  • 1. Data: 2003-09-08 09:58:11
    Temat: długi wobec skarbu państwa
    Od: "kermeet" <v...@W...onet.pl>

    witam,

    mam takie pytanie: czy długi zaciągnięte przez ojca względem państwa (urząd
    skabowy, ZUS i inne instytucje państwowe) mogą przejść na dzieci?

    Jeśli tak, to w jakim przypadku? Czy jeżeli dzieci zrzekną się spadku, to czy
    długi przepadną?

    Prosiłbym o jakąś informację i nakierowanie na odpowiednią podstawę prawną.

    pozdrawiam

    --
    kermeet

  • 2. Data: 2003-09-08 15:27:46
    Temat: Re: długi wobec skarbu państwa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Sep 2003, kermeet wrote:

> [...]
    >+
    >+ Prosiłbym o jakąś informację i nakierowanie na odpowiednią podstawę prawną.

    Uff... ciężka sprawa. Zajrzyj do Ordynacji Podatkowej (sprawy
    "okołopośmiertne" są w okolicy setnego artykułu, choć inne
    artykuły oczywiście również obowiązują) oraz rozdziału
    o dziedziczeniu w K.C.
    Co do spadku - to zawsze najbezpieczniej przyjmować IMHO
    "z dobrodziejstwem inwentarza" :)
    "przepadnięcie" może również nie mieć miejca, jeśli ojciec był
    łaskaw (przed śmiercią) podarować małe co nieco ze swojego
    majątku celem uchronienia go przed egzekucją, AFAIK !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (bynajmniej nie prawnik !)