  • 1. Data: 2008-09-25 20:00:54
    Temat: szkoda i dok. w sprawie
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    Witam serdecznie,

    Mam pytanie w zwiazku z ubieganiem sie o odszkodowanie komunikacyjne.

    Zderzenie motocykla z samochodem osobowym, motocykl do kasacji a teraz
    staranie sie o odszkodowanie. Ubezpieczalnia prosi o dok. i wszystko
    bylo by ok, gdyby nie fakt ze dostaje pismo gdzie prosza o:

    obustronne xero dowodu rejestracyjnego (xero bylo tylko jedej z stron-
    i tu ok)
    oraz cytujac 'przedlozenie dok. pochodzenia pojazdu' -jak sie
    dowiedzialem chodzi im o fakture/rachunek/umowe kupna-sprzedazy.

    I tutaj zonk! ;) Faktura jest ale na 1/3 rzeczywistej wartosci
    motocykla, stad strach i podejzenie ze TU chce zlapac za haczyk i
    znalesc klucz do wyplacenia 'bezspornego' od kwoty takiej faktury. Pyt
    brzmi czy maja prawo rzadac w/w dok.? Jak mozna by to obejsc azeby
    wyplacona byla rzeczywista wartosc motocykla a nie ta 'fakturowa' ?

  • 2. Data: 2008-09-25 21:55:54
    Temat: Re: szkoda i dok. w sprawie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MiK^ wrote:
> [...]
    > brzmi czy maja prawo rzadac w/w dok.? Jak mozna by to obejsc azeby
    > wyplacona byla rzeczywista wartosc motocykla a nie ta 'fakturowa' ?

    odpowiedz: nie mam. zjadłem.

  • 3. Data: 2008-09-25 22:13:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MiK^ pisze:

    > oraz cytujac 'przedlozenie dok. pochodzenia pojazdu' -jak sie
    > dowiedzialem chodzi im o fakture/rachunek/umowe kupna-sprzedazy.

    A co ich to interesuje?

    Może wygrałeś na loterii. Mają psi o obowiązek przywrócić stan poprzedni
    (OC, jak mniemam?)

  • 4. Data: 2008-09-26 00:16:26
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    > Może wygrałeś na loterii. Mają psi o obowiązek przywrócić stan poprzedni
    > (OC, jak mniemam?)

    Tak, OC -problem w tym ze domagaja sie tego dokumentu i obawiam sie
    ze... bede problem, bo znajac zycie bezsporna uznaja w/g faktury za
    motocykl

  • 5. Data: 2008-09-26 01:25:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MiK^ pisze:

    > Tak, OC -problem w tym ze domagaja sie tego dokumentu i obawiam sie
    > ze... bede problem, bo znajac zycie bezsporna uznaja w/g faktury za
    > motocykl

    To nie pokazuj im żadnej faktury - nie masz jej, wyrzuciłeś, zgubiłeś,
    pies zjadł. Nie masz obowiązku posiadać dokumentu zakupu. Niech spadają
    na drzewo i wypłacają kasę, albo poszczujesz na nich nadzór
    ubezpieczeniowy (lub prawnika).

    Standardowa wartość pojazdu jest w tabelach eurotaxu - nie jest ważne,
    za ile coś kupiłeś, tylko ile będzie kosztować przywrócenie stanu sprzed
    zdarzenia. Wartość - nie cena.

    Usiłują Cię, za przeproszeniem, wydymać.

    Co to za szemrana ubezpieczalnia?

  • 6. Data: 2008-09-26 05:43:04
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    wiadomości news:f9qtq5-j4o.ln1@ncc1701.lechistan.com...

> [...]
    > zdarzenia. Wartość - nie cena.
    >
    > Usiłują Cię, za przeproszeniem, wydymać.

    dokladnie, a to ze taniek kupiles to Twoj zysk.

    Adas

  • 7. Data: 2008-09-26 09:24:32
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    > Co to za szemrana ubezpieczalnia?

    ALLIANZ POLSKA.

    I zrobie jak mowicie- nie mam faktury, zjadlem bo bylem glodny -do
    rozliczenia mnie z faktur jest urzad skarbowy, a nie TU- tak powiem i
    niech sie odwala. Co najwyzej zagadam z wczesniejszym wlascicielem o
    oswiadczenie ze byl poprzednim i sprzedal mi- powinno chyba
    wystarczyc? bo to jedyne co mi do glowy przychodzi... albo dam xero i
    markerem cene zakresle... ktore rozwiazanie najlepsze? ;) albo nie
    robic nic i stwierdzic ze ich porabalo?

    pzd -MiK^

  • 8. Data: 2008-09-26 10:25:47
    Od: "Fotelik" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adas" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:f9qtq5-j4o.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > dokladnie, a to ze taniek kupiles to Twoj zysk.
    >
    > Adas
    TU z OC maja naprawić szkode
    Jeśli Twoją szkodą jest np 4000 bo tyle dałeś za motor to im to pokaż
    A jeśli chciałeś wczesniej wydymac i mnie i Panią i Pana płacac mniejszy
    podatek
    to dlaczego się pienisz ze wg Ceibie ktoś Cie próbuje wydymać.
    A wg mnie Ci kasy nie wypłacą po tekscie że zjadłeś umowę
    Ja bym dał Ci tysiaka i powiedział zebys sobie szedł do sądu
    Chciałbym zobaczyć jak w sądzie podtrzymujesz wersję z jedzeniem umów :)
    Podsumowując. Dobrze Ci tak bo dymać innych trzeba umieć.
    Foti

  • 9. Data: 2008-09-26 10:30:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Fotelik pisze:

> [...]
    > Chciałbym zobaczyć jak w sądzie podtrzymujesz wersję z jedzeniem umów :)
    > Podsumowując. Dobrze Ci tak bo dymać innych trzeba umieć.

    Trochę się mylisz.

    TU ma naprawić szkodę, czyli wypłacić wartość rynkową motocykla.
    Niech zatem TU weźmie sobie tabelki z wycenami motocykla i taką kwotę
    wypłaci.

    Suma, za jaką motocykl został kupiony, to sprawa drugorzędna.
    Sugerujesz, że gdyby posiadacz dostał motocykl w darowiźnie, to
    odszkodowanie mu się nie należy? Równie dobrze może kupić motocykl wart
    10 000zł w umowie za 1000zł, TU i tak musi wypłacić wartość rynkową
    motocykla.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-09-26 10:35:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MiK^ pisze:

    > niech sie odwala. Co najwyzej zagadam z wczesniejszym wlascicielem o
    > oswiadczenie ze byl poprzednim i sprzedal mi- powinno chyba
    > wystarczyc?

    A to po co? Dowód rejestracyjny masz, urząd sprawdził - więc nie jest to
    pojazd kradziony.

    > albo nie robic nic i stwierdzic ze ich porabalo?

    Wysłać ponaglenie i żądanie zaprzestania zawracania głowy dokumentami,
    które nie powinny ich obchodzić.

    Może jeszcze świadectwo chrztu będą chcieli?