  • 1. Data: 2004-10-05 09:39:32
    Temat: prawo pracy
    Od: silent bob <s...@o...pl>

    Czesc.

    Obecnie posiadam umowe o prace na okres 5 lat.
    Pracodawca chce zmienic mi na umowe zlecenie.
    Jakie sa minusy takiego rozwiazanie (dla mnie)?

    Czy jesli nie podpisze nowej umowy, i zostane zwolniony
    przysluguje mi prawo do zasilku? (pracuje juz ponad rok)

    Czy po zwolnieniu z umowy zlecenia przysluguje mi prawo do zasilku?

    Czy na umowie zleceniu pracodawca placi zus, czy ten okres liczy sie
    do stazu pracy i czy zarabiam na swoja emeryture?

    Podobno ostatnio zmienily sie przepisy i pracownik ma wiecej praw
    na umowie zleceniu (tak nam to tlumacza:)

  • 2. Data: 2004-10-05 10:16:52
    Temat: Re: prawo pracy
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 Oct 2004 11:39:32 +0200, silent bob <s...@o...pl>
    napisał:

    > Czesc.
    >
    > Obecnie posiadam umowe o prace na okres 5 lat.
    > Pracodawca chce zmienic mi na umowe zlecenie.
    > Jakie sa minusy takiego rozwiazanie (dla mnie)?

    Na umowie-zlecenie nie masz prawa do płatnego urlopu, okresu wypowiedzenia
    i odprawy. W zasadzie może cię zwolnić w każdej chwili.
    Zmiana z umowy o pracę na umowę zlecenie jest korzystna TYLKO dla
    pracodawcy

    --
    Falkenstein

  • 3. Data: 2004-10-05 15:43:11
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> naskrobał/a w

    > Na umowie-zlecenie nie masz prawa do płatnego urlopu, okresu
    > wypowiedzenia i odprawy.

    A także ubezpieczeń społecznych, a wynagrodzenie nie jest chronione (np.
    przed komornikiem).

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Oprogramowanie jest jak katedra - budujesz, budujesz, budujesz, budujesz, a potem...
    modlisz sie!

  • 4. Data: 2004-10-05 17:57:49
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 05 Oct 2004 17:43:11 +0200, Goomich <g...@u...to.wp.pl>
    wrote:

    >A także ubezpieczeń społecznych,
    Serio serio?

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 5. Data: 2004-10-05 18:06:46
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 Oct 2004 19:57:49 +0200, WAM <n...@n...nopl.pl> napisał:

    > Serio serio?

    Jak se sam składki zapłaci to ubezpieczenie będzie miał...

    --
    Falkenstein

  • 6. Data: 2004-10-05 19:59:36
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > Jak se sam składki zapłaci to ubezpieczenie będzie miał...

    A w przypadku stosunku pracy połowę składki na np. emeryturę płaci
    pracodawca.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    If you don't like the news, go out and make some.

  • 7. Data: 2004-10-09 21:33:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Oct 2004, Goomich wrote:

> [...]
    >+ news:opsfd6uekwmg13b0@kura4m98.it-net.pl:
    >+
    >+ > Na umowie-zlecenie nie masz prawa do płatnego urlopu, okresu

    No popatrz.

    Na chwilę człowiek do usenetu zajrzy i już mu kawałek ustawy
    wycięli... Możesz podać numer dziennika ustaw z przepisem
    uchylającym to:
    +++++
    Art. 6. 1. Obowišzkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym
    podlegajš, z zastrzeżeniem art. 8 i 9, osoby fizyczne, które
    na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej sš:
    1) pracownikami, z wyłšczeniem prokuratorów,
    2) osobami wykonujšcymi pracę nakładczš,
    3) członkami rolniczych spółdzielni produkcyjnych i spółdzielni
    kółek rolniczych, zwanymi dalej "członkami spółdzielni",
    4) osobami wykonujšcymi pracę na podstawie umowy agencyjnej
    lub umowy zlecenia albo innej umowy o œwiadczenie usług, do
    której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy
    dotyczšce zlecenia, zwanymi dalej "zleceniobiorcami",
    oraz osobami z nimi współpracujšcymi, z zastrzeżeniem
    ust. 4,
    5) osobami prowadzšcymi pozarolniczš działalnoœć oraz osobami
    z nimi współpracujšcymi,
    ------
    ...co ?
    Radbym się podszkolić... ;)

    >+ a wynagrodzenie nie jest chronione (np. przed komornikiem).

    ....reszty się nie czepiam :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-10-09 21:37:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Oct 2004, Rodrig Falkenstein wrote:

> [...]
    > + > Serio serio?
    > +
    > + Jak se sam składki zapłaci to ubezpieczenie będzie miał...

    Rodriq... i ty też ??
    Najwyraźniej powinien być przepis nakazujący każdemu obywatelowi
    przez pół roku jeździć na drogach publicznych rowerem i przez
    drugie pół roku być przedsiębiorcą. Żeby życie poznać ;)
    (FYI: przedsiębiorca jest *płatnikiem* ZUS. A płatnik to instytucja
    "chłopca do bicia" zobowiązanego do potrącania należności "na
    rzecz" - wiem że TO wiesz, ale a nuż jeszcze ktoś nie wie... :))

    ZUS od zleceń jest dobrowolny TYLKO jeśli ktoś ma INNE
    "źródło płacenia :> ZUSu" :) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-10-09 21:38:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]

    [ciach]

    > Radbym się podszkolić... ;)

    Obowiązek dla zleceń (w przeciwieństwie do dzieł) istnieje, ale kto to
    opłaca? Czy czasem nie wyłącznie zleceniobiorca? Może o to mu chodziło...

  • 10. Data: 2004-10-11 23:11:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Oct 2004, Andrzej Lawa wrote:
    [...]
> [...]
    > + opłaca? Czy czasem nie wyłącznie zleceniobiorca? Może o to mu chodziło...

    Może o to co kto inny wytknął mi w innym wątku: są takie przypadki
    (student niepracujący zdaje się do lat 26) że nie ma podstawy
    dla składki ZUS....

    pozdrowienia, Gotfryd