  • 1. Data: 2004-07-11 07:50:23
    Temat: Prawo jazdy
    Od: "ajuzo" <a...@a...com>

    Zostałem zatrzymany kierując samochodem pod wpływem alkoholu. Sąd skazał
    mnie na 8 miesięcy ograniczenia wolności, 1000zł grzywny i na 2 lata
    straciłem prawojazdy. Miałem ok 2 promili w wydychanym powietrzu. Czy jest
    możliwość skrócenia pozbawienia prawa jazdy gdy wyrok już jest prawomocny ?
    Czy mogę pisać odwołania i czy sąd może zarządzić większą karę niż ta jaką
    mam dotychczas ?

  • 2. Data: 2004-07-11 08:11:19
    Temat: Re: Prawo jazdy
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "ajuzo"

> [...]
    ?
    > Czy mogę pisać odwołania i czy sąd może zarządzić większą karę niż ta jaką

    Jeżeli wyrok jest już prawomocny to:
    - odwołać się już nie można,
    - sąd nie może "zarządzić" większej kary,
    - nie ma możliwości skrócenia zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych,
    - po dwóch latach trzeba udać się do WORD w celu zdania egzaminów na praw
    jazdy.

    --
    Pzdr.
    Marek - UMK Toruń

  • 3. Data: 2004-07-11 08:49:27
    Od: "Barteq" <i...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "ajuzo"

    > ?

    błeeeeeee - ale masz facet tupet!!! powinieneś idz siedzieć!! nie ma litości
    dla pijanych kierowców!!! i tu nic i nikt nie powinien Ci pomagać!

  • 4. Data: 2004-07-11 09:28:48
    Od: "ajuzo" <a...@a...com>

    Użytkownik "Marek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > - po dwóch latach trzeba udać się do WORD w celu zdania egzaminów na praw
    > jazdy.

    W takim razie mam jeszcze jedno pytanie, czy będę musiał ponownie ukończyć
    kurs, czy też mogę od razu po zakończeniu kary udać się na egzamin ?

  • 5. Data: 2004-07-11 09:29:24
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    > Zostałem zatrzymany kierując samochodem pod wpływem alkoholu.
    Niestety policja nie moze rozstrzelac na miejscu.

    >Sąd skazał mnie na 8 miesięcy ograniczenia wolności,
    ograniczenie wolnosci,a nie pozbawienie wolnosci? Nie ma sprawiedliwosci w
    tym kraju.

    >1000zł grzywny
    Powinna byc konfiskata narzedzia przestepstwa, czyli samochodu.

    >i na 2 lata straciłem prawojazdy.
    Powinni zabrac dozywotnio. Co za kraj.

    >Miałem ok 2 promili w wydychanym powietrzu.
    MORDERCA.

    taki sam "mlody, jurny i durny" doslownie wtarl w asfalt mojego przyjaciela,
    na srodku przejscia dla pieszych.

    nie pozdrawiam
    Kaliope

  • 6. Data: 2004-07-11 09:36:05
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Kaliope wrote:

    > ograniczenie wolnosci,a nie pozbawienie wolnosci? Nie ma sprawiedliwosci w
    > tym kraju.

    Chyba oszalałeś. Wiesz co to jest 8 miesięcy pozbawienia wolności?

    KG

  • 7. Data: 2004-07-11 09:37:17
    Od: "ajuzo" <a...@a...com>

    Użytkownik "Barteq" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > błeeeeeee - ale masz facet tupet!!! powinieneś idz siedzieć!! nie ma
    litości
    > dla pijanych kierowców!!! i tu nic i nikt nie powinien Ci pomagać!

    Kiedyś miałem podobne podejście do ciebie, jednak teraz widzę, że tego typu
    wykroczenia teraz już przestępstwa różnią się między sobą i nie można
    wszystkich karać jednakowo surowo. Nie można osądzać ludzi nie znając
    szczegółów zajścia, dzięki Bogu mamy prawo i sądy, każdemu może kiedyś
    podwinąć się noga.

  • 8. Data: 2004-07-11 09:42:10
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    ajuzo wrote:

    > nie można wszystkich karać jednakowo surowo. Nie można osądzać ludzi
    > nie znając szczegółów zajścia, dzięki Bogu mamy prawo i sądy, każdemu

    Sugerujesz, że ktoś jest zmuszany do picia alkoholu, a potem
    wsiadania do samochodu????

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 9. Data: 2004-07-11 09:53:55
    Od: "ajuzo" <a...@a...com>

    Użytkownik "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl> napisał w wiadomości
    > ajuzo wrote:
    > Sugerujesz, że ktoś jest zmuszany do picia alkoholu, a potem
    > wsiadania do samochodu????

    Sugeruje, że czasem są okoliczności łagodzące. Nie chcę unikać kary,
    dobrowolnie poddałem się karze. Wyrok jest jak najbardziej słuszny, jednak
    zawsze warto zasięgnąć czyjejś rady i poszukać możliwości skrócenia
    orzeczenia sądu choćby nawet o 2 miesiące. Tak jak pisałem wcześniej, każdy
    może popełnić błąd.

  • 10. Data: 2004-07-11 10:34:59
    Od: "Barteq" <i...@p...onet.pl>

    ajuzo wrote:

    > Sugeruje, że czasem są okoliczności łagodzące.
    Nie chcę unikać kary,
    > dobrowolnie poddałem się karze.

    Tak, ale dlaczego, po tym, co podają wszystkie media o dzieciach, rodzinach
    etc., które giną powodu pijanych, nie ma dla nich litości. Wiem, że pod
    wpływem alkoholu niektórzy aż za nadto tracą głowę, ale to ich nie
    usprawiedliwia w żaden sposób. Nie ma usprawiedliwienia dla kierowców,
    którzy prowadzą po pijanemu.

    Może być tylko skrucha. Tylko jak się odbierze komuś życie w taki sposób to
    ta skrucha, chodź by nie wiadomo, jaka była, nie wróci nikomu życia.