  • 1. Data: 2002-07-18 05:50:33
    Temat: Kodeks Handlowy - spolka z o.o. prosze o pomoc
    Od: "AndrzejW" <a...@p...gazeta.pl>

    Glupia sytuacja. Głowny udzialowiec spolki z o.o. wnoszac kapital,
    zaproponowal przystapienie do spolki , przy minimalnym udziale, dwom
    organizacjom. Zacheta bylo to, ze organizacje te maja przedstawiciela w
    radzie nadzorczej, a zatem wglad do finansow spolki - nie obawiaja sie przez
    to osmieszenia badz innych tego typu nieprzyjemnosci. Spolka powstala,
    niestety, glowny udzialowiec zamierza wprowadzic zmiane w umowie spolki, po
    ktorej zapis ten zostaje usuniety. Najnormalniejsze w swiecie wystawienie do
    wiatru obu organizacji....
    Czy jest jakas szansa zaskarzenia takiej uchwaly przez mniejszosciowych
    udzialowcow, ktorzy zgodnie z kodeksem handlowym, w zasadzie nie moga
    domagac sie przywileju, jaki zaoferowano im w chwili zawiazywania spolki?

    --
    A.

    "Zapewne wielu z Was zginie... ale jest to poswiecenie,
    na ktore jestem gotow" - Lord Farquaad

  • 2. Data: 2002-07-18 17:17:15
    Temat: Re: Kodeks Handlowy - spolka z o.o. prosze o pomoc
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <ah5kut$p4c$1@news.gazeta.pl>, a...@p...gazeta.pl
    says...

    > Czy jest jakas szansa zaskarzenia takiej uchwaly przez mniejszosciowych
    > udzialowcow, ktorzy zgodnie z kodeksem handlowym, w zasadzie nie moga
    > domagac sie przywileju, jaki zaoferowano im w chwili zawiazywania spolki?

    Jest. O ile sad uzna taka uchwale za sprzeczna z dobrymi obyczajami i
    majaca na celu pokrzywdzenie wspolnika. Nie bedzie latwo ale szanse sa.
    (249/1 ksh). Oczywiscie nalezy glosowac przeciw i zazadac
    zaprotokolowania sprzeciwu - 250 ksh.

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 3. Data: 2002-07-18 20:54:53
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "AndrzejW" <a...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Czy jest jakas szansa zaskarzenia takiej uchwaly przez mniejszosciowych
    > udzialowcow, ktorzy zgodnie z kodeksem handlowym, w zasadzie nie moga
    > domagac sie przywileju, jaki zaoferowano im w chwili zawiazywania spolki?

    Kodeks handlowy nie obowiązuje od 01.01.2001 r.

  • 4. Data: 2002-07-19 05:29:58
    Od: "AndrzejW" <a...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Daniel" <d...@h...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > majaca na celu pokrzywdzenie wspolnika. Nie bedzie latwo ale szanse sa.
    > (249/1 ksh). Oczywiscie nalezy glosowac przeciw i zazadac

    Dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam,
    A.