  • 1. Data: 2004-06-18 13:57:56
    Temat: Mandat drogowy - przedawnienie
    Od: "Maciej Wegorkiewicz" <w...@i...pl>

    Hej,

    Przyszedl smutny Pan ktory chce abym zaplacil zalegly mandat ktory dostalem w
    pazdzierniku 2001, to jest prawie 3 lata temu. Ja myslalem ze mi go odtracili
    ze zwrotu podatku bo tak mieli robic. To jeszcze musze sprawdzic.
    Ale kiedys slyszalem ze mandaty sie przedawniaja po 2 latach, czy w tym
    wypadku tak nie jest? Czy podjecie egzekucji ma wplyw na czas przedawnienia?

    Maciek
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2004-06-18 16:38:24
    Temat: Re: Mandat drogowy - przedawnienie
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej Wegorkiewicz" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale kiedys slyszalem ze mandaty sie przedawniaja po 2 latach, czy w tym
    > wypadku tak nie jest? Czy podjecie egzekucji ma wplyw na czas

    Nie pamiętam dokładnie, ale też mi się wydaje że 2 lata jest okres
    przedawnienia. Jesli faktycznie tak jest to niczego nie płacisz bo to jest
    ich problem iż w należytym czasie nie wyegzekwowali skutecznie zapłaty.
    możesz podnieść zarzut przedawnienia w sprzeciwie i już.

    pozdr.
    b.

  • 3. Data: 2004-06-19 12:26:30
    Od: "Teqnix" <x...@k...org>

    proste ze dopiero po 3 latach, po dwoch tu sie przedawnia karalnosc
    wykroczenia (jak sad wszczal postepowanie) a jak masz mandat to juz jest
    prawomocny wiec wykonanie kary dopiero po 3 latach...

  • 4. Data: 2004-06-19 19:17:40
    Od: "Sylwek" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Teqnix" <x...@k...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykroczenia (jak sad wszczal postepowanie) a jak masz mandat to juz jest
    > prawomocny wiec wykonanie kary dopiero po 3 latach...

    2 lata przedawnia się mandat wystawiony na podstawie kodeksu karnego
    skarbowego. 3 lata jeżeli jest za wykroczenie drogowe.