    From: p...@N...mat.uni.torun.pl (Jarek Pytlinski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: mandat i straz miejska
    Date: 22 Jan 2002 21:47:34 GMT

    Witam,
    To moj pierwszy post na ta grupe, wiec wybaczcie jezeli NTG :)

    Dzis spotkalo mnie niemile zdarzenie i chcialbym zapytac prawniko o porade.
    Rzecz miala miejsce wieczorem ok. 21, na starowce w Toruniu. Jechalem
    samochodem razem z pasazerka i skrecilem wbrew zakazowi w prawo aby dojechac
    szybciej na parking (ta droga jakies 20 m). Po drodze zaczepil mnie Straznik
    Miejski (bylo dwoch). Powiedzialem, ze jade tedy, zeby zabrac babcie i
    dziadka (zeby nie musili daleko isc). Stwierdzil, ze skoro tak, to prosze tu
    zaparkowac. Co tez uczynilem - poszlismy.

    Wrocilem za 5 minut przestawic auto. Stal jeden ze straznikow i tym razem
    policjant. Poprosili o dokumenty (samochod stal zaparkowany wsrod innych
    aut), wiec podalem. Sprawdzili itp. Straznik powiedzial, ze ta historyjka z
    babcia i dziadkiem wydaje mu sie wymyslona, ze przyznaje mi mandat w
    wysokosci 100 zl. Mam prawo odmowic. Z prawa tego skorzystalem - i sie
    rozeszlismy. Nic nie podpisywalem (on zapisal sobie w notesie moje dane).
    Powiedzial, ze sprawe w takim razie kieruje do sadu.

    I teraz pytania :
    czy ma prawo wystawic mi mandat ?
    czy mam szanse wylgac sie od mandatu - zeznajac (poniekad nieprawde), ze na
    parking (gdzie dostalem mandat) dojechalem inna droga (nie lamiac zakazu) ?
    czy bez mojego podpisu sprawa nie traci przypadkiem na waznosci ?
    czy sad rozpatruje sprawy o takie niskie kwoty ?

    Bede wdzieczny za porade prawna :-))

    pozdrawiam
    --
    Jarek 'pyciu' Pytlinski