  • 1. Data: 2005-07-20 22:47:12
    Temat: błędny przelew wynagrodzenia a odpowiedzialność
    Od: "Kamila" <k...@p...onet.pl>

    pracodawca blednie przelal wynagrodzenie niecaly rok temu (wieksza sume) w
    tym czasie osoba poszla na macierzynski i po powrocie do pracy pracodawca
    zwrocil sie do niej ustnie o zwrot roznicy w przelanym wynagrodzeniu. Byla
    to dosyc znaczna pomylka na korzysc pracownika..
    Co w sytuacji gdy pracownik nie zwroci błednego przelewu wynagrodzenia?
    Pracodawca mowi ze skieruje sprawe do prokuratora.....

  • 2. Data: 2005-07-21 03:00:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kamila wrote:
> [...]
    > zwrocil sie do niej ustnie o zwrot roznicy w przelanym wynagrodzeniu. Byla
    > to dosyc znaczna pomylka na korzysc pracownika..

    Uściślij to 'dość znaczna'. I może dokładniej opisz tę pomyłkę. Czy była
    to np. suma za jakąś fakturę na parę tysięcy omyłkowo wysłana na złe
    konto (ale z właściwym tytułem przelewu), czy może np. poszło normalne
    wynagordzenie powiększone tylko o sumę, która teoretycznie mogłabyć np.
    przyzwoitą premią.

    > Co w sytuacji gdy pracownik nie zwroci błednego przelewu wynagrodzenia?

    Pracodawca może ewentualnie próbować uzyskać zwrot pieniędzy w procesie
    cywilnym na podstawie tzw. bezpodstawnego wzbogacenia.

    > Pracodawca mowi ze skieruje sprawe do prokuratora.....

    A to już jest nielegalna groźba (grożenie procesem karnym) w celu
    odzyskania długu. Pracodawca naraża się na odsiadkę, bo to akurat to już
    jest przestępstwo :)

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-07-21 09:20:09
    Od: "Krzysiek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Kamila" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pracodawca mowi ze skieruje sprawe do prokuratora.....
    >

    >w tej sytuacji masz obowiązek zwrócenia tej różnicy chyba, że wykażesz, że
    skonsumowałaś tą kwotę (jedzenie, pieluchy dla dziecka itp.)a nie kupiłaś za
    nią żadneog dobra (typu telewizor).
    pozdrawiam.