  • 1. Data: 2005-02-22 12:06:47
    Temat: Komin i antena
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Pytanie zadałem na budowlanej liscie ale nie otrzymałem odpowiedzi. Pytam
    wiec tu:

    Chodzi o zainstalowanie anteny satelitarnej na dachu i przymocowanie jej do
    komina. Od ojca wiem ze kiedys był przepis mówiacy ze w kominie nie wolno
    wiercic a co za tym idzie mozna takie cos zamontowac tylko za pomoca
    jakiejs obejmy. Czy nadal tak to funkcjinuje, czy przepisy sie juz
    zmieniły? Pytam bo rozgladnałem sie po dachach na moim osiedlu i wydaje sie
    ze wiele osób ma powiercone, ale jednak wolałbym miec pewnosc.

    P.S. Przeszukanie ustawy Prawo Budowlane pod tym kątem nic nie dało.

    "_")
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"
    Karol Irzykowski

  • 2. Data: 2005-02-22 20:36:27
    Temat: Re: Komin i antena
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:22022005.4EF82D08@budzik61.poznan.pl...

    W kominie wiercić nie wolno, ale na wylot. Chodzi o zakłócenie odprowadzenia
    spalin. Zastosowanie śrub z kołkami moim zdaniem nie przeszkadza. Ale z
    kolei musisz tak antenę zamontować, by nie powodowała zakłócenia ciągu. Na
    Twoim miejscu zapytał bym po prostu kominiarza, bo oni się na tym znają. Nie
    znam przepisu jasno to określającego, a ewentualne kłopoty mogą być właśnie
    ze strony kominiarza.

  • 3. Data: 2005-02-22 21:02:51
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

> [...]
    > Nie
    > znam przepisu jasno to określającego, a ewentualne kłopoty mogą być

    ... i wlasciciela bydynku jesli dobrze zrozumialem post

  • 4. Data: 2005-02-22 21:53:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pestifer" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

    > ... i wlasciciela bydynku jesli dobrze zrozumialem post

    Jeśli instalujący antenę nim nie jest, to oczywiście powinien o zgodę
    poprosić właściciela budynku. O tym nie pomyślałem, bo wydawało mi się to
    oczywiste.

  • 5. Data: 2005-02-22 23:58:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jeśli instalujący antenę nim nie jest, to oczywiście powinien o zgodę
    > poprosić właściciela budynku. O tym nie pomyślałem, bo wydawało mi się to
    > oczywiste.

    chodziło wlasnie o ewentualne problemy ze strony kominiarza. Dom jest nasza
    wlasnoscia i tutaj nie ma problemu.
    Moge wiedziec z jakich przepisów wynikaja wymienione przez was
    ograniczenia???

    "_")
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 6. Data: 2005-02-23 00:13:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:23022005.1AA8D722@budzik61.poznan.pl...

> [...]
    nasza
    > wlasnoscia i tutaj nie ma problemu.
    > Moge wiedziec z jakich przepisów wynikaja wymienione przez was

    Nie ma zakazu wiercenia otworów. Ale otwór, albo źle zamontowana antena mogą
    spowodować brak ciągu w kominie.

  • 7. Data: 2005-02-23 11:20:37
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

> [...]
    sie
    > ze wiele osób ma powiercone, ale jednak wolałbym miec pewnosc.

    Mam zamontowana antene za pomoca obejmy i jest to trwałe, bezpieczne i
    szybkie, wiec zastanow sie, czy jest sens wiercic kolki :)

    fenRis

  • 8. Data: 2005-02-23 11:25:52
    Od: BartekK <s...@h...art.pl>

    Budzik napisał(a):
    > Chodzi o zainstalowanie anteny satelitarnej na dachu i przymocowanie jej do
    > komina. Od ojca wiem ze kiedys był przepis mówiacy ze w kominie nie wolno
    Napewno twoj budynek jest pod opieka jakiegos kominiarza (tzn przylazi
    co rok, bierze kase "za konserwacje itp" i idzie dalej) - w ksiazce tel
    znajdziesz do jego mafii telefon, zadzwon i sie spytaj.

    Choc osobiscie nie radzilbym montowac anteny do komina, zwlaszcza jesli
    jest starszy - kominy sa budowane z jednej cegly na grubosc, zaprawa
    jest niszczona przez spaliny i wilgoc (od wewnatrz komina i z zewnatrz),
    i naprawde pekniecie komina na skutek pracujacej na wietrze anteny
    srednicy 80cm to nie problem...

    --
    Bartlomiej Kuzniewski tel +48 696455098
    s...@s...cfu.com.pl GG:23319

  • 9. Data: 2005-02-23 23:06:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik fenRis f...@a...w.stopce.pl ...

    > Mam zamontowana antene za pomoca obejmy i jest to trwałe, bezpieczne i
    > szybkie, wiec zastanow sie, czy jest sens wiercic kolki :)

    sprawa wyglada tak ze to juz jest zamontowane - zrobił to instalator. Teraz
    zastanawiam sie tylko czy nie przyczepi mi sie do tego kominiarz. :)

    "_")
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,
    że dla uniknięcia publicznego zgorszenia trzeba unikać prawdy"

  • 10. Data: 2005-02-25 11:21:40
    Od: "s2d" <...@s...pl>

    Na kominach elektrocieplowni wisi multum anten i nikt nie robi rabanu z tego
    powodu wiec prawnie pewnie nie jest to zakazane. Ale zgadzam sie z
    przemowca. Komin nie jest najsolidnieja budowla, szczegolnie u wylotu.
    Spoiny cementowe narazone sa na dzialanie ciepla, wilgoci i czesto zwiazkow
    siarki, wegla itp. ktore powoduja jego skruszenie. Najpewniej przy
    silniejszej wichurze stracisz antene wraz z kilkoma ceglami z komina.