  • 1. Data: 2008-02-04 20:14:55
    Temat: Re: RMF: Ziobro skasował również terminarz [który paragraf?]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "boukun" <b...@n...pl> pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie zapominaj, że to był laptop służbowy, a więc kasowanie jakichkolwiek
    > danych, dotyczących urzytkowania urzędowego komputera jest równoznaczne z
    > niszczeniem urzędowych dokumentacji. Terminarz urzędowych spotkań
    > urzędującego ministra nie ma klauzuli tajności i musi być dostępny do
    > kontroli. Z kim i w jakim celu się urzędowo spotykał, czy np. chodził na
    > spotkania do klubów masońskich...

    No wiec podaj dokładną podstawę prawną i przestanę się "czepiać".

    --
    Andrzej Adam Filip - Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
    Ja panu nie przerywałem.

  • 2. Data: 2008-02-04 20:31:46
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    > No wiec podaj dokładną podstawę prawną i przestanę się "czepiać".
    >
    > --
    > Andrzej Adam Filip

    Znajdź który ci pasuje:

    Kodeks Karny

    Art. 268. § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza, usuwa
    lub zmienia zapis istotnej informacji albo w inny sposób udaremnia lub
    znacznie utrudnia osobie uprawnionej zapoznanie się z nią,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 dotyczy zapisu na komputerowym nośniku
    informacji, sprawca

    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    § 3. Kto, dopuszczając się czynu określonego w § 1 lub 2, wyrządza znaczną
    szkodę majątkową,

    § 4. Ściganie przestępstwa określonego w § 1-3 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    Art. 268a. § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza,
    usuwa, zmienia lub utrudnia dostęp do danych informatycznych albo w istotnym
    stopniu zakłóca lub uniemożliwia automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub
    przekazywanie takich danych,

    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    § 2. Kto, dopuszczając się czynu określonego w § 1, wyrządza znaczną szkodę
    majątkową,

    § 3. Ściganie przestępstwa określonego w § 1 lub 2 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego.

    Art. 269. § 1. Kto niszczy, uszkadza, usuwa lub zmienia dane informatyczne
    o szczególnym znaczeniu dla obronności kraju, bezpieczeństwa w komunikacji,
    funkcjonowania administracji rządowej, innego organu państwowego lub
    instytucji państwowej albo samorządu terytorialnego albo zakłóca lub
    uniemożliwia automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie
    takich danych,

    § 2. Tej samej karze podlega, kto dopuszcza się czynu określonego w § 1,
    niszcząc albo wymieniając nośnik informacji lub niszcząc albo uszkadzając
    urządzenie służące do automatycznego przetwarzania, gromadzenia lub
    przekazywania danych informatycznych.

    Art. 269a. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, przez transmisję,
    zniszczenie, usunięcie, uszkodzenie lub zmianę danych informatycznych, w
    istotnym stopniu zakłóca pracę systemu komputerowego lub sieci
    teleinformatycznej,

    Art. 269b. § 1. Kto wytwarza, pozyskuje, zbywa lub udostępnia innym osobom
    urządzenia lub programy komputerowe przystosowane do popełnienia
    przestępstwa określonego w art. 165 § 1 pkt 4, art. 267 § 2, art. 268a § 1
    albo § 2 w związku z § 1, art. 269 § 2 albo art. 269a, a także hasła
    komputerowe, kody dostępu lub inne dane umożliwiające dostęp do informacji
    przechowywanych w systemie komputerowym lub sieci teleinformatycznej,

    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    § 2. W razie skazania za przestępstwo określone w § 1, sąd orzeka przepadek
    określonych w nim przedmiotów, a może orzec ich przepadek, jeżeli nie
    stanowiły własności sprawcy.

    ROZDZIAŁ XXXIV

    Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów

    Art. 270. § 1. Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia
    dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3
    miesięcy do lat 5.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto wypełnia blankiet, opatrzony cudzym
    podpisem, niezgodnie z wolą podpisanego i na jego szkodę albo takiego
    dokumentu używa.

    § 3. Kto czyni przygotowania do przestępstwa określonego w § 1,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    Art. 271. § 1. Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba uprawniona do
    wystawienia dokumentu, która poświadcza w nim nieprawdę co do okoliczności
    mającej znaczenie prawne,

    § 2. W wypadku mniejszej wagi, sprawca

    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

    § 3. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 w celu osiągnięcia
    korzyści majątkowej lub osobistej,

    Art. 272. Kto wyłudza poświadczenie nieprawdy przez podstępne wprowadzenie w
    błąd funkcjonariusza publicznego lub innej osoby upoważnionej do wystawienia
    dokumentu,

    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Art. 273. Kto używa dokumentu określonego w art. 271 lub 272,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    Art. 274. Kto zbywa własny lub cudzy dokument stwierdzający tożsamość,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    Art. 275. § 1. Kto posługuje się dokumentem stwierdzającym tożsamość innej
    osoby albo jej prawa majątkowe lub dokument taki kradnie lub go
    przywłaszcza,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto bezprawnie przewozi, przenosi lub przesyła
    za granicę dokument stwierdzający tożsamość innej osoby albo jej prawa
    majątkowe.

    Art. 276. Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa lub usuwa
    dokument, którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    Art. 277. Kto znaki graniczne niszczy, uszkadza, usuwa, przesuwa lub czyni
    niewidocznymi albo fałszywie wystawia,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    boukun

  • 3. Data: 2008-02-05 10:19:24
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    tu jest jeszce jedna sprawa, jezlei ten laptop zostal zniszczony umyslnie to
    bez wzgledu na to czy
    zioberek za niego zaplaci czy nie, mamy doczynienia z przestepstwem
    niszcznia mienia, jestm wielce zdziwiony ze
    ziobro jeszzce nie ma zarzutu.

    P.

  • 4. Data: 2008-02-05 10:44:31
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Troll" <w...@d...mnie> pisze:

> [...]
    > mamy doczynienia z przestepstwem niszcznia mienia, jestm wielce
    > zdziwiony ze ziobro jeszzce nie ma zarzutu.

    Sformułujmy to tak: *udowodnienie* że laptop został zniszczony
    *celowo* będzie bardzo trudne, wręcz niemożliwe. To że *podejrzenia*
    "na zdrowy rozum" nie są (całkowicie) bezzasadne ma niewiele do rzeczy.
    Sąd ma *obowiązek* rozstrzygać wątpliwości na korzyść oskarżanego,
    my na usenecie *NIE* :-)

    Stawianie a nawet sugerowanie "karalnych" zarzutów które mają *mizerną*
    szanse uznania *przez sąd* świadczy o tych co stawiają *wprost publicznie*
    takie zarzuty z podtekstem że "sąd skarze".

    --
    Andrzej Adam Filip - Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
    Nie usiłuj naginać biegu wydarzeń do swojej woli,

  • 5. Data: 2008-02-05 11:22:50
    Od: "cyc" <c...@o...pl>

> [...]
    > szanse uznania *przez sąd* świadczy o tych co stawiają *wprost publicznie*
    > takie zarzuty z podtekstem że "sąd skarze".

    Sformulujmy to tak :
    Moze przez przypadek , dziwnym zrzadzeniem losyu spasc mlotek a nawet mlot ,
    czy pyrlik , rzecz taka przy Ziobrowych umiejetnosciach mozna przyjac naet
    jako zwyczana .
    Niezwyczajne jednak jest to , ze mlot ten padl w tym samym czaie kilkanascie
    razy na laptopa , raz za razem czyniac z niego zlom .
    Taki przpadki , zbiegi okoliczsci nawet Ziobru ie moga sie zdarzyc i sa
    rowiez prawdopodobne , jak to , ze Ziobro baz naruszenia struktur sciany i
    swoej malo szlachetej osoby przez nia przeniknie !.
    Wobec takich okolicznosci dowiedzenie zlozliwosci dzialania nie budzi
    zadnych trudnosci !.
    Jesli wezmie sie rownoczesnie pod uwage to , ze owe wandala godne
    barbazynstwo dotyczylo nie tylko tego nieszczesnego laptopa ale rowniez kart
    SIM do telefonu , tudziez notatek i terminarzy , to nie potrzeba byc bieglym
    psychiatra aby wiedziec , ze musialo to zdarzyc sie albo w ataku furii
    psychopaty , czego nie wyklluczam a raczej nawet jestem sklonny taka teze
    przyjac za obowizujaca , albo ze jest to dzialanie tyle celowe, ile zlosliwe
    czlowieka , ktory ma cos do ukrycia i usiluje w prymitywny i bezrozumny
    sposob zataic swoje przestepstwa , zamataczyc je i uniknac za nie
    odpowiezialnosci karnej !

    cyc

  • 6. Data: 2008-02-05 11:26:36
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    "cyc" <c...@o...pl> wrote in message news:fo9guk$cgi$1@inews.gazeta.pl...

    Cycu, co innego telefon, a co innego karta SIM, nawet jezeli była kupiona ze
    środków służbowych jest jak odzież robocza - zużyta - nie podlega zwrotowi.

  • 7. Data: 2008-02-05 12:33:16
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > *celowo* będzie bardzo trudne, wręcz niemożliwe. To że *podejrzenia*
    > "na zdrowy rozum" nie są (całkowicie) bezzasadne ma niewiele do rzeczy.

    Mi też nie są w stanie nic udowodnić, a zarzuty postawione i proces mam!!!

    boukun

  • 8. Data: 2008-02-05 12:47:53
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "boukun" <b...@n...pl> pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mi też nie są w stanie nic udowodnić, a zarzuty postawione i proces
    > mam!!!

    Ja od dawna głosiłem tezę że wygrana *w sądzie* nie musi być koniecznie
    głównym celem wytaczania każdej sprawy sądowej :-)

    --
    Andrzej Adam Filip - Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
    Natura lubi się ukrywać.
    -- Heraklit z Efezu (540 p.n.e.-480 p.n.e.)

  • 9. Data: 2008-02-06 08:54:45
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sformułujmy to tak: *udowodnienie* że laptop został zniszczony
    > *celowo* będzie bardzo trudne, wręcz niemożliwe.

    bzdura, typ obrazen wyraznie sugeruje ze ni ebardzo one mogly powstac
    przypadkowo.
    Wystarczy przeprowadzic 'wizje lokalna'

    P.

  • 10. Data: 2008-02-06 09:08:25
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Troll" <w...@d...mnie> pisze:

> [...]
    > wiadomości news:87ir13u1gw+jennifer@fsf.hobby-site.com...

    > bzdura, typ obrazen wyraznie sugeruje ze ni ebardzo one mogly powstac

    Sugeruje a nawet silnie sugeruje to nie udowadnia.

    > Wystarczy przeprowadzic 'wizje lokalna'

    A niby z niej wyniknie? :-)

    --
    Andrzej Adam Filip - Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
    Kto posiada najwyższe w kraju szlachectwo, nie dba o tytuły.