  • 11. Data: 2010-08-30 16:33:29
    Temat: Re: meldunek a umowa o pracę
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> writes:

    > A ja polecam dwie rzeczy:
    > - czytanie ze zrozumieniem;

    Nawzajem.

    > - kodeks pracy, a wszczególności art. 22^1 §1 pkt 4.

    A ja polecam paragraf 4 tego samego artykulu.

    Ustawa o ewidencji ludnosci explicite naklada na pracodawce obowiazek
    sprawdzenia, czy podejmujacy prace dopelnil obowiazku meldunkowego i
    obowiazek ten jest zgodny z kodeksem pracy.

    > Odpowiadając na pytanie: posiadanie zameldowania nie jest warunkiem
    > koniecznym do zawarcia umowy o pracę.

    Pytanie, na ktore odpowiadalem, brzmialo "od kiedy podaje sie adres
    zameldowania".

> [...]
    > prowadzenia akt osobowych pracownika. (Dz. U. z dnia 1 czerwca 1996 r.
    > nr 62 poz. 286 ze zmianami) podaje w załączniku nr 1 pomocniczy wzór
    > kwestionariusza osobowego. A tam jest osobno adres zameldowania i
    > adres do korespondencji, jako dwie różne pozycje.
    > Co prawda jest to tylko wzór pomocniczy, zatem można się spierać czy
    > jest obowiązujący; jest tam także pozycja telefon - a przecież jego
    > posiadanie nie jest obowiązkowe.
    > No i rozporządzenie jest aktem wykonawczym, aktem niższej rangi niż
    > ustawa (tu: KP), może więc działać uszczegóławiająco, ale nie

    A co ma do rzeczy wzor kwestionariusza? Zaklad pracy ma obowiazek
    sprawdzic dopelnienie obowiazku meldunkowego i nawet brak adresu
    zameldowania w kwestionariuszu z tego obowiazku go nie zwolni.

    MJ

  • 12. Data: 2010-08-30 17:07:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:kjzfwxwqcva.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> pisze:

    > Nawzajem.
    Niepotrzebnie. W odróznieniu od ciebie daję sobie z tym radę bez kłopotów.

> [...]
    > sprawdzenia, czy podejmujacy prace dopelnil obowiazku meldunkowego i
    > obowiazek ten jest zgodny z kodeksem pracy.
    Chodzi ci o art. 31.
    Pomijając kwestię możliwości sprawdzenia przez potencjalnego pracodawcę
    dopełnienia obowiązku meldunkowego, pozostaje całkiem legalne nie podleganie
    temu obowiązkowi.
    Ale to i tak nie szkodzi. Nadal nie rozumiesz czytanego tekstu - pytanie
    było o to, czy trzeba mieć meldunek aby podpisać umowę o pracę. Nie, nie
    trzeba.

    > Pytanie, na ktore odpowiadalem, brzmialo "od kiedy podaje sie adres
    > zameldowania".
    I w kontekście pytania zasadniczego odpowiedziałeś przynajmniej
    nieprecyzyjnie.
    Zresztą obowiązek sprawdzenia przez pracodawcę dopełnienia obowiązku
    meldunkowego przez kandydata do pracy nie oznacza prawa do uzależnienia
    podpisania umowy od podania adresu zameldowania.

    > Zaklad pracy ma obowiazek
    > sprawdzic dopelnienie obowiazku meldunkowego
    Jeszcze raz powtarzam - to nie oznacza, że pracodawca ma prawo żądania jego
    podania od kandydata.
    Niech sobie sprawdza inaczej (ma imię, nazwisko, datę urodzenia, PESEL,
    imiona rodziców).
    Jeśli jeszcze nie rozumiesz to chętnie podam ci przykład podobnego
    mechanizmu, również dotyczącego prawa pracy.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2010-08-30 20:05:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "P.apa5.merf" <k...@i...pl> wrote
    > nigdzie, ona nie mieszka tylko przebywa czasowo w polsce, a z tego co wiem
    > to obowiązek meldunku jest wymagany w przypadku przebywania ponad 3
    > miesiące, coś się obecnie pozmieniało?

    Nie, nie pozmieniało, zawsze tak było: są meldunki stałe i czasowe, w tym
    poniżej 3 miesięcy. To co napisałeś, nie jest prawdą.

  • 14. Data: 2010-08-31 10:39:27
    Od: <s...@a...pl>

    > Więc łamie obowiązujące prawo.

    Uważasz, że litewski pracownik, którego zatrudnia mój znajomy, łamie prawo? Nie
    jest zameldowany w PL. Do pracy dojeżdża codziennie z domu.

  • 15. Data: 2010-08-31 13:05:08
    Od: "Papo5murpfs" <h...@w...pl>

    Órzytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał:

    > Nie, nie pozmieniało, zawsze tak było: są meldunki stałe i czasowe, w tym
    > poniżej 3 miesięcy. To co napisałeś, nie jest prawdą.

    co konkretnie nie jest prawdą?:O)
    z czasuf kiedy się meldowałem pamiętam że urzędy trąbiły o obowiazku pobytu
    powyżej 3miesiace, a jak jest teraz?:O)

    p.s. i nic mi nie wiadomo o obowiązku miaszkania:O)

  • 16. Data: 2010-08-31 13:05:11
    Od: "Papo5murpfs" <h...@w...pl>

    Órzytkownik "malgosia" napisał:
    > not niech pójdzie i zamelduje sie.
    > Pozatym do umowy wpisuje adres ZAMIESZKANIA (dla uS np)

    nie ma czegoś takiego jak "adres zamieszkania" !:O)
    w KC jest miejsce zamieszkania, czyli miasto/miejscowość przebywania!:O)

  • 17. Data: 2010-08-31 18:58:13
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Papo5murpfs" <h...@w...pl> wrote
    > co konkretnie nie jest prawdą?:O)

    ...że poniżej 3 m-cy nie ma obowiązku meldunkowego.

  • 18. Data: 2010-09-01 20:34:07
    Od: "Papo5murpfs" <a...@i...pl>

    > ...że poniżej 3 m-cy nie ma obowiązku meldunkowego.

    więc ośfieć co ile tszeba się meldować, co godzinę czy jak?:O)

  • 19. Data: 2010-09-02 06:37:32
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > więc ośfieć co ile tszeba się meldować, co godzinę czy jak?:O)
    Zależy od sytuacji. Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

  • 20. Data: 2010-09-06 15:44:16
    Od: "Papo5murpfs" <k...@i...pl>

    > Zależy od sytuacji. Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

    czyli co, tszeba maszerować do urzendu po każdych tszech dniach pobytu, oraz
    24 godziny wcześniej pszed wyjazdem wakacyjnym?:O)

    na szczęście mało kto pszebywa pod jednym adresem 3 dni, normalnie to
    8godzin śpisz pod jednym adresem, potem idziesz na 8godzin pod inny adres,
    potem na 8 godzin pod nowe i zupełnie inne adresy, i tak w kułko:O)