  • 1. Data: 2007-04-19 06:59:13
    Temat: Administrator wyłączył prad i zakręcił wode
    Od: Marcin Wójcik <w...@b...sp.amu.gazeta.pl>

    Witam grupowiczów.

    Moi rodzice mieszkają w prywatnej kamienicy. Budynek jest w opłakanym
    stanie technicznym, inspekcja budowlana nakazała wyłączenie budynku z
    eksploatacji (jak to się stało to już dłuższa historia w każdym razie
    śmierdziało). Oprócz moich rodziców mieszkają w nim jeszcze 4 inne
    rodziny. Wczoraj administrator odciął światło i wodę. Rodzice nie chcą
    sie wyprowadzić dlatego że administrator ma obowiązek zapewnić im
    lokale, wynika to z tego że zanim kupił posesje były to mieszkania
    zakładowe. O ile o wodę nie bardzo jest jak zawalczyć-wliczona w
    komorne(przynajmniej ja nie znam sposobu) to na dostarczanie energii
    elektrycznej rodzice mają umowę z zakładem elektrycznym. W elektrowni
    stwierdzili że nie mogą nic zrobić bo kabel przyłączeniowy do budynku
    nie jest ich własnością. Dodam że inne budynki znajdujące sie na tej
    posesji maja normalnie światło i wodę. Rodzice normalnie płaca komorne,
    nie mają zaległości. Jakie legalne kroki można przedsięwziąć żeby
    odzyskać światło?

    Pozdrawiam
    Marcin

    p.s. Dla odsyłających do archiwum, nie mam czasu przeszukiwać, za chwile
    wychodzę do pracy a odpowiedzi przeczytam wieczorem po powrocie.

  • 2. Data: 2007-04-19 07:44:46
    Temat: Re: Administrator wyłączył prad i zakręcił wode
    Od: Marchefkowy <s...@g...com>

    On 19 Kwi, 08:59, Marcin Wójcik <w...@b...sp.amu.gazeta.pl>
    wrote:

> [...]
    > posesji maja normalnie światło i wodę. Rodzice normalnie płaca komorne,
    > nie mają zaległości. Jakie legalne kroki można przedsięwziąć żeby

    Weiss kiedys poruszal ten temat w swojej audycji na radiu zet (tam tez
    mozesz poszukac w archiwum) ale z tego co pamietam to nic nie mozna
    bylo z tym zrobic bo właścicielem przyłącza jest właściciel kamienicy
    i kaplica. Nawet doszli do tego ze jesli najemca placi za prad ale nie
    placi za mieszkanie to i tak własciciel kamienicy ma prawo odlaczyc
    prad...

  • 3. Data: 2007-04-19 10:59:30
    Od: "AdamW" <A...@h...com>

    > Budynek jest w opłakanym stanie technicznym, inspekcja budowlana nakazała
    > wyłączenie budynku z eksploatacji

    właściciel wręcz musiał wyłączyć więc tym bardziej nie da się nic zrobic, a
    umowa to umowa - kupisz komorke i nie masz zasiegu to tez nic nie zrobisz,
    mozna rozwiazac umowe

  • 4. Data: 2007-04-19 14:46:44
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    IMHO nie ma prawa odłączyć, jak najszybciej złozyć skargę na policji lub/i
    bezposrednio w prokuraturze.
    Za prąd ale także za wodę, groźba epidemii sanitarnej.

    KK zmuszanie do określonego zachowania chyba nie przechodzi ?
    JaC

  • 5. Data: 2007-04-20 06:56:17
    Od: Marcin Wójcik <w...@b...sp.amu.gazeta.pl>

    Marcin Wójcik pisze:
    > Witam grupowiczów.
    > >
    > p.s. Dla odsyłających do archiwum, nie mam czasu przeszukiwać, za chwile
    > wychodzę do pracy a odpowiedzi przeczytam wieczorem po powrocie.

    Dziękuje za te odpowiedzi.

    Mam jeszcze jedno pytanko. Kto może podważyć decyzje inspekcji budowlanej?

    p,M

  • 6. Data: 2007-04-20 07:27:31
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Powiatowej?
    Rejonowy albo krajowy?
    JaC

  • 7. Data: 2007-04-20 11:32:44
    Od: "AdamW" <A...@h...com>

    Pewnie nadzór wyzszej instacji - moze wojewodzkiej.