  • 21. Data: 2009-01-17 22:35:29
    Temat: Re: linki do plików na forum - niezgodne z prawem ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał
    w wiadomości news:gktlfh$6cn$1@inews.gazeta.pl...
    > w takim razie na jakiej podstawie działają popularne wyszukiwarki ?
    > Przecież są tak obrazki podlinkowane że są wyświetlane, a sprawcą jest
    > robot.
    > Co prawda zauważyłem (chyba kiedyś tego nie było), że obok jest
    > informacja: "Obraz może być objęty prawami autorskimi.
    > Poniżej znajduje się obraz w kontekście wyświetlanym na stronie:
    > http://...."

    Powszechnie wiadomo, że jak sobie nie życzysz, by przeglądarka grafikę (czy
    coś innego) podlinkowała, to dokonujesz odpowiedniego wpisu na serwerze.
    Skoro go nie ma, to zakładać należy, ze nie sprzeciwiasz się. I chyba tak
    to mniej więcej działa.

  • 22. Data: 2009-01-18 00:05:00
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 23:35:29 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > Skoro go nie ma, to zakładać należy, ze nie sprzeciwiasz się. I chyba tak

    racja, nie przyszło mi do głowy... pliki robots.txt lub
    w nagłówkach meta robots noindex.
    i wtedy roboty omijają.

    ale mało kto to robi, bo zdecydowanej większości zalezy na tym, aby ich
    foty czy treści były wynajdywalne, więc nawet sami usilnie zapraszają
    roboty na swoje www, a robot sobie przychodzi kiedy mu się chce...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Taxi w Warszawie: http://grupy.3mam.net/taxi/

  • 23. Data: 2009-01-18 03:56:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 17.01.2009 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > Skoro go nie ma, to zakładać należy, ze nie sprzeciwiasz się. I chyba tak

    Tylko to się kłóci z zasadą, że utwór podlega ochronie w momencie
    ustanowienia bez żadnych formalnych i innych zabiegów z naszej strony.
    Google miał parę lat temu jakieś nieprzyjemności prawne z tym związane...

    Intellectual Property, Search Engines, and the Law.
    http://tinyurl.com/8rb3e9

    Nie wiem prawdę mówiąc na jakim gruncie jest to w Polsce akceptowane
    (pewnie jakieś naciągnięcie użytku dozwolonego).

    Tu jest jak w US:
    http://tinyurl.com/89m5hb

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2009-09-04 21:00:28
    Od: "matusm" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Niepoprawny" <n...@n...net> napisał w wiadomości
    > [ciach]
    >
    > Podawanie linkow w internecie jest niezgodne z prawem i grozi za to kara
    > pozbawienia wolnosci.
    >
    > Pozdrawiam

    dobrze ze nie kara smierci ????

    ich polityką." --Czeslaw Kiszczak,luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa
    MSW -
    Pozdrowienia
    matusm