  • 11. Data: 2004-07-12 14:53:41
    Temat: Re: nowy program komputerowy - jak skonstruować licencj
    Od: "rgx" <r...@p...onet.pl>

    > Oj, bo pekne - wg Ciebie M$ Word jest w jakikolwiek sposob
    > _chroniony_???

    skuteczność egzekwowania prawa to już inna bajko IMHO.

    > Nie lepiej napisac cos open-source?

    open source jest dla punków, którzy są na utrzymaniu rodziców, albo
    łoży na nich państwo - czyli podatnik.

    > A program chcialo Ci sie napisac? Bo sadzac po tej wypowiedzi, to
    > zrobiles go na 'odwal sie', bo Ci sie nie chcialo...

    sądząc po twojej wypowiedzi masz ok 12 lat i komplex "młodego-gniewnego".

    rgx

  • 12. Data: 2004-07-12 15:05:36
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Mylisz sie sadzac, ze piszacy open source musi pracowac za darmo...

    napisalem wyzej ze programy openSource nie sa za frajer tworzone. (te
    konkretne)

    Ale powiedz mi jaki zysk ma zwykly kowalski gdy pusci swoj program
    wlasnie na takiej licencji?

    > Boguslaw

    P.

  • 13. Data: 2004-07-12 15:06:57
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > To dosyć częsta pomyłka. Tak naprawdę wiekszość osób noszących przed
    > sobą hasło "open source" nie ma pojęcia na czym otwarte źródła polegają.
    > Open source = darmowy? Może, nie musi. Open source = gwarancja że wraz z
    > programem otrzymujemy lub KUPUJEMY źródła i możemy z nimi robic co nam
    > się podoba (w ramach licencji na jakiej zostalo oprogramowanie
    > wypuszczone) a tworca niejako traci kontrole nad dalszym
    > rozpowszechnianiem programu. Ale niekoniecznie dostaniemy to wszystko za
    > darmo. ;-)

    no dobra tu chodzi o licencje GPL i podobne :)

    P.

  • 14. Data: 2004-07-12 22:20:45
    Temat: Re: nowy program komputerowy - jak skonstruowa?? licencj
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Przemyslaw Rokicki <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> wrote:

    > no dobra tu chodzi o licencje GPL i podobne :)

    Na programach na licencji GPL można zarabiać.
    Mało tego, wbrew pozorom licencja GPL może zostać naruszona, i da się
    sądownie uzyskać odszkodowanie za takie naruszenie.

    http://www.7thguard.net/news.php?id=3890

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 15. Data: 2004-07-13 08:58:27
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Na programach na licencji GPL można zarabiać.
    > Mało tego, wbrew pozorom licencja GPL może zostać naruszona, i da się
    > sądownie uzyskać odszkodowanie za takie naruszenie.

    mozna zarabiac, ale nie trzeba kupowac. Tzn jezeli osoba tzrecia nabedzie
    owy program (sciagnie sobie np) ktory jest na licencji GPL to prawa nie
    zlamie.

    P.