  • 1. Data: 2005-06-18 10:51:02
    Temat: AC i brak ważnych badań samochodu
    Od: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>

    Witam,

    dopadla mnie nastepujaca sytuacja: moj samochod, pozyczony znajomemu i przez
    niego prowadzony, uczestniczyl w kolizji drogowej (samochod w trakcie
    zdarzenia byl w ruchu - jest to istotne). Wina znajomego jest bezsporna, ale
    samochod ma AC i z tego tytulu ubiegam sie o odszkodowanie w PZU. Jednak -
    niestety - kolizja miala miejsce trzy dni po utracie waznosci badan
    technicznych samochodu. Dodam, ze jest to samochod trzyletni i mial miec
    dopiero pierwsze badania techniczne; samochod ma ponadto bardzo maly
    przebieg (10.000 km) i jest (a raczel byl ...) w doskonalym stanie
    technicznym - potwierdzenia przegladow w ksiazce gwarancyjnej.
    Ubezpieczyciel odmawia wyplaty odszkodowania z polisy AC z powodu braku
    waznych badan - faktycznie jest taki zapis w ogolnych warunkach
    ubezpieczenia.

    I teraz pytanie: czy mam szanse ubiegac sie o wyplate przed
    sadem, uzasadniajac swoje stanowisko doskonalym stanem samochodu przed
    kolizja, potwierdzona wpisami w ksiazce gwarancyjnej i malym przebiegiem?
    Chce sie powolac na to, ze intencja zapisu w ogolnych warunkach
    ubezpieczenia AC (dotyczacego koniecznosci posiadania waznych badan
    technicznych) jest posiadanie przez pojazd pelnej sprawnosci technicznej, co
    moge wykazac wlasnie przy pomocy przegladow z ksiazki gwarancyjnej, a nie
    tylko formalne posiadanie waznego stempelka w dowodzie rejestracyjnym.

    Jak sadzicie, jest jakas szana na wygrana?
    Dzieki z gory za ewentualne (p)odpowiedzi, co z tym fantem robic dalej.

    Pozdrawiam
    Bart

    --
    uwaga na pulapke antyspamowa w adresie zwrotnym!

  • 2. Data: 2005-06-18 11:18:12
    Temat: Re: AC i brak ważnych badań samochodu
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "bartosz" <b...@w...wywal.pl> napisał w wiadomości

    > I teraz pytanie: czy mam szanse ubiegac sie o wyplate przed
    > sadem, uzasadniajac swoje stanowisko doskonalym stanem samochodu przed
    > kolizja, potwierdzona wpisami w ksiazce gwarancyjnej i malym przebiegiem?

    Żadnych. Jeśli tylko mogą ( a mogą, zgodnie z umową) nie wypłacić, to nie
    wypłacą. Warunek był prosty-ważne badanie techniczne-którego nie
    spełniłeś.Stan techniczny w tym przypadku nie ma zadnego znaczenia. Powiem
    więcej-właściciel rzęcha z ważnym (lipnym) przegladem dostanie odszkodowanie
    z AC a właściciel super bryki (np.RR) bez pieczątki w dowodzie nie dostanie.
    Taka umowa.

    --
    Pozdr
    Leszek

    Masz prawo do odmowy odpowiedzi na ten post. Jeśli z prawa tego nie
    skorzystasz, wszystko co napiszesz może być użyte przeciwko Tobie.

  • 3. Data: 2005-06-18 11:34:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bartosz wrote:

    > Ubezpieczyciel odmawia wyplaty odszkodowania z polisy AC z powodu braku
    > waznych badan - faktycznie jest taki zapis w ogolnych warunkach
    > ubezpieczenia.

    No to "po ptokach".

    [ciach]

    > Jak sadzicie, jest jakas szana na wygrana?

    Tylko, jeśli masz jakieś 'duże plecy' w ubezpiecalni ;->

    > Dzieki z gory za ewentualne (p)odpowiedzi, co z tym fantem robic dalej.

    Możesz tylko wyciągnąć wnioski na przyszłość.

  • 4. Data: 2005-06-18 16:47:33
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Jak sadzicie, jest jakas szana na wygrana?
    > Dzieki z gory za ewentualne (p)odpowiedzi, co z tym fantem robic dalej.

    Nie masz zadnej szansy z ubezpieczycielem, ale masz szanse z znajomym,
    musisz jednak pozwac go do sądu w normalnym postępowaniu cywilnym. W
    sumie jesli znajomy dostal mandat, czyli podpisal przyznanie sie do winy
    to taki proces to formalnosc. Tym niemniej jednak meandry polskiego
    prawa powodują, ze mozna na wyrok poczekac, wiec prosciej bedzie jesli
    naklonisz znajomego do pokrycia szkody ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2005-06-18 16:57:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

    > Nie masz zadnej szansy z ubezpieczycielem, ale masz szanse z znajomym,
    > musisz jednak pozwac go do sądu w normalnym postępowaniu cywilnym. W
    > sumie jesli znajomy dostal mandat, czyli podpisal przyznanie sie do winy

    A, słuszna uwaga - co mi przypomina, że może znajomy miał OC ogólne?
    Mało kto to ma, ale może przypadkiem... I wtedy powinno pokryć (zapewne
    baaaaaaaaaardzo niechętnie - i o ile jakiegoś haczyka w umowie na takie
    ogólne OC od osoby nie ma...)

  • 6. Data: 2005-06-18 17:56:03
    Od: "bartosz" <b...@w...wywal.pl>

    Na szczescie ze znajomym nie ma problemu - juz zaplacil 600 zl (na podstawie
    ogledzin w dwoch warsztatach naprawa ma kosztowac 1600 -1800 zl), a reszte
    ma splacic w trzech ratach. Mandat oczywiscie dostal, tak ze od strony
    formalnej wszystko jest OK.

> [...]
    > kto to ma, ale może przypadkiem... I wtedy powinno pokryć (zapewne
    > baaaaaaaaaardzo niechętnie - i o ile jakiegoś haczyka w umowie na takie

    nie, nie ma. Tak z ciekawosci - mozesz napisac cos wiecej o tym
    ubezpieczeniu?

    Bart

  • 7. Data: 2005-06-18 18:48:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bartosz wrote:

    > nie, nie ma. Tak z ciekawosci - mozesz napisac cos wiecej o tym
    > ubezpieczeniu?

    Spytaj jakiegoś agenta ubezpieczeniowego.

  • 8. Data: 2005-06-18 19:22:49
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Sat, 18 Jun 2005 12:51:02 +0200, na pl.soc.prawo, bartosz napisał(a):

> [...]

    > Ubezpieczyciel odmawia wyplaty odszkodowania z polisy AC z powodu braku
    > waznych badan - faktycznie jest taki zapis w ogolnych warunkach

    Ubezpieczyciel czasami zadaje pytanie : czy tylko sam pan jeździ tym
    samochodem czy jescze ktoś ? - często na to pytanie mało kto zwraca uwagę
    to też może być powodem odmowy wypłacenia odszkodowania, a napewno brak
    badania technicznego więc szkoda czasu na walki z ubezpieczycielem.
    JanuszHr

  • 9. Data: 2005-06-18 20:36:25
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    > ogledzin w dwoch warsztatach naprawa ma kosztowac 1600 -1800 zl), a reszte
    > ma splacic w trzech ratach. Mandat oczywiscie dostal, tak ze od strony

    Idź w tym kierunku. 3 lata odsiadki;))

  • 10. Data: 2005-06-20 11:45:08
    Od: Marek mszyma Szymański <no.spam.mszyma@nos_pam.gazeta.pl>

    Witam,

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > No to "po ptokach".
    Ale ja zwykle - bywają wyjątki.
    Istnieje (w PZU) nakaz zgłoszenia szkody w 7 dni
    od zaistnienia/dowiedzenia się o fakcie.

    Ja w październiku zgłosiłem pękniętą szybę i reflektor
    uszkodzone wiosną.

    Odmowa - przekroczenie czasu.

    Odwołania z argumentacją: Nie chciałem robić kłopotu,
    pęknięcia są takie "malutkie" (faktycznie).
    Nigdy bym do was po kase nie przyszedł
    gdyby Policjant nie zatrzymał (za te pęknięcia) Dowodu Rejestracyjnego
    (zresztą w tydzień p przeglądzie).

    Odmowa...

    Odwołanie...

    A po 3 (trzecim) odwołaniu do jakiejś wyższej instancji
    (ale wewnąterz PZU - nie w sądzie) - przyznajemy odszkodowanie.

    Czasem są w stanie wziąć pod uwagę brak związku przyczynowego
    między ich wymogami a zaistniałą sytuacją.
    --
    Pozdrawiam,
    Marek mszyma Szymański, Gdynia