  • 1. Data: 2008-08-12 18:35:34
    Temat: Re: kaucja za butelki
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    tomaszgebala pisze:
    > chciałem oddać butelki po piwie w LECLERCU, ale obsługa stoiska, które
    > prowadzi ich skup odmówiła mi ich przyjęcia i zwrotu kaucji argumentując to
    > faktem, iż nie miałem przy sobie paragonu dokumentującego sprzedaż i
    > pobranie kaucji. Argumentowali to zapisami w ustawie z dnia 11 maja 2001 r.
    > o opakowaniach i odpadach opakowaniowych. (Dz. U. z dnia 22 czerwca 2001 r.)

    podejdź do nich z tą ustawą i niech ci pokażą gdzie jest zapis o tym
    paragonie.

  • 2. Data: 2008-08-12 18:49:59
    Temat: kaucja za butelki
    Od: "tomaszgebala" <t...@p...onet.pl>

[...]

    Dodam, iż chciałem oddać butelki po piwie które u nich zakupiłem, i które
    aktualnie jest w ich ofercie.

    Przejrzałem tą ustawę, ale nie doczytałem się nic, co mówiłoby o tym, iż
    klient musi posiadać paragon.

    Proszę o wyjaśnienie - czy sklep ma rację żądając od klienta paragonu?

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 3. Data: 2008-08-12 19:09:09
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Proszę o wyjaśnienie - czy sklep ma rację żądając od klienta paragonu?

    Sklep nie prowadzi działalności handlowej polegającej na skupie znoszonych do nich
    opakowań zwrotnych.
    Na szczęście ja piwo kupuję nie w syfmarkecie, a u pana Marka i nigdy problemów ze
    zwrotem nie mam... i na krechę mogę brać jak mi brakuje kilku zł.

    *piotr'ek*

  • 4. Data: 2008-08-12 19:12:09
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 12 Aug 2008 21:09:09 +0200, "*piotr'ek*"

    >i na krechę mogę brać jak mi brakuje kilku zł.
    piwo na krechę? pięknie... ;)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 5. Data: 2008-08-12 19:15:19
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > piwo na krechę? pięknie... ;)

    A w czym problem? Dobrzy klienci mogą z pełnej oferty sklepu wybierać. Gorsi klienci
    mają limity kredytowe i określone towary do wyboru z możliwością np. zapracowania
    zimą np. na wino przy odśnieżaniu wokół sklepu.

    *piotr'ek*

  • 7. Data: 2008-08-12 19:27:59
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    *piotr'ek* wrote:

    > A w czym problem?

    W tym, że właśnie wkopałeś "pana Marka".

    Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, Art.
    15. p. 1.3:

    "Zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na kredyt lub
    pod zastaw."

    > *piotr'ek*

    Pozdrawiam, argothiel

  • 8. Data: 2008-08-12 19:37:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A w czym problem?

    W tym, ze to przestępstwo.

  • 9. Data: 2008-08-12 19:49:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 12 sierpień 2008 21:27
    (autor argothiel
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7so8m$qrm$1@news.onet.pl>):

    > "Zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na kredyt lub
    > pod zastaw."

    Zastanawiam się, jak to się ma do płacenia kartą _kredytową_ za alkohol :D

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2008-08-12 19:51:21
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał w
    wiadomości news:g7so8m$qrm$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Art.
    > 15. p. 1.3:
    >
    > "Zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na kredyt

    Znaczy się jak mi bank udzieli kredytu na taki zakup, to też podpadam
    ?

    Znaczy się kartą kredytową zapłacę.....

    --
    Telesfor BAUDOT