  • 1. Data: 2008-09-25 21:09:37
    Temat: nabycie spadku - osobiste stawiennictwo?
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    hej, czy w sprawie o stwierdzenie nabycia spadku każdy uczestnik musi stawić
    się osobiście?
    Czy jest możliwe, że uczestnik (nie wnioskodawca) stosownego pełnomocnictwa
    udzieli innemu uczestnikowi i sąd nie będzie wymagał jego obecności? Prawnik
    udzielił mi informacji, że musi być, przy czym jednak jakby niby że
    ostatecznie w woli Sądu jest taka decyzja, że może nie musieć :p Jak to
    jest?

    (jakby cokolwiek to wnosiło - sprawa bez testamentu, a zmarły dawno temu.)

  • 2. Data: 2008-09-26 18:27:27
    Temat: Re: nabycie spadku - osobiste stawiennictwo?
    Od: Heming <n...@n...pl>

    yapann pisze:
> [...]
    > musieć :p Jak to jest?
    >
    > (jakby cokolwiek to wnosiło - sprawa bez testamentu, a zmarły dawno temu.)

    Nie chce mi sie sprawdzac jak to dokladnie unormowane w kpc, ale
    pracujac w kancelarii notarialnej zauwazylem, ze niektorzy klienci
    sporzadzaja takie pelnomocnitwa i bynajmniej nie wracaja z reklamacja,
    czyli widocznie mozna.

  • 3. Data: 2008-09-26 19:03:56
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik "Heming" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > niektorzy klienci sporzadzaja takie pelnomocnitwa

    a to dziwne że notarialne pełnomocnictwa
    bo w pismie z sądu wymagają jedynie po prostu podpisanego
    nie znam przepisów i jedyne co mi przychodzi za wniosek, to że że
    pełnomocnictwo na 'nieobecność' to inne pełnomocnictwo niż 'do
    reprezentowania przez sądem w przedmiotowej sprawie" (które upoważnia do
    pozostałych czynności z tym wykluczeniem ....)

    dzięki za info

  • 4. Data: 2008-09-28 20:09:29
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Użytkownik "Heming" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie chce mi sie sprawdzac jak to dokladnie unormowane w kpc,

    powiedz chociaż czego szukać
    może sama dam radę..... eee
    potrzebuję tej informacji

  • 5. Data: 2008-09-28 20:19:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    yapann pisze:

    > a to dziwne że notarialne pełnomocnictwa

    A co w tym dziwnego? Notariusze wmawiają ludziom że ich pełnomocnictwa
    są lepsze, a ludziki płacą ;)

    A co do meritum obecności na sprawie spadkowej [stwierdzenie nabycia
    spadku] wymagana jest co najmniej od jednego z spadkobierców, tak by
    można było odebrać zapewnienie spadkowe. Pozostali nie muszą się stawić
    i nie muszą mieć żadnego pełnomocnika [bo i po co?].
    Jeśli spadek było otwarty przed lutym 2001 (data tak mniej więcej ;)
    roku i w jego skład wchodzi gospodarstwo rolne to też wypadałoby się
    stawić by jakoś udowodnić kwalifikacje do dziedziczenia gospodarstwa
    rolnego.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 6. Data: 2008-09-29 18:26:25
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > wymagana jest co najmniej od jednego z spadkobierców, tak by można było
    > odebrać zapewnienie spadkowe. Pozostali nie muszą się stawić

    wielkie dzięki za 'wędkę'
    już sobie obczytam 'zapewnienie spadkowe'
    dzięki

  • 7. Data: 2008-10-01 11:01:09
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > A co w tym dziwnego? Notariusze wmawiają ludziom że ich pełnomocnictwa są
    > lepsze, a ludziki płacą ;)

    z ciekawostek - notariusz będzie mógł poświadczyć nabycie spadku:
    http://prawo.money.pl/aktualnosci/wiadomosci/artykul
    /bez;rejestru;notariusz;nie;potwierdzi;nabycia;spadk
    u,167,0,373671.html
    - co o tym sądzicie? będzie szybciej? (no i drożej heh)

  • 8. Data: 2008-10-01 19:10:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    yapann pisze:

    > z ciekawostek - notariusz będzie mógł poświadczyć nabycie spadku:
    >
    > - co o tym sądzicie? będzie szybciej? (no i drożej heh)

    Spróbuj, to obowiązuje już od jutra :)