcesz kopiuj, ale nie od microsoftu, nie polecam tego rozwiazania.

    > potrafię, tylko nie chcę mi się. Chcę iść po najmiejszej możliwej linii
    oporu.
    > Poza tym program jest przeznaczony na jeden konkretny system operacyjny

    windows 95, win 98, win 2000 , win nt, win xp to sa rozne systemy zeby nie
    bylo nieporozumien.
    Kazdy z nich ma inna licencje.

    > czyli jednak można kopiować fragmenty i zlepić do kupy...

    tak tylko nie od "GIGANTA" :)

    > pozdrowienia
    > rgx.

    ja rozwiez
    P.

  • 5. Data: 2004-07-12 10:30:24
    Od: "A." <a...@o...pl>

    rgx wrote:

    <ciach>

    > Jeśli napiszę w jednakowy sposób, to co ?, złamię prawo autorskie
    > ? Jeśli mi chodzi o to aby dokłanie chronić program jak MS Word,

    Oj, bo pekne - wg Ciebie M$ Word jest w jakikolwiek sposob
    _chroniony_??? To skad tyle pozarazanych dokumentow worda, skad
    tyle nielegalnych kopii? _Bo_sie_da_ - i zadna licencja nie da Ci
    100% pewnosci, ze ktos zrobi cos zupelnie innego niz to, co sobie
    zyczysz.

    Nie lepiej napisac cos open-source?

    > potrafię, tylko nie chcę mi się. Chcę iść po najmiejszej możliwej
    > linii oporu. Poza tym program jest przeznaczony na jeden konkretny
    > system operacyjny

    A program chcialo Ci sie napisac? Bo sadzac po tej wypowiedzi, to
    zrobiles go na 'odwal sie', bo Ci sie nie chcialo...
    --
    A.
    Arguing with people on the Usenet is like competing in the Special

  • 6. Data: 2004-07-12 10:48:26
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
    > Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    > <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości
    > Hmm, jesteś pewien? Mi sie wydaje, ze nie jest to chronione prawem autorskim
    > bo nie jest utworem. Art. 4 ustawy o prawie autorskim mówi, ze nie stanowią
    > przedmiotu prawa autorskiego opublikowane opisy patentowe lub ochronne - a
    > wydaje mi się, że licencję można by pod to podciągnać.

    Och, Microsoft włożył w tworzenie swoich licencji tyle twórczego
    wysiłku, tyle nowomowy tam umiescił, tak bardzo zamotał... a Ty
    sugerujesz, że to nie jest _Utwór_? :>

    Pozdrawiam

    PB, PPNMSP

    Czarek Gorzeński

  • 7. Data: 2004-07-12 10:51:08
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

> [...]

    przedmiotu prawa autorskiego opublikowane opisy patentowe lub ochronne - a
    wydaje mi się, że licencję można by pod to podciągnać.

    HaNkA

  • 8. Data: 2004-07-12 12:46:23
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Nie lepiej napisac cos open-source?

    i zrec suchy chleb..

    Progarmy OpenSource czesto nie sa robione za "frajer".Pozory myla.

    Po za tym latwo powiedziec zrob za darmo program.
    A moze Ty popracujesz za darmo?

    Zgodze sie tylko z tym "na odwal sie".

    P.

  • 9. Data: 2004-07-12 13:10:51
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Przemyslaw Rokicki pisze:

    > i zrec suchy chleb..
    >

    > Progarmy OpenSource czesto nie sa robione za "frajer".Pozory myla.
    >
    > Po za tym latwo powiedziec zrob za darmo program.
    > A moze Ty popracujesz za darmo?

    Mylisz sie sadzac, ze piszacy open source musi pracowac za darmo...

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-07-12 13:18:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > Mylisz sie sadzac, ze piszacy open source musi pracowac za darmo...

    To dosyć częsta pomyłka. Tak naprawdę wiekszość osób noszących przed
    sobą hasło "open source" nie ma pojęcia na czym otwarte źródła polegają.
    Open source = darmowy? Może, nie musi. Open source = gwarancja że wraz z
    programem otrzymujemy lub KUPUJEMY źródła i możemy z nimi robic co nam
    się podoba (w ramach licencji na jakiej zostalo oprogramowanie
    wypuszczone) a tworca niejako traci kontrole nad dalszym
    rozpowszechnianiem programu. Ale niekoniecznie dostaniemy to wszystko za
    darmo. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl