  • 1. Data: 2005-07-21 04:34:25
    Temat: lincz we Włodowie
    Od: yabby <y...@p...gazeta.pl>

    Troszke sie dziwie.
    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34474,2815050.ht
    ml. Sprawa glosna na
    cala Polske , a na grupie cicho sza. Co tym sadzicie ? Jak widzicie ich
    szanse i jak oceniacie ? Wplaca ktos na konto Komitetu Splecznego ? Ja
    wplacilem.

    pozdrawiam YaBBy

  • 2. Data: 2005-07-21 04:49:53
    Temat: Re: lincz we Włodowie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    yabby wrote:
> [...]
    > cala Polske , a na grupie cicho sza. Co tym sadzicie ? Jak widzicie ich
    > szanse i jak oceniacie ? Wplaca ktos na konto Komitetu Splecznego ? Ja

    Gdyby to ode mnie zależało i opisywane okoliczności byłyby rzeczywiste,
    uznałbym to za obronę konieczną i dorzucił chwilową niepoczytalność.

    Bandyta na wolności, służby, które przecież z naszych podatków powinny
    się nim zająć, siedzą i dłubią w nosie... Jedno z dwojga: albo podatki i
    prawo (działające), albo brak podatków i samosądy.

    Jak w RP się sytuacja nie poprawi, to w końcu więcej ludzi dojdzie do
    wniosku "Po cholerę my te podatki płacimy i prawa przestrzegamy, skoro i
    tak g*.*no z tego mamy - prawo nie chroni nas, tylko bandytów i
    aferzystów, podatki są przepuszczane na afery, zabawę w okupanta oraz
    luksusowe życie kacyków..." i będzie nieprzyjemnie.

    Bo co to za państwo, co trzymającego cała okolicę w strachu degenerata
    ignoruje, a za to urządza spektakularne polowania na np. spokojnie
    pijących piwo w parku. Co to za państwo, które przeputało miliardy na
    złomiaste F-16, luksusowe limuzyny dla kacyków oraz zgrywanie mocarstwa
    w Iraku, a nie ma pieniędzy na leczenie własnych obywateli.

    I proszę bez tych idiotycznych sloganów "nie pytaj, państwo może zrobić
    dla ciebie..." i innych 'patriotycznych' bzdur, bo to państwo powinno
    być dla obywateli, a nie odwrotnie.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-07-21 08:43:39
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    Zgadzam się z przedmówcą w 100%

  • 4. Data: 2005-07-21 10:44:22
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    yabby napisał(a):
> [...]
    ml. Sprawa glosna na
    > cala Polske , a na grupie cicho sza. Co tym sadzicie ? Jak widzicie ich

    IMHO jak będzie głośno o tym, to dostaną nieduże wyroki bezwzględnego
    więzienia, jak będzie cicho to zawiasy.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 5. Data: 2005-07-21 10:50:45
    Od: Dzejes <h...@h...pl>

    Dnia pieknego Thu, 21 Jul 2005 06:34:25 +0200, yabby po napisaniu
    ponizszych slow zapadl(a) na ciezka chorobe przenoszona droga kropelkowa:

> [...]
    > cala Polske , a na grupie cicho sza. Co tym sadzicie ? Jak widzicie ich
    > szanse i jak oceniacie ? Wplaca ktos na konto Komitetu Splecznego ? Ja

    Szanse na co?
    Na odpowiadanie za pobicie ze skutkiem...?
    Calkiem spore, choc opis zmiazdzonej glowy nie jest faktem przemawiajacym
    za. Jesli Prokuratura ustali prawdopodobny przebieg wypadkow, wowczas
    mozliwe jest, ze czesc z nich bedzie odpowiadala za pobicie.
    Na uniewinnienie?
    Praktycznie zerowe.

    --
    Nieh rzyje praca na odległoźć

  • 6. Data: 2005-07-21 10:52:04
    Od: Dzejes <h...@h...pl>

    Dnia pieknego Thu, 21 Jul 2005 12:44:22 +0200, Beniamin po napisaniu
    ponizszych slow zapadl(a) na ciezka chorobe przenoszona droga kropelkowa:

    > IMHO jak będzie głośno o tym, to dostaną nieduże wyroki bezwzględnego
    > więzienia, jak będzie cicho to zawiasy.

    Przedstaw sytuacje, w ktorej "dostana zawiasy".

    --
    Nieh rzyje praca na odległoźć

  • 7. Data: 2005-07-21 13:40:37
    Od: yabby <y...@p...gazeta.pl>

    Poniewaz pare osob mnie o to pytalo , a podejrzewam ze inni tez
    chcieliby wiedziec, podaje linka z namiarami na Komitet Spoleczny
    http://koliber.opcom.pl/prawastrona/forum.php?cmd=sh
    ow&id=5404&category=18&pg=0#5493

    pozdrawiam YaBBy

  • 8. Data: 2005-07-21 14:12:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dzejes wrote:

    > Przedstaw sytuacje, w ktorej "dostana zawiasy".

    Chwilowa niepoczytalność?

  • 9. Data: 2005-07-21 19:06:47
    Od: "Grupy onet" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zgadzam się z przedmówcą w 100%
    Ja także powinni ich wypuscic!

  • 10. Data: 2005-07-21 19:52:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "yabby" <y...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Zabójstwa raczej nikomu nie udowodnią. Choćby z tego powodu, że ciężko
    będzie udowodnić cel. Koncepcja obrony koniecznej moim zdaniem jest
    bezsensowna o tyle, że opisu nie wynika, by w danym momencie komuś
    bezpośrednio zagrażał. A zagrożenie musi być bezpośrednie i realne.
    Tymczasem oni go samochodem ganiali.

    Interesujące będzie ustalenie, czy śmierć spowodowały obrażenia po
    pierwszym pobiciu, czy po drugim. Wbrew pozorom to bardzo istotna
    kwestia. Bo jeśli śmiertelne były obrażenia po pierwszym pobiciu, to Ci
    dwaj, co przyszli później przyczynić się do jego zabicia raczej nie
    mogli z przyczyn oczywistych. Jeśli zaś śmierć spowodowały obrażenia
    odniesione w wyniku drugiego pobicia, to z kolei trudno mówić o pobiciu
    ze skutkiem śmiertelnym w wypadku tych, co brali udział w pierwszym
    pobiciu. Generalnie różnica jest w kwalifikacji prawnej i zagrożeniu -
    ale niewielka (górna granica - 8 / 10 lat).

    A co w wypadku, gdy nie da się ustalić które obrażenia spowodowały
    śmierć? Tych drugich dwóch ma szansę nawet na uniewinnienie, bowiem nie
    będzie można im dowieść, że gość żył w chwili pobicia. Tym pierwszym nie
    będzie można udowodnić skutku śmiertelnego, więc będą odpowiadać z
    łagodniejszego przepisu.

    Biorąc pod uwagę opisane okoliczności sprawy, to być może uda się
    również wykazać ograniczoną zdolność do rozpoznania znaczenia czynu i
    osiągnąć nadzwyczajne złagodzenie kary. Zawieszenie jest możliwe również
    na podstawie art. 60§3 kk. Tak więc generalnie, o ile sprawa wygląda
    tak, jak przedstawiono ją w artykule, to moim zdaniem istnieją realne
    szanse wyroków w zawieszeniu przynajmniej dla poniektórych sprawców.