  • 1. Data: 2008-09-25 13:38:47
    Temat: groźby karalne
    Od: Stefan K <s...@g...com>

    Czy stwierdzenie: "przyjadę i będziemy rozmawiać inaczej" może być
    potraktowane jako groźba karalna? Zaznaczam, że nigdzie nie napisałem
    dokąd przyjadę i na czym ta inność miałaby polegać.

  • 2. Data: 2008-09-25 13:52:31
    Temat: Re: groźby karalne
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Stefan K napisal:
    > Czy stwierdzenie: "przyjadę i będziemy rozmawiać inaczej" może być
    > potraktowane jako groźba karalna? Zaznaczam, że nigdzie nie napisałem
    > dokąd przyjadę i na czym ta inność miałaby polegać.

    zalezy czy znasz jakies inne gwary/dialekty/jezyki, w razie czego to
    dobra linia obrony :)

    a tak na powaznie to http://forumprawne.org/o,9,23292.html na przyklad

  • 3. Data: 2008-09-25 14:21:38
    Od: Stefan K <s...@g...com>

    On 25 Wrz, 15:52, "tg" <a...@b...cpl> wrote:

    > zalezy czy znasz jakies inne gwary/dialekty/jezyki, w razie czego to
    > dobra linia obrony :)
    >
    > a tak na powaznie tohttp://forumprawne.org/o,9,23292.htmlna przyklad

    thx. To już lepiej napisać, że "spadnie meteoryt i ci zniszczy
    samochód". Wtedy mi będą mogli nagwizdać.

  • 4. Data: 2008-09-25 16:12:33
    Od: Melipone <m...@i...faked>

    >thx. To już lepiej napisać, że "spadnie meteoryt i ci zniszczy
    >samochód". Wtedy mi będą mogli nagwizdać.

    słyszałem, że użycie formy przyszłej niedokonanej nie jest przez sądy
    (tylko czy nasze) traktowane jako groźba np. a jak tak ktoś by pana
    walnął w łeb po ciemnicy? to może by pan inaczej mówił?
    ** Posted from http://www.teranews.com **

  • 5. Data: 2008-09-25 17:05:17
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    "tg" <a...@b...cpl> wrote in news:42b4$48db9811$59643a0d$12162@news.upc.ie:

    > zalezy czy znasz jakies inne gwary/dialekty/jezyki, w razie czego to
    > dobra linia obrony :)
    >
    > a tak na powaznie to http://forumprawne.org/o,9,23292.html na przyklad

    a jak poszlo o dziewczyne (jak najbardziej NA SERIO) i znany zadymiarz mowi
    przez telefon: "gdzie jestes to ci morde obije" ???

    i jesli sie to nagralo?

    --
    Y?

  • 6. Data: 2008-09-25 18:29:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Stefan K" <s...@g...com> napisał
    >thx. To już lepiej napisać, że "spadnie meteoryt i ci >zniszczy
    >samochód". Wtedy mi będą mogli nagwizdać.

    Nie do końca. Wszystko zależy od tego, czy to wywoła uzasadnioną obawę, że
    na nim zostanie popełnione p-stwo. Oceni sąd w razie czego.

  • 7. Data: 2008-09-25 18:31:53
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Thu, 25 Sep 2008 06:38:47 -0700 (PDT), Stefan K napisał(a):

    > Czy stwierdzenie: "przyjadę i będziemy rozmawiać inaczej" może być
    > potraktowane jako groźba karalna? Zaznaczam, że nigdzie nie napisałem
    > dokąd przyjadę i na czym ta inność miałaby polegać.

    Sprawy o groźby karalne są trudne z sądowego punktu widzenia.

    Pamiętam kiedyś czytałem, że gość chciał kase czy komórke i podczas rozboju
    groził pozbawieniem życia itd. a napadnięta powiedziała zdecydowanie: "to
    wal, strzelaj !" i napastnik przestraszył się i uciekł.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 8. Data: 2008-09-25 21:45:34
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Stefan K <s...@g...com> napisał(a):

    > Czy stwierdzenie: "przyjad=EA i b=EAdziemy rozmawia=E6 inaczej" mo=BFe by=
    > =E6
    > potraktowane jako gro=BCba karalna? Zaznaczam, =BFe nigdzie nie napisa=B3em
    > dok=B1d przyjad=EA i na czym ta inno=B6=E6 mia=B3aby polega=E6.

    Nie jest. Tak samo jak nie są np. słowa: "jeszcze zobaczysz", "ja ci pokażę",
    "popamiętasz" czy "policzymy się". Nie jest są groźby popełnienia przestępstwa.