    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: meldunek a umowa o pracę
    Date: Mon, 30 Aug 2010 18:33:29 +0200

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> writes:

    > A ja polecam dwie rzeczy:
    > - czytanie ze zrozumieniem;

    Nawzajem.

    > - kodeks pracy, a wszczególności art. 22^1 §1 pkt 4.

    A ja polecam paragraf 4 tego samego artykulu.

    Ustawa o ewidencji ludnosci explicite naklada na pracodawce obowiazek
    sprawdzenia, czy podejmujacy prace dopelnil obowiazku meldunkowego i
    obowiazek ten jest zgodny z kodeksem pracy.

    > Odpowiadając na pytanie: posiadanie zameldowania nie jest warunkiem
    > koniecznym do zawarcia umowy o pracę.

    Pytanie, na ktore odpowiadalem, brzmialo "od kiedy podaje sie adres
    zameldowania".

> [...]
    > prowadzenia akt osobowych pracownika. (Dz. U. z dnia 1 czerwca 1996 r.
    > nr 62 poz. 286 ze zmianami) podaje w załączniku nr 1 pomocniczy wzór
    > kwestionariusza osobowego. A tam jest osobno adres zameldowania i
    > adres do korespondencji, jako dwie różne pozycje.
    > Co prawda jest to tylko wzór pomocniczy, zatem można się spierać czy
    > jest obowiązujący; jest tam także pozycja telefon - a przecież jego
    > posiadanie nie jest obowiązkowe.
    > No i rozporządzenie jest aktem wykonawczym, aktem niższej rangi niż
    > ustawa (tu: KP), może więc działać uszczegóławiająco, ale nie

    A co ma do rzeczy wzor kwestionariusza? Zaklad pracy ma obowiazek
    sprawdzic dopelnienie obowiazku meldunkowego i nawet brak adresu
    zameldowania w kwestionariuszu z tego obowiazku go nie zwolni.

    MJ