  • 1. Data: 2004-01-05 15:59:41
    Temat: licencja na program z gazety
    Od: "mariusz" <adres:mc_niusy@poczta.onet.pl>

    witam,

    kupilem gazete, w ktorej byla plyta z programem
    mam kupca na ten program
    chcialbym sprzedac ten program (razem z gazeta)
    ale jest w licencji zapis ze zabrania sie rozprowadzania
    czy to jest jednoznaczne z odsprzedaza?
    moje pytanie: moge sprzedac czy nie?
    dodam ze nie instalowalem tego programu

    mariusz

    frag. licencji: Nabywca nie ma prawa kopiowania, rozprowadzania,
    wypożyczania, modyfikowania lub innych form przekazywania oprogramowania bez
    pisemnej zgody Producenta.

  • 2. Data: 2004-01-05 16:19:37
    Temat: Re: licencja na program z gazety
    Od: Arek <a...@e...net>

    mariusz rzecze:
    [..]
    > czy to jest jednoznaczne z odsprzedaza?

    Nie.

    > moje pytanie: moge sprzedac czy nie?

    Tak.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 3. Data: 2004-01-05 16:20:38
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 5 Jan 2004 16:59:41 +0100, na pl.soc.prawo, mariusz napisał(a):

> [...]
    >
    > frag. licencji: Nabywca nie ma prawa kopiowania, rozprowadzania,
    > wypożyczania, modyfikowania lub innych form przekazywania oprogramowania bez

    Moim zdniem nie możesz sprzedać tego programu - byłoby to naruszenie
    licencji "rozprowadzanie".
    Ale nikt nie zabrania Ci odsprzedaży *gazety* - kompletnej.
    A poza tym, kto udownodni, że kupujący gazetę od Ciebie nie kupił jej np.:
    w kiosku.
    Mieczysław

  • 4. Data: 2004-01-05 16:57:55
    Od: "Radek" <r...@p...onet.pl>

    Robiac audyty oprogramowania, za legalne uwazam w przypadku programow z
    gazety - orginalany nosnik i pierwsza strony gazety , nie wnikam czy kupiona
    w kiosku czy od kolegi

    Radek.

  • 5. Data: 2004-01-05 18:16:51
    Od: "Atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@go2.pl>

    Użytkownik "Radek" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Robiac audyty oprogramowania, za legalne uwazam w przypadku programow z
    > gazety - orginalany nosnik i pierwsza strony gazety , nie wnikam czy
> [...]

    czyli wg ciebie musze trzymac te stosy makulatury ? chyba przeginasz :)

  • 6. Data: 2004-01-05 19:42:46
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Radek wrote:
    > Robiac audyty oprogramowania, za legalne uwazam w przypadku programow z
    > gazety - orginalany nosnik i pierwsza strony gazety , nie wnikam czy kupiona
    > w kiosku czy od kolegi

    O, jak miło widzieć zawodowca. Jestem ciekaw, do jakiej kategorii
    zaliczysz programy (jak rozumiem Twoja opinia przynjamniej w teorii
    powinna być zgodna z opinią sądu, w przypadku potencjalnej sprawy):

    1) shareware / tral przeterminowany, jednak z pełną funkcjonalnością
    (Total Commander przykładowo),

    2) jw. tylko z zablokowaną przez autora możliwością korzystania to
    upłynięciu terminu testowego korzystania.

    3) dostępne za darmo, jednak z reklamami, jeżeli te reklamy zostaną
    wyłączone jakimś niezależnym ulepszaczem (Gadu-Gadu na przykład).

    TIA

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 7. Data: 2004-01-06 07:07:00
    Od: "Mariusz" <adres:mc_niusy@poczta.onet.pl>

    > gazety - orginalany nosnik i pierwsza strony gazety , nie wnikam czy
    kupiona
    > w kiosku czy od kolegi

    ale mi chodzi o sam fakt sprzedazy, musze to robic po kryjomu?
    i mowic kupujacemu: "...ze jakby co to kupiles w kiosku"?
    troche smieszne...

    mariusz

  • 8. Data: 2004-01-06 08:44:24
    Od: "Radek" <r...@p...onet.pl>

    > czyli wg ciebie musze trzymac te stosy makulatury ? chyba przeginasz :)

    Nie przeginam, albo fakture na prenumerate, wtedy pierwsze strony sa nie
    potrzebne

    Radek.

  • 9. Data: 2004-01-06 08:52:10
    Od: "Radek" <r...@p...onet.pl>

    > O, jak miło widzieć zawodowca. Jestem ciekaw, do jakiej kategorii
    > zaliczysz programy (jak rozumiem Twoja opinia przynjamniej w teorii
    > powinna być zgodna z opinią sądu, w przypadku potencjalnej sprawy):
    w teorii , bo kazda sprawa jest indywidualna

    > 1) shareware / tral przeterminowany, jednak z pełną funkcjonalnością
    > (Total Commander przykładowo),
    >
    > 2) jw. tylko z zablokowaną przez autora możliwością korzystania to
    > upłynięciu terminu testowego korzystania.

    czytamy pliki z warunkami licencji i jezeli pisze, ze masz prawo uzytkowac
    30 dni ,
    a potem kupic lub skasowac, to jesli nie minelo jeszcze 30 dni to jest
    legalne,
    jesli kupiles (zarejestrowales) i masz na to dowod to tez legalne, ale jesli
    minelo 30 dni i
    korzystasz nadal i nie kupiles a w warunkach licecji pisze, ze po 30 dni
    powinienes
    skasowac a nie skasowales to jest to naruszenie praw autorskich.

    > 3) dostępne za darmo, jednak z reklamami, jeżeli te reklamy zostaną
    > wyłączone jakimś niezależnym ulepszaczem (Gadu-Gadu na przykład).

    podobnie jak wyzej, na stronie gg pisze, ze program jest free , wiec
    instaluj i korzystaj dowoli

    Pozdrawaim
    Radek.

  • 10. Data: 2004-01-06 08:54:59
    Od: "Radek" <r...@p...onet.pl>

    > ale mi chodzi o sam fakt sprzedazy, musze to robic po kryjomu?
    > i mowic kupujacemu: "...ze jakby co to kupiles w kiosku"?
    > troche smieszne...

    mysle, ze taka forma odsprzedazy z Twojej strony nie jest naruszenie praw
    autorskich

    Radek.