  • 1. Data: 2004-10-05 07:18:32
    Temat: Dwa komputery w domu ( firmie )
    Od: "KOMTUR" <k...@U...TO.W.DIABLY.onet.pl>

    Witam!

    Mam w domu dwa komputery. Zamierzam zalozyc firme z siedziba w domu i tam
    tez bede wykonywal moja dzialalnosc.

    Zakladam ze jeden komp bedzie mi sluzyl do uzytku domowego a jeden do pracy.
    Zaden nie jest kupiony na firme tylko na mnie jako osbe prywatna.

    W zwiazku z tym mam kilka pytan.

    1. Zakupilem legalnie na siebie kilka programow ( nie na firme) czy moge ich
    uzywac w firmie?
    2. Istnieja programy darmowe do uzytku domowego ( firma musi placic),
    Zalozmy ze one beda na kompie domowym.
    Jak zachowa sie kontrola znajdujac takie programy u mnie w domu i
    jednoczesnie firmie?
    3. Na kompie domowym mam Office 2003 edukacyjna a na firmowym Open Office co
    kontrola na to ze oddaje dokumenty w .doc zrobione w open office?
    4. Czy mozna jakos rozgraniczyc komputery na domowy i firmowy?

    Prosze o jakas porade i moze jakies przepisy

    Z gory dziekuje

    KOMTUR

  • 2. Data: 2004-10-05 09:11:59
    Temat: Re: Dwa komputery w domu ( firmie )
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Oct 2004, KOMTUR wrote:
    [...]
    >+ 1. Zakupilem legalnie na siebie kilka programow ( nie na firme) czy moge ich
    >+ uzywac w firmie?

    A jaki powód żeby NIE ? :)
    FYI: owszem, też miałem na początku takie rozterki. Do poszukania
    na .podatki :)
    [...]
    >+ 4. Czy mozna jakos rozgraniczyc komputery na domowy i firmowy?

    Hm...
    Prawnie deklaracją używania "dla celów firmowych" jest wpisanie
    sprzętu do EST/EW - i wtedy IMHO nie ma wątpliwości.
    Oczywiście to jeszcze NIE dowodzi że sprzętu "osobistego" nie
    używałeś "dla działalności"...

    >+ Prosze o jakas porade

    Acha.
    To skreśl wszystko co widzisz powyżej :> i poczekaj na PORADY.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-10-05 11:45:02
    Od: Izza <i...@b...poczta.onet.pl>

    KOMTUR wrote:

    Office
    > co kontrola na to ze oddaje dokumenty w .doc zrobione w open office?

    hmmm OO ma opcje konwertowania do pliku *.doc. Wiec wydaje mi sie, ze
    specjalnie nie moga sie przyczepic - oczywiscie mozna sprawdzic, czy plik
    jest zrobiony w OO a nie MSWord, ale pewnie dla kontroli to juz bedzie
    "wyzsza jazda".

    Pozdrawiam
    Iza

    PS. Ja dokumenty robie w latexu:) i odstawiam pdfy :)

  • 4. Data: 2004-10-05 20:59:40
    Od: "Radek" <radek(@mapla).list.pl>

> [...]
    > specjalnie nie moga sie przyczepic - oczywiscie mozna sprawdzic, czy plik
    > jest zrobiony w OO a nie MSWord, ale pewnie dla kontroli to juz bedzie

    zaufaj, ze dla kontoli to nie "wyzsza jazda" , ale poprostu nie sprawdza sie
    tego w jakim programie byl robiony.

    Radek.

  • 5. Data: 2004-10-05 22:19:28
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    nie wiem jak to jest ale wydaje mi sie ze na czesc produktow licencja rozni
    sie dla firm i dla uzytku prywatnego.
    Tak wiec nie chodzi tu czy mozna czy nie ale chodzi o to czy moga Ci
    udowodnic.

    Nie mozesz np. wykonywac pracy zwiazanej z firma na komputerze domowym ktory
    posiada oprogramowanie z licencja dla uzytkownika domowego i vice versa.

    OO moim zdaniem jest na tyle wygodny i dobry ze nie trzeba martwic sie o
    kombinacje z Officem od M$ :)

  • 6. Data: 2004-10-06 07:09:30
    Od: "KOMTUR" <k...@U...TO.W.DIABLY.onet.pl>

    Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    > nie wiem jak to jest ale wydaje mi sie ze na czesc produktow licencja
    rozni
    > sie dla firm i dla uzytku prywatnego.

    Tak jest, np. Zone Alarm i Irfan View jest darmowy do uzytkowania domowego a
    w firmie trzeba placic i stad me pytanie. Jak beda patrzyli na oba komputery
    zalozmy ze na domowym sa same programy darmowe ( bo to domowy) a na tym
    firmowym (laptoppie) sa wykupione licencje.
    I wlasnie o to mi chodzi czy sie nie beda czepiac, zakladajac ze uczciwie
    nic na domowym komercyjnego nie robilem

    > Tak wiec nie chodzi tu czy mozna czy nie ale chodzi o to czy moga Ci
    > udowodnic.

    No i moga?

    > Nie mozesz np. wykonywac pracy zwiazanej z firma na komputerze domowym
    ktory
    > posiada oprogramowanie z licencja dla uzytkownika domowego i vice versa.

    To wiem, ale jak dla kontroli rozgraniczyc te kompy. W koncu sa w jednym
    mieszkaniu. Laptop jest czasem poza nim i wtedy jest jeden komp. Co wtedy?

    > OO moim zdaniem jest na tyle wygodny i dobry ze nie trzeba martwic sie o
    > kombinacje z Officem od M$ :)

    Niestety czasem wychodza niezgodnosci niestety :(
    Poki co jeszcze zbyt duza niezgodnosc formatow

    Pozdrawiam i dziekuje za wszystkie odpowiedzi

    KOMTUR

  • 7. Data: 2004-10-06 08:26:22
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    KOMTUR wrote:

    > No i moga?

    heh no a jak :) na firme masz wbity tylko jeden komputer :) tak wiec
    wszystko inne jest twoim domowym sprzetem na licencji domowego uzytkownika
    :)

    > To wiem, ale jak dla kontroli rozgraniczyc te kompy. W koncu sa w
    > jednym mieszkaniu. Laptop jest czasem poza nim i wtedy jest jeden
    > komp. Co wtedy?

    nie musisz sie przejmowac, odliczony na firme jest jeden komputer a drugi
    nie , wiec nie musi nikogo obchodzic czy wykonujesz na nim prace czy nie.
    Jesli komputer przeznaczony do uzytku domowego posiada licencje dla
    pojedynczego uzytkownika domowego to nie ma sie w ogole o co przyczepic, bo
    przeciez nie lamiesz licencji , praw autorskich i w ogole wszystko jest ok.

    --
    fi5h

  • 8. Data: 2004-10-06 10:54:58
    Od: "KOMTUR" <k...@U...TO.W.DIABLY.onet.pl>

    > nie musisz sie przejmowac, odliczony na firme jest jeden komputer a drugi
    [ciach]

    Dzieki

    KOMTUR