  • 1. Data: 2008-08-12 19:41:45
    Temat: Idiota w komisie
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    mój kolega się napalił i se kupił w komisie zepsute auto. jak pisze:

    dziadostwo
    powiedz mi czy można odstąpić od umowy i w jakim czasie?
    pojechałem kilka kilosów i dymi jak cholera na gazie i na benzynie też
    zaczął, spala olej, tak kolega kolegi młody mechanik powiedział.
    kiedy można odstąpić od umowy?

    Czy w tym wypadku jakieś szanse na odstąpienie są?

    --
    Tristan

  • 2. Data: 2008-08-12 20:06:24
    Temat: Re: Idiota w komisie
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > Czy w tym wypadku jakieś szanse na odstąpienie są?

    Jak sobie kupił popsute auto [taki był jego zamiar] to o co chodzi ?

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 3. Data: 2008-08-12 20:08:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 12 sierpień 2008 22:06
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7sqfv$oip$3@inews.gazeta.pl>):

    > Jak sobie kupił popsute auto [taki był jego zamiar] to o co chodzi ?

    No nie był jego zamiar. Chciał kupić dobre. A se kupił zepsute.
    W sklepie miałby rękojmię/niezgodność, a tu? Kupił dzisiaj.... Nie ma choć
    dnia na rezygnację?

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2008-08-12 20:27:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > No nie był jego zamiar. Chciał kupić dobre.

    To czemu twierdzisz że idiota ?

    > W sklepie miałby rękojmię/niezgodność, a tu?

    Twoja niewiedza jest porażająca ;) Art. 770[1] kc

  • 5. Data: 2008-08-12 20:53:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 12 sierpień 2008 22:27
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7srn4$23u$1@inews.gazeta.pl>):

    > To czemu twierdzisz że idiota ?

    Bo kupił nie sprawdzając.

    > Twoja niewiedza jest porażająca ;) Art. 770[1] kc

    Czyli kanał... No trudno.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2008-08-12 22:40:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    ?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2008-08-12 23:11:40
    Od: pakalk <p...@g...com>

    On 12 Sie, 22:53, Tristan <n...@s...pl> wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 12 sierpień 2008 22:27
    > (autor Johnson
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g7srn4$23...@inews.gazeta.pl>):

    > Bo kupił nie sprawdzając.

    > Czyli kanał... No trudno.

    Art. 770. Komisant nie ponosi odpowiedzialności za ukryte wady
    fizyczne rzeczy, jak również za jej wady prawne, jeżeli przed
    zawarciem umowy podał to do wiadomości kupującego. Jednakże wyłączenie
    odpowiedzialności nie dotyczy wad rzeczy, o których komisant wiedział
    lub z łatwością mógł się dowiedzieć.

    Art. 7701. Do umowy sprzedaży rzeczy ruchomej, zawartej przez
    komisanta z osobą fizyczną, która nabywa rzecz w celu niezwiązanym z
    jej działalnością gospodarczą ani zawodową, stosuje się przepisy o
    sprzedaży konsumenckiej.

    Kanał?

  • 8. Data: 2008-08-13 04:04:41
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    to na jeżdzie próbnej nie dymił? jak nie dymił a zaczął teraz to sie moze
    sie kolega pocałować......

    doba? a dlaczego nie 3 doby? a moze pięć? a może pół? Ale przez dobę to auto
    mozna rozkręcić i skręcić pewnie całe, można źle się obchodzić i uszkodzić -
    tak Ci sie komisant zacznie wykręcać

    jedyna nadzieja to nie siac głupich postów na grupie bo czas leci, tylko
    wziąść barczystego kolege i pojechać do tego komisu i zacząć się kłócić.
    moooooże cud sie zdarzy i gość odpuści dla świętego spokoju w co jednak
    wątpię - większość komisów jest we władaniu szemranego towarzystwa, więc
    pewnie niewiele sie uda wydobyc.......... może wezwac policję że się zostalo
    oszukanym, tacy policji z reguły nie lubią i może to podziała jako czynnik
    pojednawczy bo nie bedzie chciał zeby mu komis prześwietlali.....

    CUD potrzebny kolego- CUD.

    Sebastian

  • 9. Data: 2008-08-13 05:55:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 13 sierpień 2008 01:11
    (autor pakalk
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <f...@2...goo
    glegroups.com>):

> [...]
    > zawarciem umowy podał to do wiadomości kupującego. Jednakże wyłączenie
    > odpowiedzialności nie dotyczy wad rzeczy, o których komisant wiedział

    To jakiś bełkot.... Nie ponosi odpowiedzialności za WADY UKRYTE jeżeli podał
    je do wiadomości kupującego i o nich nie wiedział.

    No w każdym razie, w umowie jest klauzula, że kupującemu stan techniczny
    pojazdu odpowiada...

> [...]
    > komisanta z osobą fizyczną, która nabywa rzecz w celu niezwiązanym z
    > jej działalnością gospodarczą ani zawodową, stosuje się przepisy o

    No, czyli nie można odstąpić, tylko trzeba się wozić po sądach.
    Do tego przepisy o sprzedaży konsumenckiej są zupełnie niezrozumiałe i
    zakręcone tak, że w zasadzie nic nie gwarantują :(

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2008-08-13 05:57:27
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 13 sierpień 2008 06:04
    (autor basti78
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7tmhm$249$1@inews.gazeta.pl>):

    > to na jeżdzie próbnej nie dymił? jak nie dymił a zaczął teraz to sie moze
    > sie kolega pocałować......

    No napisałem, że idiota w komisie :D Młody jest... Napalił się na pierwsze w
    życiu auto, kilka lat oszczędzał ze stypendium i myknął se bez doradcy i
    wziął bez sprawdzenia naiwnie wierząc zapewnieniu komisownika.

    --
    Tristan