  • 1. Data: 2005-07-20 21:51:01
    Temat: Czy firma telekomunikacyjna moze ?
    Od: "User" <b...@a...net.pl>

    ..przestać świadczyć usługę o charakterze powszechnym,(telefon stacjonarny)
    a firma przejmująca, może też nie podjąć świadczenia usługi (podłączyć
    telefon) przez 1 rok czasu ?

    Sam odpowiem- może- nawet skarga do URTiP nic nie dała.- co robić - może
    przysługuje jakieś odszkodowanie ?
    (słyszałem taką reklamę o prawach konsumenta w UE)
    Pozdrawiam-User

  • 2. Data: 2005-07-20 22:27:16
    Temat: Re: Czy firma telekomunikacyjna moze ?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    User napisał(a):
    > ..przestać świadczyć usługę o charakterze powszechnym,(telefon stacjonarny)
    > a firma przejmująca, może też nie podjąć świadczenia usługi (podłączyć
    > telefon) przez 1 rok czasu ?

    no... nie może.

    > Sam odpowiem- może- nawet skarga do URTiP nic nie dała.- co robić - może
    > przysługuje jakieś odszkodowanie ?
    > (słyszałem taką reklamę o prawach konsumenta w UE)

    mógłbys podesłać na priv jakieś szczegóły?

    M.

  • 3. Data: 2005-07-21 15:41:07
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    z Prawa telekomunikacyjnego z dnia 21 lipca 2000 r.
    (Dz. U. Nr 73, poz. 852)
    Art. 51.
    1. Operator świadczący usługi powszechne nie może odmówić zawarcia umowy
    o świadczenie tych usług, jeżeli użytkownik spełni warunki wynikające z
    regulaminu wykonywania usług telekomunikacyjnych.
    Art. 54.
    1. Operator nie może zaprzestać świadczenia usług powszechnych do czasu
    przejęcia ich świadczenia przez innego operatora.
    i dalsze

    UWAGA w zeszlym roku prawo telekominikacyjne uleglo zmianie
    Dz. U. Nr 171, poz. 1800
    i teraz
    Art. 86. Przedsiebiorca wyznaczony nie moze odmówic
    zawarcia umowy o swiadczenie uslugi powszechnej,
    poszczególnych uslug wchodzacych w jej
    sklad lub uslugi, o której mowa w art. 81 ust. 5, jezeli
    uzytkownik koncowy spelni warunki wynikajace z regulaminu
    swiadczenia uslugi powszechnej.
    Art. 87. Umowa o swiadczenie uslugi powszechnej
    lub uslugi, o której mowa w art. 81 ust. 5, powinna byç
    zawarta w terminie 30 dni od dnia zlozenia wniosku
    o jej zawarcie oraz okreslac w szczególnosci termin
    rozpoczecia swiadczenia uslugi.

    Art.102 2. Przedsiebiorca wyznaczony nie moze zaprzestaç
    swiadczenia uslugi powszechnej do czasu przejscia jej
    swiadczenia przez innego przedsiebiorcy wyznaczonego.

    polecam rozwniez art105 oraz 106

    pozdrawiam
    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 4. Data: 2005-07-26 21:53:01
    Od: "User" <b...@g...pl>

> [...]
    > swiadczenia uslugi powszechnej do czasu przejscia jej
    > swiadczenia przez innego przedsiebiorcy wyznaczonego.

    Dzięki leon ale w moim przypadku sprawa z URTiP trwa już 2 lata i nie mam
    telefonu stacjonarnego przez ten czas. Operator przejmujący nie podją
    świadczenia usługi , a dotychczasowy zaprzestał jej świadczenia.
    Po mojej skardze do URTiP przysłali mi jakieś papiery z przekazania
    świadczenia usługi do drugiego operatora i na tym koniec. Kilka dni temu
    wysłałem pisemko do URTiP:
    Uprzejmie proszę o informację na temat wyników postępowania i
    przeprowadzonych działań w sprawie skarg złożonych do URTiP.

    W przypadku dalszego, nie licującego z prawem trybu załatwiania skargi,
    będę zmuszony dochodzić swoich praw wynikających z:

    1.. Art. 53. ust. 2, Ustawy z dnia 21 lipca 2000r "Prawo
    Telekomunikacyjne"
    2.. Punkt 16 Dyrektywy 2002/22/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia
    7 marca 2002 r. w sprawie usługi powszechnej i związanych z sieciami i
    usługami łączności elektronicznej praw użytkowników (dyrektywa o usłudze
    powszechnej).
    3.. Art. 35 §1 i § 5 oraz Art 36 ustawy z dnia 14 czerwca 1960
    r. -Kodeks postępowania administracyjnego w związku z Art 111 ust.1 Ustawy
    z dnia 21 lipca 2000r "Prawo Telekomunikacyjne"

    Przed Sądem Administracyjnym oraz na drodze cywilnej.

    Ciekawe czy to coś da.
    Pozdrawiam-User

  • 5. Data: 2005-07-27 05:05:43
    Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

    Użytkownik "User" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Mam inny problem: Wśród wrzasków ATK zrezygnowałam z ich usług i
    przeniosłam się do UPC. Po 2 latach zrezygnowałam i chciałam wrócić do ATK
    na dostawę 6-ciu podstawowych programów TV, gdzie usługa jest o parę
    złotych tańsza od UPC na zasadzie porozumienia ze Spółdzielnią
    Mieszkaniową. Ci odmawiają pod pretekstem istnienia jakiegoś długu w "ich
    komputerze". "Dług" ma ponad 3 lata. Swego czasu ATK usiłowała go windykować
    przez jakąś firmę Kruk. W dodatku pismo przysłane przez firmę było podpisane
    nazwiskiem /?/ Wróbel.. Olałam ptaszyska, a "dług" wynikał z tego, iż pomimo
    moich pisemnych i telefonicznych wezwań, za cholerę nie chcieli mnie
    odłączyć od swojej sieci.. Odłączyła mnie UPC a ci nadal usiłowali wysmędzić
    opłatę za "abonament". Gdzie się odwołać? SM jest bezradna.
    Anna

  • 6. Data: 2005-08-04 05:25:47
    Od: "Przemek" <p...@b...net>

    Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wysmędzić
    > opłatę za "abonament". Gdzie się odwołać? SM jest bezradna.

    Znam podobną sytuację. Zajrzyj do regulaminu i sprawdź, w jaki sposób firma
    nalicza opłaty. Możliwa jest sytuacja, że abonent zapłacił 16-tego danego
    miesiąca, a firma nalicza od 15-tego do 15-tego i trzeba pokryć opłatę za
    następny miesiąc.