  • 1. Data: 2004-10-05 07:39:34
    Temat: Odbiór listu poleconego z wojska
    Od: "Franek Kowalski" <f...@w...pl>

    Czesc

    mam maly problem a mianowicie od jakiegos czasu dostaję niechciane listy
    polecone z .... wojska. Słyszalem że listy polecony wysłany 3 razy uważa się
    za dostarczony. Jakie jest uzasadnienie prawne tej zasady (jakaś ustawa,
    rozporządzenie?). Czy nie odbierając tych listów narażam się na jakieś
    sankcje? Jaki bedzie kolejny krok wojska? Będą mnie ścigać w pracy?
    Chodzi dokladniej o szkolenia rezerwy.

    z góry dzieki za odpowiedz
    pozdrawiam
    Franek

  • 2. Data: 2004-10-05 08:30:58
    Temat: Re: Odbiór listu poleconego z wojska
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 5 Oct 2004 09:39:34 +0200, Franek Kowalski naskrobał(a):

> [...]
    > rozporządzenie?). Czy nie odbierając tych listów narażam się na jakieś
    > sankcje? Jaki bedzie kolejny krok wojska? Będą mnie ścigać w pracy?

    powiem szczerze że nie słyszałem o tym - w sprawach cywilnych zwykle
    wystarczy mieć dowód nadania na aktualny adres a nie potwierdzenie odbioru.
    Co do wojska może jest rozporządzenie.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-10-05 09:02:33
    Od: Slawol <s...@o...pl>

    Franek Kowalski wyrzeźbił:

    > Czy nie odbierając tych listów narażam się na
    > jakieś sankcje? Jaki bedzie kolejny krok wojska? Będą mnie ścigać w pracy?
> [...]

    Art. 224. Kto wbrew obowiązkom wynikającym z ustawy lub przepisów wydanych
    na jej podstawie:
    6) nie dopełnia w określonym terminie wojskowego obowiązku meldunkowego,
    7) zmienia miejsce pobytu bez uzyskania zezwolenia dowódcy jednostki
    wojskowej,
    8) opuszcza terytorium Państwa lub przebywa za granicą bez zezwolenia
    organów wojskowych,
    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

    Art. 225. 1. Kto bez usprawiedliwionej przyczyny:
    1) będąc żołnierzem rezerwy nie zgłasza się w określonym terminie i miejscu
    na ćwiczenia wojskowe trwające do dwudziestu czterech godzin,
    podlega karze aresztu do 30 dni albo karze grzywny.

    Art. 228. Kto w celu trwałego uchylenia się od obowiązku służby wojskowej
    albo innej służby przewidzianej w ustawie dopuszcza się czynu określonego w
    art. 224,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 2.

    Więcej informacji:
    http://www.poznan.uw.gov.pl/czk/aktPraw/obowObrRP.ht

    pozdr

  • 4. Data: 2004-10-05 09:09:57
    Od: slawol <s...@o...pl>

> [...]
    > w art. 224,
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 2.

    A co do listu poleconego, prawdopodobnie słuszałeś o tym:

    Art. 139. § 1. Jeżeli strona, nie podając nowego adresu, zmienia miejsce
    zamieszkania lub nie przebywa pod wskazanym przez siebie adresem, pismo
    wysłane pod tym adresem uważa się za doręczone.

    Trudno powiedzieć czy ma to zastosowanie w twoim przypadku.

  • 5. Data: 2004-10-05 10:02:45
    Od: "Franek Kowalski" <f...@w...pl>

> [...]
    > wysłane pod tym adresem uważa się za doręczone.
    >
    > Trudno powiedzieć czy ma to zastosowanie w twoim przypadku.

    A skąd pochodzi ten Art 139???

    Franek

  • 6. Data: 2004-10-05 10:42:35
    Od: slawol <s...@o...pl>

    Franek Kowalski wyrzeźbił:

    > A skąd pochodzi ten Art 139???
    >
    > Franek

    USTAWA z dnia 6 czerwca 1997 r.
    Kodeks postępowania karnego.
    (Dz. U. Nr 89, poz. 555)

  • 7. Data: 2004-10-05 10:49:18
    Od: slawol <s...@o...pl>

    Franek Kowalski wyrzeźbił:

    > A skąd pochodzi ten Art 139???
    >
    > Franek
    USTAWA z dnia 6 czerwca 1997 r.
    Kodeks postępowania karnego.
    (Dz. U. Nr 89, poz. 555)

    W twoim przypadku zastosowanie będzie miał prawdopodobnie przepis

    http://www.prawo.psm.pl/?x=D2000_98_1071_1#D1R1

    Art.42 i dalsze

  • 8. Data: 2004-10-05 11:36:11
    Od: "Franek Kowalski" <f...@w...pl>

    > http://www.prawo.psm.pl/?x=D2000_98_1071_1#D1R1
    >
    > Art.42 i dalsze

    Wygląda na to, że powinni jeszcze uderzyć do pracy a tu nie będzie jak
    nieodebrać. :-(
    W każdym razie czekam na rozwój wypadków.

    Franek

  • 9. Data: 2004-10-05 14:11:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Slawol wrote:

    > Art. 225. 1. Kto bez usprawiedliwionej przyczyny:
    > 1) będąc żołnierzem rezerwy nie zgłasza się w określonym terminie i miejscu
    > na ćwiczenia wojskowe trwające do dwudziestu czterech godzin,

    O, jak rany... To jeszcze jakieś ćwiczenia dla rezerwistów robią?? Mam
    nadzieję, że tyulko takich, co mieli zasadniczą służbę, a nie takich, co
    ich 'z automatu' (studia) przenieśli do rezerwy...

  • 10. Data: 2004-10-06 12:31:03
    Od: "Franek Kowalski" <f...@w...pl>

    wiadomości news:cjua3a$mva$2@news2.ipartners.pl...

    > O, jak rany... To jeszcze jakieś ćwiczenia dla rezerwistów robią?? Mam
    > nadzieję, że tyulko takich, co mieli zasadniczą służbę, a nie takich, co
    > ich 'z automatu' (studia) przenieśli do rezerwy...

    dla takich co w SPRze byli.

    Fr