  • 181. Data: 2008-08-21 08:53:12
    Temat: Re: niechciane tankowanie
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 21 Aug 2008 10:51:34 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Rozumiem, że saturator na stacji nasyca benzynę CO2? A może LPG?

    Nasyca zbiornik gazem lub paliwem ciekłym ;-) podobnie jak ówczesny
    saturator nasycał szklaneczkę cieczą, bąbelkami oraz soczkiem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 182. Data: 2008-08-21 08:55:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Nasyca zbiornik gazem lub paliwem ciekłym ;-) podobnie jak ówczesny
    > saturator nasycał szklaneczkę cieczą, bąbelkami oraz soczkiem.

    Nie wiem, czy zajrzałeś do podanego przez siebie linka, ale:

    1. Tam nie ma wzmianki, że saturatorem może być urządzenie na stacji
    benzynowej
    2. Saturator to urządzenie do nasycania cieczy gazem
    3. Na stacji benzynowej nie nasyca się benzyny gazem
    4. Zatem używanie tego słowa w tym znaczeniu jest błędne

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 183. Data: 2008-08-21 09:08:27
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Olgierd'
    Wpis z dnia 21-08-2008:

    > No nie, Ciebie raczej nie oszukali, rozumiem, że sprzedałeś to auto za
    > tyle, na ile się zgodziłeś (pod wpływem negocjacji, które były -- chcę
    > wierzyć -- uczciwe).

    No zgadza się, w dosłownym sensie, to mnie nie oszukali,
    ale gul mi przez chwilę chodził tak, jakby mnie oszukali :)

    --
    TomaSz.
    www.kociezycie.net

  • 184. Data: 2008-08-21 09:27:43
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 21 Aug 2008 10:55:09 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Nie wiem, czy zajrzałeś do podanego przez siebie linka, ale:
    >
    > 1. Tam nie ma wzmianki, że saturatorem może być urządzenie na stacji
    > benzynowej(...) 4. Zatem używanie tego słowa w
    > tym znaczeniu jest błędne

    Ekhem, no dobrze, muszę się przyznać -- zastosowałem ten zwrot celowo,
    jako swoisty dowcip (taka licencia poetica jakby). Za co niniejszym
    przepraszam i głowę swą posypuję.

  • 185. Data: 2008-08-21 10:11:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Nie ma większego problemu. Jeśli trafisz -- litr jest Twój.

    W większości znanych mi minimum, to bodaj 2 litry. Dystrybutor po prostu
    taką ma homologację. Inaczej błędy pomiaru przekraczają dopuszczalne. Z
    reguły jest to napisane na dystrybutorze.

  • 186. Data: 2008-08-21 10:29:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > W większości znanych mi minimum, to bodaj 2 litry. Dystrybutor po prostu
    > taką ma homologację. Inaczej błędy pomiaru przekraczają dopuszczalne. Z
    > reguły jest to napisane na dystrybutorze.

    Na niektórych jest nawet 5 litrów, co może być zabawne przy jakimś małym
    skuterze z 5-litrowym zbiornikiem, w którym jeszcze trochę zostało ;->

    ATSD to co niby zrobią na stacji, jak zatankuję litr?

    Na siłę wleją mi więcej?

    Zresztą to zdaje się tylko taki dupochron, żeby ktoś tankujący jeden
    litr nie miał pretensji, że naleje mu się np. 0,95l.

  • 187. Data: 2008-08-21 19:35:36
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał w wiadomości

    > Zatankuj na dowolnej stacji litr benzyny

    Bardzo często tankuję 0,9l do słoika na potrzeby mojej piły łańcuchowej...