  • 1. Data: 2008-12-11 20:50:45
    Temat: Obrona przed ZUS
    Od: b...@i...pl

    Witam!

    Potrzebuje dobrego adwokata z Łodzi, mającego doświadczenie w
    prowadzeniu spraw sądowych przeciwko ZUS o zapłatę składek. Prowadzę
    działalność sezonową i ZUS domaga się od mnie składek za okres w
    którym nie prowadziłem faktycznie działalności, mimo zgłoszenia jej
    zawieszenia u nich. Za prowadzenie działaności ZUS uważa, to że
    ponosiłem koszty np. za wynajem biura. A w przeszości sam informował,
    że jeżeli firma nie osiąga przychodu to można zawiesić ją w ZUS by nie
    płacić ZUS. Dziś wszystkiego się wyparł i żąda zaległych składek wraz
    z odsetkami. W I instancji przegrałem, teraz ostatnią szanse mam w II
    instancji. Jeżeli macie jakieś namiary na takiego adwokata z Łodzi to
    o nie proszę. Może ktoś z Was też miał podobną sytucję. Napiszcie
    proszę jak się skończyło. Proszę oczywiście o wszelkie rady jak wygrać
    z nimi. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! Seba

  • 2. Data: 2008-12-11 20:56:31
    Temat: Re: Obrona przed ZUS
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik b...@i...pl napisał:
    [..]
    > proszę jak się skończyło. Proszę oczywiście o wszelkie rady jak wygrać
    > z nimi. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! Seba

    Źle się skończyło. Nie wygrasz tego.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 3. Data: 2008-12-11 21:07:28
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Arek pisze:
    > Użytkownik b...@i...pl napisał:
    > [..]
    >
    > Źle się skończyło. Nie wygrasz tego.

    Dokładnie. Całe "zawieszanie" działalności to jedno wielkie
    nieporozumienie. Jedyne co skutecznie możesz, to prosić o układ ratalny.

  • 4. Data: 2008-12-11 22:36:52
    Od: " sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl>

    b...@i...pl napisał(a):

> [...]
    > by nie
    > p=B3aci=E6 ZUS. Dzi=B6 wszystkiego si=EA wypar=B3 i =BF=B1da zaleg=B3ych sk=
    > =B3adek wraz
    > z odsetkami. W I instancji przegra=B3em, teraz ostatni=B1 szanse mam w II
    > instancji. Je=BFeli macie jakie=B6 namiary na takiego adwokata z =A3odzi t=
    > o nie prosz=EA. Mo=BFe kto=B6 z Was te=BF mia=B3 podobn=B1 sytucj=EA. Napis=
    > zcie
    > prosz=EA jak si=EA sko=F1czy=B3o. Prosz=EA oczywi=B6cie o wszelkie rady jak=
    > wygra=E6
    > z nimi. Z g=F3ry dzi=EAkuje. Pozdrawiam! Seba
    Nikt Ci nie powiedział jak otwierałeś działalność gospodarczą to nie możesz
    mieć nic swojego. A jak już coś musisz mieć to ma to mieć wartość zero. Oj
    naiwny jak dziecko we mgle.

  • 5. Data: 2008-12-13 11:16:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2008, Roman Rumpel wrote:

    > Dokładnie. Całe "zawieszanie" działalności to jedno wielkie nieporozumienie.

    Dla porządku: w zakresie czasu o którym mowa.
    Samowolne wprowadzenie przez ZUS pojęcia "zawieszenia" bez objaśniania
    co to *ma* znaczyć oczywiście nie daje żadnych szans na obronę przed
    prawem - przecież to nie ZUS stanowi prawo :P
    Natomiast *aktualne* przepisy jak najbardziej zawieszanie przewidują.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-12-15 00:29:05
    Od: marcin <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > prawem - przecież to nie ZUS stanowi prawo :P
    > Natomiast *aktualne* przepisy jak najbardziej zawieszanie przewidują.

    A czy wprowadzenie w błąd przez ZUS nie ma żądnego znaczenia? Przecież
    gdyby nie stanowisko ZUS-u, że zawiesić można, to większość z tych ludzi
    zamiast zawieszać to albo by prowadzili działalność dalej albo
    wyrejestrowali. Winnym w przypadku większości poszkodowanych ludzi jest
    ZUS. Podejrzewam, że niewielu było takich, którzy sami sobie zawieszenie
    wymyślili, a większość po prostu konsultowała to wcześniej w ZUS-ie.

    M.

  • 7. Data: 2008-12-15 17:40:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Dec 2008, marcin wrote:

    > A czy wprowadzenie w błąd przez ZUS nie ma żądnego znaczenia?

    Jak dla mnie pytanie jest za trudne.

    Co najmniej jeden przypadek powołania się na "zaufanie do instytucji"
    był - po sławnym wyroku NSA, w którym US i IS wygrały z podatnikiem,
    widząc słuszność zablokowania odliczania VAT (od paliwa) z tej okazji,
    że samochód był jedynie *zarejestrowany* jako ciężarowy, natomiast
    homologacja była na osobowy (z litery prawa wynikało, że dla podatku
    jest "osobowy").
    MF nakazało nie wszczynać postępowań przeciw podatnikom, z uzasadnieniem
    jak wyżej.
    A tak naprawdę to by chyba rewoltą się skończyło - było ileś
    interpretacji US że "tak można" a liczbę tak "rozliczonych" pojazdów
    szacowano coś miedzy 100 000 a cwierć miliona bodaj.

    > Przecież gdyby
    > nie stanowisko ZUS-u, że zawiesić można

    Ano.

    pzdr, Gotfryd