  • 1. Data: 2005-01-23 21:04:34
    Temat: Podanie leku cudzemu dziecku
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Proszę o opinię przede wszystkim czytających tę grupę lekarzy (Massai i
    inni), w drugiej kolejności prawników - na bazie zdania lekarzy.

    Czy można uznać, że podanie cudzemu dziecku, które rodzice powierzyli
    naszej opiece, w przypadku bólu zęba leku przeciwbólowego dostępnego bez
    recepty, w sytuacji gdy z rodzicami lub z lekarzem kontakt jest niemożliwy
    bądź utrudniony, mieści się w ramach ,,należycie starannej" opieki nad
    dzieckiem i nie przekracza granic dozwolonego ryzyka?

    Jakie jeszcze przykładowo leki można by cudzemu dziecku podać bez
    konsultacji z lekarzem i w jakiej przykładowej sytuacji?

    Jeżeli dostępny bez recepty lek przeciwbólowy wywoła nieoczekiwane skutki
    uboczne, wstrząs, zadziała silnie uczulająco, czy będzie to w myśl teorii
    przeciętnej przyczynowości normalny, przeciętny skutek podania leku,
    powodujący automatycznie winę opiekuna, który lek podał?

    Problem dla mnie ważny, będę wdzięczny za przemyślane opinie.

    RG

  • 2. Data: 2005-01-23 21:13:21
    Temat: Re: Podanie leku cudzemu dziecku
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Roman G. wrote:

    [coś w ISO 8859-13]

    Romuś, literki sobie ustaw...

  • 3. Data: 2005-01-23 21:21:20
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 23 Jan 2005 22:13:21 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Roman G. wrote:
    > [coś w ISO 8859-13]
    > Romuś, literki sobie ustaw...

    Mam, jak miałem. Co jest nie tak, co mam ustawić?

    RG

  • 4. Data: 2005-01-23 21:26:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Mam, jak miałem. Co jest nie tak, co mam ustawić?

    Teraz masz dobrze. poprzednio potwornie krzaczyłeś.

  • 5. Data: 2005-01-23 21:52:08
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 23 Jan 2005 22:26:54 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Teraz masz dobrze. poprzednio potwornie krzaczyłeś.

    Nieczytelne było?

  • 6. Data: 2005-01-23 22:13:17
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Roman G. wrote:
    > Proszć o opinić przede wszystkim czytajŕcych tć grupć lekarzy (Massai i
    > inni), w drugiej kolejnoúci prawników - na bazie zdania lekarzy.

    Jeśli szukasz opinii lekarzy, to zgłoś się na grupę pl.sci.medycyna

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 7. Data: 2005-01-23 22:13:20
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    > Nieczytelne było?

    Nie.
    Nie jestesmy biegli w estonskim, bo takie kodowanie miales :)

    Ajron

  • 8. Data: 2005-01-23 22:39:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nieczytelne było?

    U mnie trzeba było się domyślać, o co chodzi.

  • 9. Data: 2005-01-23 23:41:10
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 23 stycznia 2005 22:13, gdy Andrzej Lawa napisał(a) coś
    na pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Roman G. wrote:
    >
    > [coś w ISO 8859-13]

    Jezuu... A teraz Ci się chłopie ISO już też nie podoba?

    > Romuś, literki sobie ustaw...

    Nie, to Ty se k-wa Jędruś ustaw czytnik na automatyczne wykrywanie, a nie
    czepiaj się ludzi z poprawnymi ustawieniami.

    Jakbyś nie wiedział, to ISO-13 jest również właściwym kodowaniem dla zakresu
    polskich znaków (no na tyle właściwym, na ile kulawe kodowania ISO do
    czegokolwiek się nadają).

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 10. Data: 2005-01-23 23:42:28
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 23 stycznia 2005 23:39, gdy Robert Tomasik napisał(a)
    coś na pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > U mnie trzeba było się domyślać, o co chodzi.

    Przestaw czytnik na automatyczne rozpoznawanie kodowania.
    Póki będziecie mieli poustawiane kodowanie na sztywno ISO-2, to wszystko
    inne będzie Wam złe.