  • 1. Data: 2010-02-25 15:24:25
    Temat: rozwód a podział majątku (mieszkania)
    Od: <d...@i...pl>

    Było sobie małżeństwo. W czasie trwania małżeństwa, czyli za wspólną kaskę
    kupili mieszkanie.
    Okazuje się jednak, że w Akcie Notarialnym wpisany jest tylko jeden
    małżonek - choć kredyt na tę nieruchomość dotyczy obojga.
    Dlazego tak nie wiem, chyba nie chcą się przyznać.
    Czy brak wpisu w AN automatycznie pozbawia jednego z małżonków 50% udziałów
    w dzielonym majątku?

    --
    pozdrawiam
    dr_indy

  • 2. Data: 2010-02-25 15:31:57
    Temat: Re: rozwód a podział majątku (mieszkania)
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jak kupiliscie w trakcie malzenstwa to jest to majatek wspolny, niezaleznie
    od tego kto jest wpisany jako wlasciciel.
    to co kupiliscie na siebie PRZED zawarciem zwiazku - jest dalej wasze i nie
    dolicza sie do puli do rozszarpania
    Wyjatek: gdybyscie mieli rozdzielnosc majątkową ustanowioną to wtedy wazne
    jest na kogo jest akt.
    powodzenia.

  • 3. Data: 2010-02-25 15:38:47
    Od: kam <...@...pl>

    W dniu 2010-02-25 16:24, d...@i...pl pisze:
> [...]
    > Dlazego tak nie wiem, chyba nie chcą się przyznać.
    > Czy brak wpisu w AN automatycznie pozbawia jednego z małżonków 50% udziałów

    nie

    KG

  • 4. Data: 2010-02-26 09:30:12
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Michał Gut rzecze:

    > jak kupiliscie w trakcie malzenstwa to jest to majatek wspolny,
    > niezaleznie od tego kto jest wpisany jako wlasciciel.

    Nieprawda. Polecam lekturę KRiO, w szczególności Art. 33

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 5. Data: 2010-02-27 00:08:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Feb 2010, d...@i...pl wrote:

> [...]
    > Dlazego tak nie wiem, chyba nie chcą się przyznać.
    > Czy brak wpisu w AN automatycznie pozbawia jednego z małżonków 50% udziałów

    IMVHO trzeba wydzielić dwa pytania, które mogą się pomylić.
    To które zadałeś i to które być może chciałeś zadac ;)

    Pozwolę sobie na abstrahowanie od przypadku małżeństwa, czysto celem
    wskazania czegoś co może się zdarzyć.
    Otóż "czyja ziemia tego budynek".
    Ale nawet jakby ten budynek był czyjś, bo grunt był jego, to ten kto
    "włożył" pieniądze w budowę ma prawo do zwrotu nakładów.

    "50% udziału w dzielonym majątku" może oznaczać "pół udziału w domie",
    ale również "zero udziału w domie i prawo do żądania zwrotu połowy
    wartości domu w pieniądzu".

    pzdr, Gotfryd