    From: "grzessiek" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieszlanie hipoteczne
    Date: Tue, 5 Oct 2004 11:41:32 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@dmn183.neoplus.adsl.tpnet.pl

    > Czesto w ogloszeniach sprzedazy pojawia sie takie haslo??? czy to oznacza
    ze
    > trzeba takie mieszkanie dalej splacac bo jest pod hipoteke banku?? w takim
    > razie jaki jest sens kupowanie czegos takiego jesli ceny nie wiele sie
    roznia
    > od innych mieszkan?

    taki typ wlasnosci oznacza ze jestes wlascicielem czesci budynku w ktorym
    znajduje sie mieszkanie wraz z dzialka na ktorej stoi. Jest ono po prostu
    wydzielone z bloku i stanowi odrebna nieruchomosc. Dla takiego mieszkania
    prowadzona jest ksiega wieczysta wiec latwo sie zorientowac w jego statusie
    prawnym (wlasciciel, ew. obciazenia hipoteki itp.) co jest duzym plusem.
    Minusem jest to, ze kupno mieszkania hipotecznego obciazone jest wiekszymi
    oplatami niz np. spoldzielczego (nie pamietam dokladnie, chodzi chyba o
    dodatkowa oplate sondowa).

    Zaznaczam ze nie jestem prawnikiem i posluguje sie terminami w znaczeniu
    potocznym ;)

    pozdrawiam, grzesiek
    --
    www.TravelGuide.pl - Twoj przewodnik w podrozy!