  • 51. Data: 2007-04-20 16:30:52
    Temat: Re: mundurek
    Od: "miranka" <a...@m...pl>

    "Szerr" <s...@g...peel> wrote in message
    news:klbuisccvj0i.h0d7so9xgqox$.dlg@40tude.net...

    > Chodzi głównie o aksjologię i mentalnościową zmianę w pedagogicznym
    > podejściu do dziecka z myślenia typu: dziecko w szkole jest podmiotem,
    więc
    > ma same prawa i wszystko mu wolno, a nauczyciel tylko czyha na jego
    wolność
    > (rozumianą jako wolność "od") w kierunku myślenia typu: żeby dziecko było
    > szkole podmiotem, centralną postacią w klasie musi być nauczyciel, a w
    > interesie dziecka leży poddawanie się nakładanym przezeń ograniczeniom,
    > wolność człowieka natomiast musi być rozumiana jako wolność "do" i
> [...]

    To nie ma NIC wspólnego z mundurkami. W szkole mojego syna (gimnazjum)
    obowiązuje statut szkoły. Statut szkoły jest przez uczniów przestrzegany, bo
    jego przestrzeganie jest z żelazną konsekwencją egzekwowane przez
    nauczycieli i dyrekcję. Statut określa też strój, w jakim uczeń może i nie
    może przychodzić do szkoły. Jeśli w tej szkole dyrekcja potrafi utrzymać
    porządek bez mundurków, to wprowadzenie mundurków czy jakiegokolwiek innego
    jednolitego stroju niczego tu nie zmieni. Nie zmieni też niczego w szkole, w
    której dyrekcja sobie z młodzieżą nie radzi. Skoro nie radzi sobie bez
    mundurków, nie poradzi sobie także z mundurkami. Nie tędy droga.
    Anka

  • 52. Data: 2007-04-20 16:57:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Szerr napisał(a):

    [ciach]

    Wiele słów - ziobro treści... Zupełnie jakbym słuchał zapisków z
    jakiegoś plenum z minionych czasów ;->

    > interesie dziecka leży poddawanie się nakładanym przezeń ograniczeniom,
    > wolność człowieka natomiast musi być rozumiana jako wolność "do" i
    > harmonijnie godzona z koniecznością

    Konieczności umundurowania nie ma.

  • 53. Data: 2007-04-20 21:57:55
    Od: Etanol <X...@p...fm>

    Jeśli chodzi o mundur to on służy do dwóch celów:
    jako nośnik kompetencji i jako odzież ochronna

    E.

    Więc jak ktoś nie chce to nie ma przymusu

  • 54. Data: 2007-04-21 06:52:30
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Chyba masz na myśli taki mundurek z kusą spódniczką dla uczennic ;->
    > Mrrr ;->

    A fe! Chyba nie posądzasz ministra o chęć realizacji własnych fantazji
    erotycznych za pomocą pieniędzy rodziców?;-)
    BTW żonę ma ładną, właśnie w typie blond lolitki z okrągłym
    kołnierzykiem zapiętym pod szyję...

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 55. Data: 2007-04-21 20:20:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    krys wrote:

    > A fe! Chyba nie posądzasz ministra o chęć realizacji własnych fantazji
    > erotycznych za pomocą pieniędzy rodziców?;-)

    Ależ nie! Pan minister chce tylko móc okazywać ojcowską troskę ;->

    > BTW żonę ma ładną, właśnie w typie blond lolitki z okrągłym
    > kołnierzykiem zapiętym pod szyję...

    :D