  • 1. Data: 2008-02-04 20:02:34
    Temat: multimedia a zerwanie umowy
    Od: "jarek" <j...@o...pl>

    Witam
    mam pytanie - multimedia znow zmienily programy w sensie zabrało eurosport
    a wstawilo w to miejsce badziewny tvpsport czy jest to podstawa do zerwania
    umowy mimo trwania promocji ?? - jest to juz ktorys z kolei program w
    trakcie trwania mojej umowy ktory zostal zmieniony , akurat dla mnie
    eurosport jest jedynym uznawanym programem sportowym
    jarek

  • 2. Data: 2008-02-04 22:45:05
    Temat: Re: multimedia a zerwanie umowy
    Od: Mariusz <k...@T...pl>

    Dnia 2008-02-04 21:02 jarek napisał(a):
> [...]
    > trakcie trwania mojej umowy ktory zostal zmieniony , akurat dla mnie
    > eurosport jest jedynym uznawanym programem sportowym

    Konsument musi zaakceptować zmianę programową operatora telewizji
    kablowej. W przeciwnym wypadku może odstąpić od umowy nie ponosząc
    żadnych kosztów.

    Wiele osób skarży się na trudności czynione ze strony operatorów, gdy
    chcą wycofać się z umowy, gdy nastąpi zmiana oferty programowej bez ich
    zgody. Nieliczni operatorzy traktują bowiem tę zmianę jako równoznaczną
    ze zmianą umowy, dlatego tylko nieliczni przyznają abonentom prawo do
    odstąpienia od umowy. Abonent może więc zrezygnować z usług tylko na
    zasadach ogólnych. Wojciech Wędrzyński, radca prawny w Kancelarii
    Prawnej Chałas i Wspólnicy, tłumaczy, że przy wyborze oferty konsument
    kieruje się m.in. pakietem programów telewizyjnych, który go interesuje.
    Z tego względu wycofanie z oferty operatora danego programu
    telewizyjnego może być dla konsumenta równoznaczne z ustaniem celu, w
    którym podpisał umowę. Zmiany programowe powinny być traktowane na
    zasadzie ważnej zmiany zakresu świadczonych usług, a więc muszą zostać
    zaakceptowane przez konsumenta. O wszelkich zmianach w ofercie
    programowej operator powinien informować abonenta odpowiednio wcześnie,
    tak by mógł odstąpić od umowy. W razie naruszenia zasad można zgłosić
    się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który prowadzi rejestr
    postanowień uznanych za niedozwolone. Na przedsiębiorcę, który stosuje
    takie postanowienia naruszając interesy konsumentów może zostać nałożona
    kara pieniężna w wysokości 10% rocznego przychodu.

    oprac.: ef, źródło: Gazeta Prawna, 2007.07.27
    "Na zmianę programów potrzebna zgoda", Adam Makosz

  • 3. Data: 2008-02-05 17:13:19
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    .pl
    użytkownik *jarek* napisał(a):

> [...]
    > program w trakcie trwania mojej umowy ktory zostal zmieniony , akurat dla
    > mnie eurosport jest jedynym uznawanym programem sportowym

    Fakt, że usunęli, ale nie z powodu własnego "widzimisię"
    http://www.satkurier.pl/blog/?janusz_sulisz/&kat=242
    &id=39570 Nie przeczę że
    może to być powód do rozwiązania umowy

    --