  • 1. Data: 2008-12-22 13:21:10
    Temat: (nie) anonimowosc badan laboratoryjnych
    Od: lookacz <l...@l...com>

    witam. dowiedzialem sie dzis o nastepujacym przypadku:

    "petent" chial zbadac krew i zaplacic za to z wlasnej kieszeni bez
    skierowania. "rejestrator" w laboratorium zwrocil sie o przedstawienie
    dowodu osobistego. "petent" nie okazal wspomnianego dowodu bo go nie
    posiadal przy sobie ale zoferowal podanie swoich personaliow.
    "rejestrator" odmowil przeprowadzenia badania poniewaz nie moze
    zarejestrowac "petenta" bez dokumentu tozsamosci.

    pytania do was:

    1. czy dzialnie "rejestratora" jest zgodne z prawem?
    2. jaki sens ma wymuszenie podania peselu? handel i przetwarzanie
    naszych danych medycznych?

    pozdrawiam swiatecznie

  • 2. Data: 2008-12-22 13:32:39
    Temat: Re: (nie) anonimowosc badan laboratoryjnych
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-12-2008 o 14:21:10 lookacz <l...@l...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > 1. czy dzialnie "rejestratora" jest zgodne z prawem?
    > 2. jaki sens ma wymuszenie podania peselu? handel i przetwarzanie

    Miałem to samo kilka razy, więc chyba jakieś "odgórne" rozporządzenie.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-12-22 13:43:09
    Od: lookacz <l...@l...com>

    Tomek napisał:

    > Miałem to samo kilka razy, więc chyba jakieś "odgórne" rozporządzenie.

    zatem moje przypuszczenia co do zasobow/baz biomedycznych moga miec
    jakis sens... rozumiem, ze firmy ubezpieczeniowowe moga byc
    zainteresowana takimi danymi. moze nfz, gus tez?

    jesli ktos ma jakies informacje na ten temat to prosze napiszcie.

  • 4. Data: 2008-12-22 16:11:36
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 22 Gru, 14:43, lookacz <l...@l...com> wrote:

> [...]
    > zainteresowana takimi danymi. moze nfz, gus tez?
    >
    > jesli ktos ma jakies informacje na ten temat to prosze napiszcie.

    Sanepid. Mozesz byc nosicielem groznych chorob.

  • 5. Data: 2008-12-22 16:27:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Np schizofrenii bezobjawowej :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2008-12-22 18:44:59
    Od: BartekK <s...@N...org>

    lookacz pisze:
    > 1. czy dzialnie "rejestratora" jest zgodne z prawem?
    Nie wiem, nie jestem prawnikiem, ale:

    > 2. jaki sens ma wymuszenie podania peselu? handel i przetwarzanie
    > naszych danych medycznych?
    Sens jest taki, że (przynajmniej wg rozporządzeń wewnętrznych) nie może
    się poniewierać w laboratorium "anonimowa" krew/próbka, gdyby doszło do
    skażenia/utracenia jej/rozpoznania jakiejś choroby zakaźnej - muszą
    wiedzieć z kim się kontaktować, a pesel jest potrzebny z tego powodu że
    w ramach jednego szpitala/laboratorium Janów Kowalskich przewija się
    -naście miesięcznie/rocznie, a lepiej by pomyłki nie było...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2008-12-22 19:00:51
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > w ramach jednego szpitala/laboratorium Janów Kowalskich przewija się
    > -naście miesięcznie/rocznie, a lepiej by pomyłki nie było...

    Tak, i dzięki temu, jeśli ktoś podejrzewa u siebie chorobę zakaźną, a
    nie może się z nią ujawnić, bo np. pracuje w restauracji, to musi albo
    powstrzymać się od badań i żyć w niepewności, albo kombinować gdzieś z
    badaniami po znajomości, z podmienianiem próbek itp. sztuczkami.

    A tak by się po prostu zbadał - i gdyby się potwierdziła choroba
    zakaźna, to by po prostu bardziej uważał.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 8. Data: 2008-12-22 20:08:48
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 22 Gru, 20:00, Patryk Włos <a...@o...pl> wrote:

    > A tak by się po prostu zbadał - i gdyby się potwierdziła choroba
    > zakaźna, to by po prostu bardziej uważał.
    >
    > --
    > Zobacz, jak się pracuje w Google:http://pracownik.blogspot.com

    W sensie Jan Kowalski ma dzume. I odbiera wyniki Jana Kowalskiego
    ktory jest zdrowy.

    Potem umiera w meczarniach zarazajac po drodze wiekszosc gosci
    restauracji i obslugi. A dalej juz wiadomo.

  • 9. Data: 2008-12-22 20:21:08
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > W sensie Jan Kowalski ma dzume. I odbiera wyniki Jana Kowalskiego
    > ktory jest zdrowy.
    >
    > Potem umiera w meczarniach zarazajac po drodze wiekszosc gosci
    > restauracji i obslugi. A dalej juz wiadomo.

    Dobra dobra. Sytuacja z życia mojej rodziny:

    1. Kobieta pracuje w restauracji.

    2. Owa kobieta jedzie do Egiptu z facetem.

    3. Facet (nie mąż - więc Sanepid nie znajdzie) się zaraża salmonellą,
    badanie to pokazuje, Sanepid zaczyna zawracać dupę facetowi.

    4. Kobieta nie może legalnie zrobić sobie badań i sprawdzić, czy nie
    złapała również tej Salmonelli - pracuje więc i nie bierze więc
    chorobowego na inną, lipną chorobę.

    Czy to nie jest większe ryzyko?

  • 10. Data: 2008-12-22 21:32:17
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 22 Gru, 21:21, Patryk Włos <a...@o...pl> wrote:

    > 4. Kobieta nie może legalnie zrobić sobie badań i sprawdzić, czy nie
    > złapała również tej Salmonelli - pracuje więc i nie bierze więc
> [...]

    Zdecydowanie wieksze. Dla niej i klientow. A i tak ja zwolnia jak po
    najblizszym weselu 50 gosci znajdzie sie w szpitalu z ostrym
    zatruciem.