  • 1. Data: 2002-07-18 08:27:07
    Temat: licencjat jakie to wyksztalcenie?
    Od: "pomme" <p...@i...pl>

    Mam pytanie
    dwa lata temu uzyslałam licencjat na filologii romanskiej postanowilam robic
    magistra i jednoczesnie podjelam prace. Magistra jeszcze nie mam ale mam za
    to 2 letni staz pracy i teraz moje pytanie czy licencjat liczy sie do urlopu
    jako wykształcenie wyzsze ( czyli 8 lat)i do tego dodaje 2 lata pracy czy
    nie? bardzo prosze o odpowiedz

  • 2. Data: 2002-07-18 14:19:16
    Temat: Re: licencjat jakie to wyksztalcenie?
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

    Użytkownik "pomme" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    urlopu
    > jako wykształcenie wyzsze ( czyli 8 lat)i do tego dodaje 2 lata pracy

    Niestety w tym kraju licencjat jest uznawany za wykształcenie wyższe ;-(

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 3. Data: 2002-07-18 14:53:40
    Od: meffur <m...@g...pl>

    > Niestety w tym kraju licencjat jest uznawany za wykształcenie wyższe ;-(

    a co w tym takiego nieszczesnego ?

  • 4. Data: 2002-07-18 17:11:05
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

    Użytkownik "meffur" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a co w tym takiego nieszczesnego ?

    Spytaj kogokolwiek, kto ma _normalne_ wyższe. Ja nie mam siły się
    wypowiadać, przynajmniej dziś.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 5. Data: 2002-07-18 18:02:26
    Od: meffur <m...@g...pl>

    > ;-(

    > Spytaj kogokolwiek, kto ma _normalne_ wyższe. Ja nie mam siły się
    > wypowiadać, przynajmniej dziś.

    Ciebie pytam. Mozesz mi to racjonalnie uzasadnic? Czlowieku "z
    normalnym wyzszym" jak mniemam.

  • 6. Data: 2002-07-18 20:05:39
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

    > Ciebie pytam. Mozesz mi to racjonalnie uzasadnic? Czlowieku "z
    > normalnym wyzszym" jak mniemam.

    Jak mniemam jesteś po licencjacie. I właśnie dlatego trudno Ci
    zrozumieć, dlaczego ktoś z _normalnym_ wyższym wykształceniem uważa, że
    to niestety.

    Na zachodzie i w cywilizowanych krajach tak nie jest.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 7. Data: 2002-07-18 21:31:08
    Od: meffur <m...@g...pl>

> [...]
    > to niestety.
    >
    > Na zachodzie i w cywilizowanych krajach tak nie jest.

    nie mniemaj o mnie. odpowiedz na pytanie.
    moze wtedy zrozumiem jego tresc.
    jak na razie, nie mam czego rozumiec.
    rozumiesz ?

  • 8. Data: 2002-07-19 06:30:33
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    > nie mniemaj o mnie. odpowiedz na pytanie.
    > moze wtedy zrozumiem jego tresc.
    > jak na razie, nie mam czego rozumiec.
    > rozumiesz ?

    Odpowiem za niego
    W tym kraju pojęcie "wykształcenia" bardzo się zdeprecjonowało. Mamy mnóstwo
    osób z wyższym wykształceniem licencjackim zdobytym metodami... hmmm....
    dziwnymi, tak to ujmę. Uważam, że zbyt łatwo jest zostać obywatelem z
    wyższym wykształceniem.

    TS

  • 9. Data: 2002-07-19 06:57:07
    Od: Andrzej Talarczyk <x...@a...net.pl>

    Xena d. Bazyl stwierdził:

    a meffur zapytał:

    > a co w tym takiego nieszczesnego ?

    To, że jest to kolejna gierka w celu sztucznego napompowania statystyk
    edukacji. Zauważ jak szybko w przeciągu kilku lat wzrósł oficjalny
    odsetek ludzi z wyższym wykształceniem - m.in. powodem jest właśnie
    uznawanie licencjatu za wykształcenie wyższe. Poza tym powoduje tylko
    rozmycie znaczenia pojęcia "wykształcenie wyższe", bo staje się ono
    bardziej "pojemne" i przestaje oznaczać to co oznaczało. Chyba zgodzisz
    się ze mną, ze po studiach licencjackich nie ma się generalnie tyle samo
    formalnej wiedzy co po magisterskich.

    Tak więc IMHO jest to tylko próba ukrycia katastrofalnego stanu edukacji
    w tym pięknym kraju. A jeżeli komuś potrzebne jest dowartościowywanie
    się określeniem "wykształcenie wyższe", to może równie dobrze nazywać
    siebie profesorem, stanu faktycznego to nie zmieni.

    Proszę nie brać tego osobiście, wypowiadam się w kategoriach ogólnych.
    Znam wielu ludzi bez wyższego wykształcenia, ktorzy są znacznie
    mądrzejsi od magistrów czy doktorów.

    Pozdrawiam,

    --
    Andrzej

  • 10. Data: 2002-07-19 07:12:37
    Od: meffur <m...@g...pl>

> [...]
    > osób z wyższym wykształceniem licencjackim zdobytym metodami... hmmm....
    > dziwnymi, tak to ujmę. Uważam, że zbyt łatwo jest zostać obywatelem z

    Rozumiem, ze 'magistrzy' sa przed tymi praktykami wszyscy jak jeden maz
    ustrzezeni i ten zarzut w stosunku co do nich jest zupelnie
    nieadekwatny.

    Pierwsza strona www "z brzegu", 'wygooglana':
    http://www.kki.net.pl/~pomocmgr/oferta.htm
    Ceny:
    prac licencjackich: 1500 - 2500 zł
    prac magisterskich: 2000 - 3500 zł

    Oczywiscie, to przypadek, ze mozna takze - jak to napisales - 'dziwnymi
    metodami'- osiagnac tytul naukowy 'magistra'.
    Kpisz, czy zartujesz ?

    I mozesz mi powiedziec, czemu zarzucasz kazdemu, kto skonczyl studia
    licencjackie oszustwo?
    Znam kilku magistrow, ktorzy potrafia pisac "kturzy". Nie wysnuwam
    jednak szeroko idacych wnioskow, ze kazdy magister to idiota.

    A moze troche historii ?

    http://wiem.onet.pl/wiem/0149f6.html

    Bakalaureat
    1. Najniższy stopień naukowy na uniwersytetach europejskich, nadawany od
    XIII w., obecnie zwłaszcza w krajach anglosaskich jako uwieńczenie 3 lat
    studiów (np. Bachelor of Arts, Bachelor of Science).

    http://wiem.onet.pl/wiem/01c8a2.html
    licencjat (ś.łc. licentiare, -atum ‘uzyskiwać prawo do wykładania’) 1.
    nauk. typ studiów zawodowych, trwających krócej niż studia magisterskie;
    także tytuł niższy od tytułu magistra, uzyskiwany po ukończeniu studiów
    zawodowych; także osoba nosząca ten tytuł.

    magister (słownik języka polskiego)
    1. ‘najniższy tytuł naukowy przyznawany po ukończeniu studiów wyższych,
    napisaniu pracy naukowej i jej obronieniu na końcowym egzaminie; także:
    osoba posiadająca ten tytuł’. hist. średniowieczny wykładowca sztuk
    wyzwolonych

    Mozecie mi powiedziec, ile z oosb, ktore ukonczyly pelne studia wyzsze,
    sa 'naukowcami'? I na ile ich 'prace naukowe' sa odkrywcze? A nie jest
    to powielenie pracy, napisanej np. przez kolege 2 lata wczesniej? ...
    Moze sie nagle okazac, ze to 'magistrzy' sa wiekszymi hipokrytami, niz
    'licencjaci'.

    I szanowni dysputanci:
    Od dawna w Polsce, w szkolach technicznych honorowany jest tytul
    'inzyniera'. Ich 'wyzszosc' tez negujecie?
    Przeciez to odpowiednik humanistycznego licencjata ....

    Sie rozpisalem ...

    Z powazaniem.