  • 21. Data: 2009-03-20 21:39:11
    Temat: Re: najemca nie wywwiazuje sie z umowy
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    castrol <j...@w...wp.pl> napisał(a):

    >W jaki sposob mieliby z nim zamieszkac?

    Wejść w posiadanie zgodnie z art. 342-344 kc, w taki sposób, aby nie naruszyć
    art. 193 kk.

    Mieliby
    > sie wlamac do "nie swojego" mieszkania?

    To nie jest zakazane.

  • 22. Data: 2009-03-20 21:46:50
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

    > Jakiś konkretny przepis zabrania wypowiedzenia umowy elektrowni, gazowni?
    > Nie wiem jak z wodociągami - może tu trudniej...

    No wyobraź sobie, że taki przepis istnieje - art. 92 ust. 2 pkt 2 ustawy -
    Prawo budowlane.
    Przepis jest w sumie dość idiotyczny, jak i zawierający potrójne odesłanie do
    innych przepisów, ale jak na razie TK go nie zakwestionował i wciąż obowiązuje...

  • 23. Data: 2009-03-21 12:47:18
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 4 Mar, 00:23, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Prawidłowa procedura to wypowiedzenie umowy, pozew i wyrok - ale wtedy
    > komornik może mieć jeszcze związane ręce, jeśli sąd nie przyklepie
    > eksmisji na bruk, a to będzie raczej niemożliwe, chyba że delikwent ma
    > jeszcze gdzieś (przynajmniej formalnie) jakieś lokum (choćby starą
    > chałupę w odległej wsi).

    A tak sie zapytam (absolutnie nie znam sie na temacie, tylko tak mi
    przyszlo na mysl).

    Po wypowiedzeniu umowy z jakims tam terminem na wyprowadzke (powiedzmy
    2 tyg), jesli najemca nadal zajmuje lokal (juz bez prawnie, bo bez
    umowy) nie mozna go po prostu wyrzucic przy pomocy policji?

    Zasada identyczna jak np w sytuacji gdy wracasz do swojego mieszkania
    a tam wybite okno i bezdomni w Twoim lozku ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 24. Data: 2009-03-21 13:52:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafal M pisze:

    > Po wypowiedzeniu umowy z jakims tam terminem na wyprowadzke (powiedzmy
    > 2 tyg), jesli najemca nadal zajmuje lokal (juz bez prawnie, bo bez
    > umowy) nie mozna go po prostu wyrzucic przy pomocy policji?

    Oczywiście, że nie. Ochrona posiadania działa.

    Policja może tylko pomagać komornikowi w egzekwowaniu prawomocnych
    wyroków (bo skąd ma bez tego wiedzieć, czy to czasem ty nie kantujesz
    najemcy).

    > Zasada identyczna jak np w sytuacji gdy wracasz do swojego mieszkania
    > a tam wybite okno i bezdomni w Twoim lozku ;)

    Co innego włamanie, a co innego wynajęcie. Oba na "w", ale jednak co innego.

  • 25. Data: 2009-03-21 14:46:49
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 21 Mar, 14:52, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Co innego włamanie, a co innego wynajęcie. Oba na "w", ale jednak co innego.

    Ale przeciez po wypowiedzeniu umowy wynajecia juz nie ma.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 26. Data: 2009-03-21 15:16:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafal M pisze:

    > Ale przeciez po wypowiedzeniu umowy wynajecia juz nie ma.

    Ale było.