  • 11. Data: 2005-08-09 11:16:21
    Temat: Re: nazwisko po slubie - ciekawy przypadek
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    > 30 czy 14 co za roznica jak i tak wracam tam gdzie pracuje zaraz po slubie
    > ;))
    > Moje pytanie jest wlasnie takie jak napisal poprzednio castrol. W jaki
    > sposob
    > legalnie zglosic chec wymiany dowodu badz paszportu nie bedac w kraju. Na
    > moj
    > gust jesli wypelnie druczek wobec notariusza i bedzie to poswiadczone to
    > powinno
    > miec moc prawna prawda :))

    Ale nie ma. Złozenie wniosku i odbiór dowodu może nastąpic tylko osobiście.
    Nie mnie oceniać przepisy, piszę tylko jak jest.
    Por. par. 1 i 3 rozporządzenia rady Ministrów z dnia 21 listopada 2000 r. w
    sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania
    dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty (Dz.U. z 2000 r., Nr 112,
    poz. 1182).

    JK

  • 12. Data: 2005-08-09 11:17:11
    Od: "Jan Kowalski" <n...@m...com>

    Jeśli chodzi o paszport - można to załatwić w konsulacie.

    JK

  • 13. Data: 2005-08-09 12:12:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dda1rn$dv$1@inews.gazeta.pl>, aliuqet wrote:
> [...]
    > legalnie zglosic chec wymiany dowodu badz paszportu nie bedac w kraju. Na moj

    Po co Ci w tym momencie dowód? A paszportu, bez problemu pocztą (złożenie
    wniosku). Odbierzesz osobiście jak będziesz następnym razem w kraju.
    Zapewne powinnaś przesłać kopię aktu ślubu. Tak jak Ci już tez napisano,
    możesz wymienić paszport w ambasadzie (będzie Cię to kosztowało min 400 zł
    o ile dobrze pamiętam). Tam też zechcą kopię aktu ślubu.

    Zaś co do terminów, to tu podejrzewam (bo prawnikiem nie jestem), że taki
    wyjazd jest okolicznością jak najbardziej usprawiedliwiającą nie
    dotrzymanie owego 14-to dniowego terminu.

    Jeśli chcesz wiezieć jak myśmy przechodzili podobne perturbacje w zeszłym
    roku (choć okoliczności były odrobinę inne) to pisz na priva.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2005-08-09 12:51:08
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <n...@m...com> napisał w wiadomości

    > Ano tak, nie chciałbym Cię martwić, ale ten termin wynosi 14 dni.

    bardzo dziwne, ale nam ( mi i zonie) w USC powiedzieli ze mamy 30 dni na to
    :)

    Jacek

  • 15. Data: 2005-08-09 12:52:40
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > Ale nie ma. Złozenie wniosku i odbiór dowodu może nastąpic tylko
    > osobiście. Nie mnie oceniać przepisy, piszę tylko jak jest.

    zastanawiam czemu skladac tez osobiscie :)

    Ja poszedlem, swoje odstalem, i co sie okazalo?? Ze kobita przyjmujaca
    wniosek nie sprawdzila nawet czy ja to ja :) Nie chciala zadnych dokumentow
    (aha, dodam ze starego DO nie mialem bo ulegl zniszczeniu)

    Jacek

  • 16. Data: 2005-08-09 23:47:11
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:9a576$42f8726b$3eb31bd9$25651@news.chello.pl,
    Jan Kowalski <n...@m...com> napisał/a:

    > Ano tak, nie chciałbym Cię martwić, ale ten termin wynosi 14 dni.

    I dokładniej to chyba złozyc wniosek o wymianę dowodu itp. Bo w niektórych
    miejscach na nowy czeka się 2 miesiące. Przerabiałam w kwietniu - czerwcu.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Mieć odwagę, nie znaczy mieć rację.

  • 17. Data: 2005-08-09 23:52:47
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:5k6add.ust.ln@ziutka.router,
    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> napisał/a:

> [...]
    > tez napisano, możesz wymienić paszport w ambasadzie (będzie Cię to
    > kosztowało min 400 zł o ile dobrze pamiętam). Tam też zechcą kopię

    Wyrobią paszpost bez posiadania dowodu? Chyba, że się cos zmieniło. Jakies
    5-6 lat temu trenowałam taką sytuację - chciałam dziecku paszport wyrobić.
    Miałam paszport na stare nazwisko, jednoczłonowe, po ślubie miałam
    dwuczłonowe, dziecko tylko ten drugi człon. Paszportu dla dziecka wyrobić
    się nie dało bez mojego paszpostu na nowe nazwiko, którego wyrobić się nie
    dało bez dowodu na nowe nazwisko. Kołomyja trwała dobre kilka tygodni.

    Ale u nas to dzieci wymeldowali z jednego miasta z ojcem a w drugim nie
    chcieli zameldować, bo dzieci muszą przemeldować się z matką. I nie pomagało
    tłumaczenie, że tam, gdzie ojciec chce się zameldować matka zameldowana jest
    od pół roku, po uprzednim wymeldowaniu się z mieszkania, z którego ojciec
    własnie wymeldował dzieci. Za to do wymeldowania matki chcieli (szybko
    zrezygnowali po moim wielkim wrzasku na urzędniczkę i jakąs jej przełożoną)
    książeczki wojskowej męża.
    Wot urzędy!

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Kobiety potrzebują powodu, żeby uprawiać seks.
    Mężczyźni potrzebują jedynie miejsca.

  • 18. Data: 2005-08-09 23:53:44
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:dd9sq8$8os$1@nemesis.news.tpi.pl,
    Paweł <b...@m...com> napisał/a:

    > A zrobiłbyś to sam? Przyjmowanie nazwiska żony, choć się zdarza, to
    > jednak chyba nie mieści się w kanonie naszej obyczajowości :-)

    Znam takie przypadki.
    Propozycja wyszła z tego, że inicjatorka wątku twierdziła, że dwuczłonowe
    nazwisko jest niewygodne.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Nie chcę stawiać teorii co jest miłością,
    a co nią nie jest, ale zdaje mi się,

  • 19. Data: 2005-08-10 08:10:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <ddbfo3$jg5$2@nemesis.news.tpi.pl>, Xena wrote:

    > Wyrobią paszpost bez posiadania dowodu? Chyba, że się cos zmieniło. Jakies

    Z cała pewnością tak bo przerabialiśmy to w zeszłym roku. Mieli stary
    paszport na nazwisko panieńskie, świadectwo śubu i tyle. Dowód wtedy był
    też siłą rzeczy na panieńskie. W końcu świadectwo ślubu stwierdza zmianę
    nazwiska więc po co dodatkowy dokument?

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2005-08-10 11:53:59
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 8/9/2005 11:24 AM, Paweł wrote :
> [...]
    >

    > A zrobiłbyś to sam? Przyjmowanie nazwiska żony, choć się zdarza, to jednak
    > chyba nie mieści się w kanonie naszej obyczajowości :-)

    Oczywiście. Nie miałbym też nic przeciwko temu, żeby żona pozostała przy
    swoim nazwisku...

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your