  • 1. Data: 2008-09-25 21:12:25
    Temat: Powiększenie parkingu
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Na terenie wspólnoty mieszkaniowej jest parking na ok. 8 samochodów.
    Tereaz zamierzamy go poszerzeyć o kolejne 6 miejsc parkingowych.
    1. Czy taka budowa wymaga pozwolenia, czy tylko zgłoszenia?
    2. Jakie obowiązują odległości od budynku, granicy działki (chodzi o
    rozbudowę istniejącego parkingu).

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2008-09-26 06:01:42
    Temat: Re: Powiększenie parkingu
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Czy taka budowa wymaga pozwolenia, czy tylko zgłoszenia?
    > 2. Jakie obowiązują odległości od budynku, granicy działki (chodzi o

    Ad 1 A co jest teraz na terenie na którym będą budować ?
    Jeśłi trawa i bedą teren utwardzać + nowy asfalt to pozwolenie na budowe a jeśli
    jest juz to teren utwardzony, że pasy wystarczy pomalowac to pewnie zgłoszenie
    wystarczy (idz do właściwego starostwa i dowiedz sie konkretnie bo co urząd to
    inna interpretacja prawa)

    Ad 2 NIe ma żadnych odległości od parkingu. Gdyby budowano garaże to i owszem

  • 3. Data: 2008-09-26 06:41:37
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał

    > Ad 2 NIe ma żadnych odległości od parkingu. Gdyby budowano garaże
    > to i owszem

    Nieprawda.
    ->
    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków
    technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
    Rozdział 3
    Miejsca postojowe dla samochodów osobowych

  • 4. Data: 2008-09-26 06:59:15
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zgłoszenie wystarczy (idz do właściwego starostwa i dowiedz sie konkretnie
    > bo co urząd to inna interpretacja prawa)

    art. 29 PB nie wymaga zezwolenia na budowę miejsc postojowych dla sam. osob.
    do 10 stanowisk włącznie. Wystarczy zgłoszenie.
    --
    Maluch

  • 5. Data: 2008-09-26 07:18:16
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A co np. z procentem terenu biologicznie czynnym?
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-09-26 17:25:03
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > art. 29 PB nie wymaga zezwolenia na budowę miejsc postojowych dla sam.
    > osob. do 10 stanowisk włącznie. Wystarczy zgłoszenie.

    No i tu mam problem, czy to jest parking do 10 stanowisk, czy należy
    wliczyćjuż istniejące (skoro to jest rozbudowa) i wtedy będzie >10?

    --
    Piotr

  • 7. Data: 2008-09-26 18:02:21
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > No i tu mam problem, czy to jest parking do 10 stanowisk, czy należy
    > wliczyćjuż istniejące (skoro to jest rozbudowa) i wtedy będzie >10?

    A może nie rozbudowywać a wybudować nowy parking na 6 miejsc.
    --
    Maluch

  • 8. Data: 2008-09-26 18:08:19
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > art. 29 PB nie wymaga zezwolenia na budowę miejsc postojowych dla sam. osob.
    > do 10 stanowisk włącznie. Wystarczy zgłoszenie.

    Na swoim terenie można zrobić parking nawet na 1000 miejsc. Albo nic nie robić i
    parkować na trawie. Kto zabroni?

    *piotr'ek*

  • 9. Data: 2008-09-26 18:22:13
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "*piotr'ek*" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Na swoim terenie można zrobić parking nawet na 1000 miejsc.

    Po otrzymaniu pozwolenia na budowę.

    --
    Maluch

  • 10. Data: 2008-09-26 19:13:33
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Po otrzymaniu pozwolenia na budowę.

    A gdzie tu budowa? Czy wykostkowanie 1000m2 to budowa?

    *piotr'ek*