  • From: "Radek" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: licencja na program z gazety
    Date: Tue, 6 Jan 2004 09:52:10 +0100

    > O, jak miło widzieć zawodowca. Jestem ciekaw, do jakiej kategorii
    > zaliczysz programy (jak rozumiem Twoja opinia przynjamniej w teorii
    > powinna być zgodna z opinią sądu, w przypadku potencjalnej sprawy):
    w teorii , bo kazda sprawa jest indywidualna

    > 1) shareware / tral przeterminowany, jednak z pełną funkcjonalnością
    > (Total Commander przykładowo),
    >
    > 2) jw. tylko z zablokowaną przez autora możliwością korzystania to
    > upłynięciu terminu testowego korzystania.

    czytamy pliki z warunkami licencji i jezeli pisze, ze masz prawo uzytkowac
    30 dni ,
    a potem kupic lub skasowac, to jesli nie minelo jeszcze 30 dni to jest
    legalne,
    jesli kupiles (zarejestrowales) i masz na to dowod to tez legalne, ale jesli
    minelo 30 dni i
    korzystasz nadal i nie kupiles a w warunkach licecji pisze, ze po 30 dni
    powinienes
    skasowac a nie skasowales to jest to naruszenie praw autorskich.

    > 3) dostępne za darmo, jednak z reklamami, jeżeli te reklamy zostaną
    > wyłączone jakimś niezależnym ulepszaczem (Gadu-Gadu na przykład).

    podobnie jak wyzej, na stronie gg pisze, ze program jest free , wiec
    instaluj i korzystaj dowoli

    Pozdrawaim
    Radek.