  • 1. Data: 2005-02-22 11:31:41
    Temat: Centrum Handlowe - czy obiekt użyteczności publicznej ?
    Od: "pablo" <a...@...sigu>

    Witam

    Czy Obiekty Handlowe ( duze centra) są rozumiane przez prawo jako Obiekty
    Urzytecznośći Publicznej ?

    paweł

  • 2. Data: 2005-02-22 12:32:55
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    pablo na pl.soc.prawo w poscie <cvf534$o5r$1@nemesis.news.tpi.pl>
    napisał(a):

    > Witam
    >
    > Czy Obiekty Handlowe ( duze centra) są rozumiane przez prawo jako
    > Obiekty Urzytecznośći Publicznej ?

    nie
    obiekty uzytecznosci publicznej to np szloly, szpitale, drogi itp, a na
    pewno nie sklepy
    --
    pozdrawiam, xmarcel

    za skutki wprowadzenia w zycie moich teorii _nieodpowiadam_ ;)

  • 3. Data: 2005-02-22 12:58:35
    Od: "Marcin Szczepanek" <a...@z...w.sigu>

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie
    warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie

    6) budynku użyteczności publicznej - rozumie się przez to budynek
    przeznaczony dla administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury,
    kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej,
    opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług,
    turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym,
    lotniczym lub wodnym, poczty lub telekomunikacji oraz inny ogólnodostępny
    budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek
    użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy i socjalny,

    Czy wobec powyższej definijcji - budynkiem użyteczności publicznej jest
    duże centrum handlowe. Przy czym należy doprecyzować, że są to właściwie
    centra handlowo-usługowe??????????

    pozdr.Marcin

  • 4. Data: 2005-02-22 13:53:35
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    Marcin Szczepanek na pl.soc.prawo w poscie
    <cvfaai$79$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Czy wobec powyższej definijcji - budynkiem użyteczności publicznej
    > jest duże centrum handlowe. Przy czym należy doprecyzować, że są to
    > właściwie centra handlowo-usługowe??????????

    nie, to jest rozporzadzenie
    sklep nie jest budynkiem uzytecznosci publicznej w rozumieniu _ustawy_ o
    gospodarce nieruchomosciami z dnia 21 sierpnia 1997r

  • 5. Data: 2005-02-23 08:34:44
    Od: "Marcin Szczepanek" <a...@z...w.sigu>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sklep nie jest budynkiem uzytecznosci publicznej w rozumieniu _ustawy_ o
    > gospodarce nieruchomosciami z dnia 21 sierpnia 1997r

    Ja przytoczyłem definicję budynku użyteczności publicznej z rozporządzenia i
    wg. niej obiekt handlowy jest takim budynkiem!!!!!!!!!!!!!

    Czy przytoczona przez Pana ustawa o gospodarce nieruchomosciami z dnia 21
    sierpnia 1997r definiuje pojęcie budynku użyt.pupl.?
    Jeśli tak to proszę o jej definicję.

    pozdr.Marcin

  • 6. Data: 2005-02-23 11:19:13
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    <cvhf7l$7hj$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Czy przytoczona przez Pana ustawa o gospodarce nieruchomosciami z dnia
    > 21 sierpnia 1997r definiuje pojęcie budynku użyt.pupl.?
    > Jeśli tak to proszę o jej definicję.

    rzeczywiscie, ustwa ta mowi o celu, a nie budynku, moja wina.

    jezeli chodzi o odpowiedz dla inicjujacego watek, to musimy sie
    dowiedziec w jakim kontekscie potrzebuje tej definicji.

  • 7. Data: 2005-02-23 11:52:16
    Od: "Marcin Szczepanek" <a...@z...w.sigu>

    > rzeczywiscie, ustwa ta mowi o celu, a nie budynku, moja wina.
    >
    > jezeli chodzi o odpowiedz dla inicjujacego watek, to musimy sie
    > dowiedziec w jakim kontekscie potrzebuje tej definicji.

    Chodzi o przetargi z zamówień publicznych, które wymagają wykazania się
    referencjami na budowę obiektów użyteczności publicznej.
    Stąd powstało pytanie o centra handlowe, czy możne je zaliczyć do tego
    rodzaju obiektów.

    Według mnie można na podstawie jedynej definicji w przytaczanym przeze mnie
    rozporządzeniu,
    natomiast nie jestem prawnikiem i być może są inne źródła, które coś na ten
    temat mówią, stąd moje pytanie na forum i dyskusja z Panem.

    pozdr.Marcin

  • 8. Data: 2005-02-23 12:02:05
    Od: xmarcel <x...@c...pl>

    <cvhqps$htg$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

> [...]
    > się referencjami na budowę obiektów użyteczności publicznej.
    > Stąd powstało pytanie o centra handlowe, czy możne je zaliczyć do tego

    w tym swietle sadze, ze spokojnie centrum handlowe mozna potraktowac na
    rowni z obiektami uzytecznosci publicznej. chodz czy nim jest pewnosci
    nie mam.
    wlasnie, ja tez prawnikiem nie jestem, watek potraktowalem niejako
    osobiscie, w kontekscie prawa wywlaszczeniowego, z ktorym sie ostatnio
    musialem zapoznac.

    ps. na usenecie wszyscy pisza do siebie "na Ty", to taki sympatyczny
    zwyczaj