  • 1. Data: 2008-08-12 19:24:37
    Temat: Jak zmusić firmę do zwortu opłaty rezerwacyjnej?
    Od: "lkkl" <l...@g...pl>

    Witam,

    Podpisałem dwa lata temu umowę rezerwacyjną na mieszkanie z deweloperem i
    wpłaciłem 15 tys. PLN z tego tytułu na jego konto. Niestety minęło sporo
    czasu, perspektyw na mieszkanie ciągle brak więc wypowiedziałem te umowę gdyż
    został przekroczony czas uzyskania prawomocnego pozwolenia na budowę.
    Deweloper wypowiedzenie przyjął, a następnie wystawił fakturę korekcyjną na
    rzeczoną kwotę. Niestety mija już trzeci miesiąc i nie mogę doprosić się
    zwrotu środków. Firma deklaruj już czwarty termin, a także obiecuje zwrot
    kwoty z odsetkami. Niestety nie mam żadnych podstaw by wierzyć w ten termin
    skoro nie dotrzymali już trzech.

    I tutaj jest moje pytanie. Co może zrobić osoba prywatna by zmusić firmę do
    zwrotu tej opłaty? Jaka droga będzie najskuteczniejsze i najbardziej efektywna
    (mam na myśli moje koszty związane z odzyskaniem tych pieniędzy). Za wszelkie
    sugestie jak postępować dalej z góry dzięki.

    lkkl

  • 2. Data: 2008-08-12 19:27:19
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jaka droga będzie najskuteczniejsze i najbardziej efektywna

    Wynajęcie 2 smutnych panów.

    *piotr'ek*

  • 3. Data: 2008-08-12 19:34:43
    Od: Cut <c...@c...pl>

    lkkl pisze:
> [...]
    > (mam na myśli moje koszty związane z odzyskaniem tych pieniędzy). Za wszelkie
    > sugestie jak postępować dalej z góry dzięki.

    Kiedyś od pewnego grupowicza otrzymałem taką radę:
    Kierujesz wniosek o wydanie przez sąd nakazu zapłaty i komornik. Razem
    ze dwa miesiące opóźnienia, ale dostaniesz co twoje z odsetkami. Z tego
    co wiem to koszty komornicze ponosi winien.

  • 4. Data: 2008-08-12 19:36:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "lkkl" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    Odebrać kolejną deklaracje na piśmie. Po bezskutecznym upływie wniosek do
    sądu o wydanie nakazu zapłaty i komornik.

  • 5. Data: 2008-08-12 21:47:09
    Od: Norbert <n...@g...USUNTO.com>

    *piotr'ek* pisze:

    > Wynajęcie 2 smutnych panów.
    >
    > *piotr'ek*

    Teraz weseli są w modzie.

  • 6. Data: 2008-08-13 04:06:19
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Odebrać kolejną deklaracje na piśmie. Po bezskutecznym upływie wniosek do
    sądu o wydanie nakazu zapłaty i komornik.

    a komornik sie chętnie do roboty zabierze ;)))))))

    koszty komornicze kryje dłużnik wiec Tobie to bedzie dyndolić ;)

    Sebastian

  • 7. Data: 2008-08-14 14:29:53
    Od: Rafał <r...@s...com>

    lkkl pisze:
> [...]
    > (mam na myśli moje koszty związane z odzyskaniem tych pieniędzy). Za wszelkie
    > sugestie jak postępować dalej z góry dzięki.

    A ja kiedyś zagrałem tak:

    Rozmowa z prezesem w 4 oczy - "płacicie w ciągu tygodnia, a jak nie
    składam wniosek o upadłość i informuję waszych klientów, o
    prawdopodobnej przyszłej waszej upadłości i wniosku który jest złożony".

    Rafał