  • 1. Data: 2004-10-05 08:30:49
    Temat: mieszlanie hipoteczne
    Od: k...@b...pl

    Czesto w ogloszeniach sprzedazy pojawia sie takie haslo??? czy to oznacza ze
    trzeba takie mieszkanie dalej splacac bo jest pod hipoteke banku?? w takim
    razie jaki jest sens kupowanie czegos takiego jesli ceny nie wiele sie roznia
    od innych mieszkan?

  • 2. Data: 2004-10-05 09:41:32
    Temat: Re: mieszlanie hipoteczne
    Od: "grzessiek" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > trzeba takie mieszkanie dalej splacac bo jest pod hipoteke banku?? w takim
    > razie jaki jest sens kupowanie czegos takiego jesli ceny nie wiele sie

    taki typ wlasnosci oznacza ze jestes wlascicielem czesci budynku w ktorym
    znajduje sie mieszkanie wraz z dzialka na ktorej stoi. Jest ono po prostu
    wydzielone z bloku i stanowi odrebna nieruchomosc. Dla takiego mieszkania
    prowadzona jest ksiega wieczysta wiec latwo sie zorientowac w jego statusie
    prawnym (wlasciciel, ew. obciazenia hipoteki itp.) co jest duzym plusem.
    Minusem jest to, ze kupno mieszkania hipotecznego obciazone jest wiekszymi
    oplatami niz np. spoldzielczego (nie pamietam dokladnie, chodzi chyba o
    dodatkowa oplate sondowa).

    Zaznaczam ze nie jestem prawnikiem i posluguje sie terminami w znaczeniu
    potocznym ;)

    pozdrawiam, grzesiek
    --
    www.TravelGuide.pl - Twoj przewodnik w podrozy!
    www.MyHotelsGuide.com - iSRPH in english

  • 3. Data: 2004-10-05 09:57:17
    Od: k...@b...pl

> [...]
    > oplatami niz np. spoldzielczego (nie pamietam dokladnie, chodzi chyba o

    Wielkie dzieki za informacje.

  • 4. Data: 2004-10-05 10:34:58
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 5 Oct 2004 11:41:32 +0200, grzessiek naskrobał(a):

> [...]
    > oplatami niz np. spoldzielczego (nie pamietam dokladnie, chodzi chyba o

    czyli po prostu mieszkanie własnościowe.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-10-05 10:57:37
    Od: "grzessiek" <m...@p...onet.pl>

    > czyli po prostu mieszkanie własnościowe.

    IMHO cala roznica polega na istnieniu dla domu ksiegi wieczystej. jezeli jej
    nie ma to tzw. mieszkanie wlasnosciowe nie jest mieszkaniem hipotecznym i
    nie stanowi odrebnej nieruchomosci.

    grzessiek

  • 6. Data: 2004-10-05 10:58:52
    Od: k...@b...pl

> [...]
    > nie ma to tzw. mieszkanie wlasnosciowe nie jest mieszkaniem hipotecznym i

    Ok to rozumiem tylko teraz ktore mieszkanie jest lepsze????

  • 7. Data: 2004-10-05 11:16:39
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <k...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Ok to rozumiem tylko teraz ktore mieszkanie jest lepsze????

    hipoteczne.

    mz

  • 8. Data: 2004-10-05 11:18:43
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 5 Oct 2004 12:57:37 +0200, grzessiek naskrobał(a):

    > IMHO cala roznica polega na istnieniu dla domu ksiegi wieczystej. jezeli jej
    > nie ma to tzw. mieszkanie wlasnosciowe nie jest mieszkaniem hipotecznym i
    > nie stanowi odrebnej nieruchomosci.

    Nie istnieje mieszkanie własnościowe bez KW . Wiec nie ma czegoś takiego
    jak mieszkanie własnościowe bez KW bo wtedy może być co najwyżej
    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.

  • 9. Data: 2004-10-05 11:26:32
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 5 Oct 2004 12:58:52 +0200, k...@b...pl naskrobał(a):

    > Ok to rozumiem tylko teraz ktore mieszkanie jest lepsze????

    Nie ma czegoś takiego jak mieszkanie hipoteczne natomiast to że mieszkanie
    ma KW automatycznie sugeruje że mamy do czynienia z lokalem stanowiącym
    odbrębną własność na zasadach SWPdL lub własności. Jedno i drugie jest
    zbywalne ale pierwsze wymaga ZGODY spółdzielni mieszkaniowej, drugie rzecz
    jasna już nie - ponieważ nie należy sie do spółdzielni. Czasami lepiej
    należeć do spółdzielni a czasem nie - różnie bywa.

  • 10. Data: 2004-10-05 12:10:36
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:cju0ag$fqa$1@news.onet.pl,
    Sebol" <"lobo_(usun_to) <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał/a:
> [...]
    > lokalem stanowiącym odbrębną własność na zasadach SWPdL lub
    > własności. Jedno i drugie jest zbywalne ale pierwsze wymaga ZGODY

    Na czym opierasz te rewelacje?
    Podaj konkretny paragraf o wymaganej zgodzie spółdzielni na sprzedaż
    mieszkania, bo bredzisz i wprowadzasz ludzi w błąd.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Komisja to grupa ludzi nieprzygotowanych, powołana przez
    niekompetentnych, do wykonania zadań niepotrzebnych.