  • 1. Data: 2010-02-25 09:13:38
    Temat: Zmiana planów zagospodarowania a kupione mieszkanie
    Od: "A" <a...@o...pl>

    Witam,

    czy ktoś wie może czy można coś zrobić w następującej sytuacji:
    Mieszkanie kupione w 2008 roku, gotowe do odbioru, pierwszy etap inwestycji.
    W planach jest jeszcze drugi etap i do aktu notarialnego jest załączony ten
    plan.

    Po dwóch latach plan ulega zmianie, bloki są większe i wyższe (miały być 4 a
    będą 7-piętrowe).
    Czy w związku z tym właściciele którzy już kupili mieszkania mogą jakoś
    zaprotestować?
    Czy jest szansa na wygranie takiej sprawy?

    Zgóry dziękuję za odpowiedź.

    A.

  • 2. Data: 2010-02-25 10:19:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    A pisze:
> [...]
    > W planach jest jeszcze drugi etap i do aktu notarialnego jest załączony ten

    "Ten" czyli jaki? Projekt inwestora? Miejscowy plan zagospodarowania
    przestrzennego? Piszesz ciut mętnie...

    > Po dwóch latach plan ulega zmianie, bloki są większe i wyższe (miały być 4 a
    > będą 7-piętrowe).

    Te już wybudowane?

    > Czy w związku z tym właściciele którzy już kupili mieszkania mogą jakoś
    > zaprotestować?

    A co było w umowach?

  • 3. Data: 2010-02-25 11:30:36
    Od: a...@o...pl

    > "Ten" czyli jaki? Projekt inwestora? Miejscowy plan zagospodarowania
    > przestrzennego? Piszesz ciut mętnie...

    > Te już wybudowane?

    > A co było w umowach?

    Witam,

    mnie sie wydawalo ze dosc jasno pisze ale moze sie myle ;-)

    Tak jak napisalam plan dotyczyl drugiego etapu osiedla. Plan "zagospodarowania"
    terenu został dostarczony przez dewelopera (czyli jest to pewnie projekt
    inwestora) i załączony do dokumentacji w akcie notarialnym.
    W "umowach", czyli akcie notarialnym jest informacja że kupujemy mieszkanie tu
    i tu na osiedlu na którym będą budowane jeszcze bloki + plan z dokładną mapą.
    Dla ścisłości dodam, że mieszkanie było kupowane gotowe w 7-pietrowym bloku,
    obok którego miały stanąć 4-piętrowe bloki. Teraz okazuje się że te bloki będą
    troche inaczej poustawiane, no i przy okazji nieco wyższe.

    Czy w tej sytuacji obecni mieszkańcy mają coś do powiedzenia?

  • 4. Data: 2010-02-25 12:26:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    a...@o...pl pisze:

    > Tak jak napisalam plan dotyczyl drugiego etapu osiedla. Plan "zagospodarowania"
    > terenu został dostarczony przez dewelopera (czyli jest to pewnie projekt
    > inwestora) i załączony do dokumentacji w akcie notarialnym.

    Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego to dokument z gminy - co
    i gdzie może być wybudowane. Też jest załączany do projektu.

    Ale chyba faktycznie masz na myśli projekt inwestora.

> [...]
    > troche inaczej poustawiane, no i przy okazji nieco wyższe.
    >
    > Czy w tej sytuacji obecni mieszkańcy mają coś do powiedzenia?

    A czy w umowie były jakieś gwarancje na rodzaj zabudowy w okolicy?