  • 11. Data: 2005-06-19 22:15:33
    Temat: Re: mieszkanie
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 19/06/2005 01:45, dan wrote :

    > Moze zostac sprzedane przy czym skutecznosc
    > zbycia zalezy od przyjecia w poczet czlonkow spoldzielni.

    Zdaje się, że już nie. Był w tej sprawie wyrok TK.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Do not choose for your wife any woman you would not choose as your

  • 12. Data: 2005-06-19 22:22:29
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 20/06/2005 00:15, Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote :

    > Zdaje się, że już nie. Był w tej sprawie wyrok TK.

    W rzeczy samej. Vide:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=related&
    id=WDU20040630591&type=6
    albo: http://42.pl/url/d0Y
    (Wyrok Trybunału Konstucyjnego)

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 13. Data: 2005-06-19 22:24:48
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 19/06/2005 16:14, dan wrote :

    > art 17(8) ust 1 i 3, art 17(11) w zw. z art. 7 ustawy o spoldzoelniach
    > mieszkaniowych.

    Przy czym art. 17(8) ust. 1 uchylony Wyrokiem TK z dnia 30 marca 2004
    roku (vide: http://42.pl/url/d0Y ). Zatem nie ma już możliwości utraty
    własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu mieszalnego w przypadku
    utraty członkostwa spółdzielni z innych przyczyn niż śmierć członka.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 14. Data: 2005-06-19 22:35:00
    Od: "dan" <j...@p...fm>

> [...]
    > własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu mieszalnego w przypadku
    > utraty członkostwa spółdzielni z innych przyczyn niż śmierć członka.

    Masz racje, przeoczylem ten wyrok.

    Dan

  • 15. Data: 2005-06-19 23:15:21
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

> [...]
    > własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu mieszalnego w przypadku
    > utraty członkostwa spółdzielni z innych przyczyn niż śmierć członka.

    no właśnie tak też wiedziałem, dlatego zadałem to pytanie.
    No to w takim razie co dalej z mieszkaniem i wykluczonym członkiem
    spółdzielni?

  • 16. Data: 2005-06-19 23:22:49
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 20/06/2005 01:15, witek wrote :

    > no właśnie tak też wiedziałem, dlatego zadałem to pytanie.
    > No to w takim razie co dalej z mieszkaniem i wykluczonym członkiem
    > spółdzielni?

    Nic. Mieszkanie (tj. spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    mieszkalnego) pozostaje jego.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 17. Data: 2005-06-19 23:25:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

    > Nic. Mieszkanie (tj. spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
    > mieszkalnego) pozostaje jego.

    czyli bycie lub nie członkiem spółdzielni niczego nie zmienia.

  • 18. Data: 2005-06-20 07:21:15
    Od: "Mertz" <p...@w...pl>

    Użytkownik "witek" napisał:
    > czyli bycie lub nie członkiem spółdzielni niczego nie zmienia.

    No nie tak do końca, bo może się okazać, że czynsz może być inaczej
    naliczany (czytaj: drożej).
    Tak mi powiedziała pani urzędniczka, kiedy kupiłem mieszkanko a po pierwszej
    wizycie w spółdzielni zadeklarowałem stanowczy brak zainteresowania
    zostaniem członkiem sp. za 300 zł. Za friko to co innego.
    Pani poinformowała mnie, że tam jakiś projekt podniesienia opłat nieczłonkom
    sp. jest w planie i ma być na zarządzie.
    Nie znam podstawy prawnej i czy tak w ogóle można. W końcu nieczłonek ponosi
    takie same koszty ekspl. remontowe i w na końcu pensję prezesa i całej
    sitwy.
    Ja tam się z nimi nie czaję tylko idę na ostro.
    Ogólnie spółdzielnie wszelkie są zbędne i to jest chory twór poprzedniego
    ustroju, kiedy to sie mieszkanie dostawało wpłacajac grosze. Oprócz TBS-ów
    nikt teraz niczego nie buduje a w sp. siedzą panie i zajmują się pierdułami
    a wokół biegają jacyś zniweieściali faceci.

    W chwili obecnej potrzebna jest jedynie sprawna administracja bez tej całej
    nadbudowy.

    Pozdrawiam
    -Mertz-

  • 19. Data: 2005-06-20 17:17:09
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 20/06/2005 01:25, witek wrote :

    > czyli bycie lub nie członkiem spółdzielni niczego nie zmienia.

    I tak i nie. Członkowie spółdzielni mają pewne większe uprawnienia, ale
    jeśli ktoś chce mieć tylko mieszkanie, to nie. Lukę prawną reguluje
    uchwalona niedawno ustawa podana przez "Pan Jan" w innym wątku na ten temat:
    http://orka.sejm.gov.pl/opinie.nsf/nazwa/2521_u/$fil
    e/2521_u.pdf

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 20. Data: 2005-06-22 14:31:33
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Moze zostac sprzedane przy czym skutecznosc
    > zbycia zalezy od przyjecia w poczet czlonkow spoldzielni.

    Już nie. Nie mam tego pod ręką, ale jakiś rok temu było orzeczenie (SN? TK?) i
    teraz już nie trzeba. W mojej Spółdzielni dużo "nowych" nie wstępuje do
    Spółdzielni, bo szkoda im pieniędzy na udziały i wpisowe. Paranoja.

    Pozdrawiam

    Czapla