  • 1. Data: 2009-01-15 14:27:21
    Temat: linki do plików na forum - niezgodne z prawem ?
    Od: mosh <m...@w...pl>

    wiatm
    dostałem dziś takiego maila:

    "
    Witam,

    Otrzymaliśmy informację, że na Państwa serwerze znajduje się forum,
    poprzez które rozpowszechniane sa linki do plików chronionych prawem
    autorskim:

    [tu linki do tematów z forum]

    Bardzo proszę ustosunkować się do tej informacji.

    "

    Z tego co wiem to umieszczanie linków chyba nie łamie prawa ?
    hostowanie ich tak!
    mylę się ?

    Jak mam rację to powinienem dodać jakąś informację na forum ?
    w stopce jakieś info, że pliki można ściągać tylko jak ma się oryginalną
    wersję jako kopię zapasową, albo coś takiego ?

    pozdrawiam i proszę o pomoc

  • 2. Data: 2009-01-15 14:30:35
    Temat: Re: linki do plików na forum - niezgodne z prawem ?
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "mosh" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > "
    >
    > Z tego co wiem to umieszczanie linków chyba nie łamie prawa ?

    mylisz sie, jezeli na podstawie opisu mozna przypuszczac ze sa chronione to
    conajmniej
    pomagasz (pomocnictwo) w rozpowszechnianiu ich, moze tez dojsc podzegania do
    uzyskania
    (przy grach, jezeli jakos zachecasz w opisie).

    --
    http://Wspolna-Flaszka.PL - nasza-klasa dla żuli
    http://zabijacz-czasu.niesfornazyta.pl - forum ogólnotematyczne bez

  • 3. Data: 2009-01-15 14:32:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    mosh pisze:

    > Z tego co wiem to umieszczanie linków chyba nie łamie prawa ?
    > hostowanie ich tak!
    > mylę się ?

    Art. 18 §3 kk
    "Odpowiada za pomocnictwo, kto *w zamiarze, aby inna osoba dokonała
    czynu zabronionego*, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w
    szczególności dostarczając narzędzie, środek przewozu, *udzielając rady
    lub informacji*; odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu,
    szczególnemu obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu
    zabronionego swoim zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie"

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 4. Data: 2009-01-15 14:37:47
    Od: Paweł <b...@m...com>

> [...]
    > szczególnemu obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu
    > zabronionego swoim zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie"

    Na przykład sprzedawca noży:)

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 5. Data: 2009-01-15 14:41:44
    Od: mosh <m...@w...pl>

    Paweł pisze:
    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na przykład sprzedawca noży:)

    i jeszcze mówi ze najlepsze, nierdzewne i przetną wszystko :)

    widzę, że pozostaje mi zmiana serwera

    pozdrawiam i dzięki za opinie

  • 6. Data: 2009-01-15 15:00:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Na przykład sprzedawca noży:)

    A czy sprzedawca noży sprzedaje go w celu spowodowania wbicia komuś przez
    nabywcę tego noża?

  • 7. Data: 2009-01-15 15:02:23
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na przykład sprzedawca noży:)

    jezeli nabywca mowil by w jakim celu kupuje to tak

  • 8. Data: 2009-01-15 15:07:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > w stopce jakieś info, że pliki można ściągać tylko jak ma się oryginalną
    > wersję jako kopię zapasową, albo coś takiego ?

    To zależy jak to jest podlinkowane. jeśli to jest po prostu adres, to moim
    zdaniem nie narusza niczyich praw i w takim duchu bym zainteresowanemu
    odpisał. Jeśli podlinkowanie jest w taki sposób, ze przykładowo chroniona
    prawnie grafika jest wprost wyświet;lana, to faktycznie dochodzi do
    naruszenia prawa. Z tym, że prawo narusza sprawca, a nie właściciel
    serwera. W takiej sytuacji podaj zainteresowanemu posiadane przez Ciebie
    dane dotyczące sprawcy (z logów czas oraz IP) i poinformuj go, że swoich
    racji może oczywiście dochodzić w procesie cywilnym czy karnym ze sprawcą.
    Wyjaśnij mu również, że administrator serwera nie jest osobą powołaną do
    ustalania, kto ma prawa autorskie do publikowanego dzieła i niech sobie to
    we własnym zakresie uzgodnią. Jak Ty dostaniesz wiarygodną informację, że
    naruszono prawo, to ewentualnie możesz zakwestionowany materiał usunąć.
    Mail od jakiegoś użytkownika nie jest wiarygodną informacją o naruszeniu
    jego praw.

  • 9. Data: 2009-01-15 15:11:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 15.01.2009 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:
    > Art. 18 §3 kk
    > "Odpowiada za pomocnictwo, kto *w zamiarze, aby inna osoba dokonała
    > czynu zabronionego*, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w

    I gdzie taki zamiar u administratora forum?

    > szczególności dostarczając narzędzie, środek przewozu, *udzielając rady
    > lub informacji*; odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu,

    A gdzie udzielenie tej rady?

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2009-01-15 17:07:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Paweł pisze:

    > Na przykład sprzedawca noży:)

    Też. I dla mnie wcale nie jest to dziwne. Zdziwienie świadczy tylko o
    waszym braku myślenia.