  • 1. Data: 2005-02-22 11:47:58
    Temat: nakłady poniesione na remont
    Od: "Tomek" <c...@t...pl>

    Witam,
    Mam do Was pytanie o zasadność roszczeń i ew. następstw ich dochodzenia
    przed sądem.
    Ale może od początku ...
    Moja babcia zamieszkuje w niewielkim domku. Przed kilku laty przygarnęła do
    siebie swojego syna z rodziną. Ich wspólne obcowanie (bo o miłości nie mogło
    być mowy :-/ ) trwało 5 lat. W końcu bez żalu rozstali się. Ale po jakimś
    czasie synowa zaczęła rościć sobie prawo do zwrotu pieniędzy za:
    1) modernizację domu (nielegalne dobudowanie pomieszczenia ... bez żadnych
    pozwoleń ... oczywiście rachunków też nie ma)
    2) odbudowę budynku gospodarczego (po pożarze ... jedyne co wnieśli w tą
    odbudowę to praca ... całość kosztów poniosła babcia)
    3) koszt okien które magazynowali w tym budynku (oczywiście były one ujęte w
    spisie po pożarze sporządzonym przez PZU i pieniądze z PZU obejmowały te
    okna)

    Wg mnie mają chyba małe szanse na wyrwanie kasy od babci ale ... szkoda żeby
    starszą osobę ciągać po sądach. Zaciekawiła (i rozbawiła jednocześnie) mnie
    tylko forma listu który wysłali do babci ... powołują się w nim na Kodeks
    Cywilny i przepisy dotyczące nakładów poniesionych na utrzymanie
    nieruchomości(?) oraz fakt posługiwania się językiem prawniczym (na co oni
    razem wzięci są za głupi :-) ). Więc albo musieli być u jakiegoś fachowca
    albo im ktoś to napisał ...
    Jeśli moglibyście mi pomóc w w/w punktach (najlepiej podpierając to
    stosownymi paragrafami) byłbym wdzięczny.
    Pozdrawiam
    T.

  • 2. Data: 2005-02-22 11:57:25
    Temat: Re: nakłady poniesione na remont
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    Tomek na pl.soc.prawo w poscie <cvf6dl$179$1@nemesis.news.tpi.pl>
    napisał(a):

    1) modernizację domu (nielegalne dobudowanie
    > pomieszczenia ... bez żadnych pozwoleń ... oczywiście rachunków też
    > nie ma)

    wlasnie, rachunkow brak

    > 2) odbudowę budynku gospodarczego (po pożarze ... jedyne co
    > wnieśli w tą odbudowę to praca ... całość kosztów poniosła babcia)

    mieli swoista umowe-zlecenie, ktora nic nie mowila o wynagrodzeniu

    > 3) koszt okien które magazynowali w tym budynku (oczywiście były one
    > ujęte w spisie po pożarze sporządzonym przez PZU i pieniądze z PZU
    > obejmowały te okna)

    napisz cos wiecej o tych oknach, poco byly zakupione, rachunki za nie,
    czy babcia po otrzymaniu odszkodowania oddala czesc nalezna za
    zniszczone okna?
    tu trzeba by jeszcze przejrzec przepisy kc o przechowaniu

    > Wg mnie mają chyba małe szanse na wyrwanie kasy od babci ale ...

    wg mnie tez. w postepowaniu cywilnym to osoba w ktorej to jest interesie
    musi udowodnic swoje racje

    --
    pozdrawiam, xmarcel

    za skutki wprowadzenia w zycie moich teorii _nieodpowiadam_ ;)

  • 3. Data: 2005-02-22 12:57:30
    Od: "Tomek" <c...@t...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@c...pl> napisał w wiadomości

    > napisz cos wiecej o tych oknach, poco byly zakupione, rachunki za nie,
    okna były zakupione na budowę nowego domu, rachunków brak ...

    > czy babcia po otrzymaniu odszkodowania oddala czesc nalezna za
    > zniszczone okna?
    > tu trzeba by jeszcze przejrzec przepisy kc o przechowaniu
    trudno mi teraz powiedzieć ... musiałbym zapytać. ale chyba tak ...
    T.